ورزشی 14:33 - 30 تیر 1393
کیومرث هاشمی عنوان کرد:
رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد که برای حضور در بازی های آسیایی اختلاف سلیقه این کمیته با وزارت ورزش و جوانان به صفر رسیده است.

اختلاف سلیقه کمیته و وزارت ورزش صفر است/ از نماینده ایران در فیلا حمایت کردیم

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی در آغاز نشست خبری خود که امروز دوشنبه در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد اظهار داشت: طی مدت زمانی که جام جهانی در جریان بود و چند روز قبل و بعد از این مسابقات یعنی چیزی حدود دو ماه تمام فضای رسانه ای کشور تحت تاثیر جام جهانی قرار داشت.

وی ادامه داد: البته ذات فوتبال به گونه ای است که شروع لیگ تاثیرات خود را بر فضای رسانه ای خواهد داشت اما به هر حال سهم آن مهمتر از جام جهانی خواهد بود. در هر صورت با توجه به اتمام این رویداد بر آن شدیم تا فعالیت های کمیته ملی المپیک در آستانه بازی های آسیایی را بیشتر کنیم . ضمن اینکه  علاوه بر این نشست و تا زمان آغاز بازی های آسیایی دو نشست دیگر هم خواهیم داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر این که در بخش بازی های آسیایی هماهنگی کامل میان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایجاد شده خاطرنشان کرد: اختلاف سلیقه میان این دو نهاد به صفر رسیده است در واقع طی نشست هایی که میان ما و وزارت ورزش برگزار شد به نقطه نظرات واحد در مورد چگونگی حضور در بازی های آسیایی رسیدیم. قصد داریم شهریورماه نشستی جداگانه برای هر رشته برگزار کنیم تا مسئولان آنها وضعیت خود و اقدامات انجام شده را برای این بازی ها تشریح کنند.

وی تاکید کرد که مجموع نقطه نظرات همه فدراسیون ها نوع عملکرد کاروان ایران را مشخص خواهد کرد.

هاشمی در ادامه و پس از تشریح مباحث مطرح شده در نشست رئیس کمیته بین المللی المپیک خاطرنشان کرد: در المپیک مباحث اخلاقی و فرهنگی بیشتر مورد توجه است. البته بحث رقابت هم خوب است اما مهمتر از آن توسعه نهضت المپیک است به طور حتم پس از پشت سر گذاشتن رویدادهای امسال تمرکزمان را روی پروژه های مورد نظر معطوف می کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر این که کاروان ایران باید سهم بیشتری در رشته های مدال آور و به خصوص در رشته های پایه داشته باشد، اظهار داشت: در این صورت اگر ورزشکاری در یکی از رشته های همیشه مدال آور ناکام شود فاجعه بزرگی رخ نمی دهد. بر همین اساس یکی از پروژه های مورد نظر ما برای ماه های آینده توجه بیشتر به رشته های پایه است و این که بتوانند مدال آور شوند.

وی در رابطه با دیدارش با رئیس فدراسیون بین المللی کشتی که همزمان با مطرح شدن احتمال دوپینگ برخی ورزشکاران این رشته انجام شد، گفت: حضورمان در مجامع جهانی اتفاق نیست و از قبل برنامه ریزی شده است. مثلاً این که در جلسه با توماس باخ تاکید کردیم سهم ما از کرسی های بین المللی کم است چون یکی از وظایف ما حمایت از کرسی های موجود است. اگر دیداری با مقامات جهانی انجام می دهیم برای دفاع از آن رشته است همان طور که به هنگام مطرح شدن تعلیق وزنه برداری نشستی با تاماش آیان برگزار کردیم البته در حین این نشست ها دوپینگ هم یکی از مباحث مطرح شده بود.

هاشمی همچنین در مورد دیدار با رئیس فدراسیون بین المللی کشتی که طی سفر به سوئیس انجام شد گفت:  در جریان این دیدار عضویت نماینده ای از ایران در هیات رئیسه فیلا مطرح شد اگرچه این عضویت منوط به گرفتن رای لازم است اما به هر حال ما حمایت خود را از حضور نماینده ایران در هیات رئیسه فیلا به رئیس این فدراسیون اعلام کردیم.


4289361
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران خبر داد که این باشگاه هنوز وام بانکی خود را پرداخت نکرده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، محمود فکری، سرمربی تیم مس تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم خود محروم است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پیش از دیدار برابر تیم چادرملو عصر امروز جمعه برگزار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مالکان باشگاه استقلال به دنبال جذب سرمربی خارجی برای تیم خود هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دختر پینگ‌پنگ‌باز ایران با پیروزی مقابل حریف قطری به جمع ۱۶ بازیکن برتر مسابقات فیدر دوحه صعود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محرومیت ۴ ساله پل پوگبا هافبک فرانسوی یوونتوس بابت دوپینگ به ۱۸ ماه کاهش یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمدحسین مرادمند، مدافع تیم فوتبال استقلال جایگزین روزبه چشمی در بازی با هوادار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی موقت تیم فوتبال استقلال گفت: آنچه در مقطع کنونی مهم است، نام استقلال است که باید با کمک یکدیگر دوباره تیم را به جمع مدعیان بازگردانیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر ورزشگاه تختی در مورد شرایط این‌ مجموعه در آستانه دیدار پرسپولیس و چادرملو توضیح داد. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پرسپولیس فردا رو در روی تیمی قرار می‌گیرد که سابقه زیادی در فوتبال ایران ندارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است