ورزشی 11:05 - 19 فروردین 1394
صحبت از باراک اوباما و ورزش که می‌شود،ناخودآگاه همه حواس‌ها معطوف به بسکتبال می‌شود‌؛ورزش مورد علاقه آمریکایی‌ها که رئیس جمهور فعلی‌شان در آن خبره است و در سطح آماتور هم مشغول به بازی بوده است.

خارج از سیاست با رییس جمهور آمریکا/اوباما ؛ورژن ورزشکار/از بسکتبال تا تنیس و فوتبال

کارن فیروزی- خبرگزاری خبرآنلاین؛«دانک»‌های اوباما روی حلقه بسکتبال چه در تقابل‌های دوستانه و چه در زمین‌های موجود در «کاخ سفید» در شبکه‌های اجتماعی به وفور یافت می‌شود. با این حال دیدن اوباما در حین بازی تنیس در نوع خودش جالب است.

رئیس جمهور آمریکا در تازه‌ترین رونمایی از توانایی‌های ورزشی‌اش، کارولین ووژنیاکی، زن شماره 5 تنیس دنیا را به کاخ سفید دعوت کرد تا با او مسابقه تنیس بدهد‌؛ البته نه مسابقه‌ای جدی بلکه دیداری نمایشی که به مناسبت عید پاک در کاخ سفید برگزار شد. کارولین ووژنیاکی دانمارکی که پیش از این در صفحه اجتماعی‌اش از خداحافظی از دنیای تنیس خبر داده بود و بعد، از آن به عنوان دروغ اول آوریل (دروغ 13) نام برد، در این نمایش تلاش زیادی کرد تا نشان دهد اوباما چندان هم در تنیس آماتور نیست.

مؤسسه همسر اوباما

دعوت از ووژنیاکی به کاخ سفید و بازی با باراک اوباما ابتکار میشل اوباما، همسر باراک بود که از زمانی که پایش به کاخ سفید باز شده است، تلاش کرده مؤسسه‌ای راه‌اندازی کند که هدف آن داشتن زندگی سالم با ورزش کردن است. در مؤسسه میشل اوباما افراد مشهور زیادی از هنرپیشه‌های آمریکایی گرفته تا ورزشکاران حرفه‌ای عضو هستند. همسر اوباما این مؤسسه را به خاطر مبارزه با چاقی که این روزها در آمریکا بیش از هر زمان دیگری رواج دارد، راه‌اندازی کرده است و به همین خاطر هر ساله در روز عید پاک مراسم مشابهی با آنچه که کارولین ووژنیاکی و باراک اوباما انجام دادند، ترتیب می‌دهد.

اوباما

تنیس با لبخند

رئیس جمهور آمریکا در این بازی نمایشی بیش از آنکه تلاش کند تا با راکت ضربه‌ای به توپ بزند، سعی داشت لبخند از روی لبانش محو نشود. اوباما که مقابل دیدگان ده‌ها کودک آمریکایی که به مناسبت همین برنامه به کاخ سفید دعوت شده بودند، بازی می‌کرد، تلاش داشت تا نشان دهد ورزش کردن و فعالیت‌های بدنی نشاط‌آور است. موردی که البته در انجام آن تبحر خاصی هم دارد.

اوباما‌؛ ورژن فوتبال

فوتبال بیشتر از نوع آمریکایی‌اش. رئیس جمهور آمریکا یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های کشور را دوست دارد و اگرچه به صورت حرفه‌ای یا آماتور در آن فعالیتی ندارد ولی بازی‌ها را دنبال کرده و پیگیر نتایج است. خوش و بش جالب توجه او با یکی از بازیکنان کانزاس سیتی که به تازگی از این رشته خداحافظی کرده بود، در کاخ سفید نشان می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا چندان بی‌علاقه به این رشته ورزشی نیست. باراک البته نیم‌نگاهی هم به فوتبال از نوع اروپایی‌اش دارد ولی مثل بقیه آمریکایی‌ها چندان علاقه‌ای به آن ندارد. او ترجیح می‌دهد بیشتر با روبات‌های ژاپنی چندین بار یک و دو کند!

اوباما‌؛ ورژن گلف‌باز

پیش از راکت - تنیس، اوباما چوب گلف به ‌دست گرفته بود تا روی دیگری از توانایی‌های ورزشی‌اش را به نمایش بگذارد. او که چند هفته پیش به یکی از کمپ‌های نظامی آمریکا در کشورهای همسایه سفر کرده بود، هوس بازی گلف می‌کند و به زمین گلف کمپ نظامی نیروی دریایی آمریکا می‌رود، آن هم غافل از اینکه دو فرمانده نظامی ارتش در زمین مجاور جشن عروسی‌شان را برگزار می‌کنند. نیروهای امنیتی برای اینکه سلامت رئیس جمهور تهدید نشود، عروسی را به تعویق می‌اندازند تا بازی گلف باراک اوباما انجام شود. اوباما که بعداً از این موضوع مطلع می‌شود، با تلفن به گوشی داماد زنگ می‌زند و رسماً از آنها عذرخواهی می‌کند. او برای این زوج جوان که گوشی‌شان را روی اسپیکر گذاشته بودند و از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدند، آرزوی خوشبختی کرد. البته این تنها باری نبود که اوباما گلف بازی کرده است‌؛ او هر وقت فرصت پیدا کند، افراد رده بالای دولتی را به این بازی دعوت می‌کند.

اوباما

 

اوباما‌؛ ورژن بدنساز

باراک اوباما در سفرهای خارج از کشور هم بی‌خیال ورزش کردن نمی‌شود. او چند ماه پیش در جریان سفرش به لهستان دردسر زیادی برای نیروهای امنیتی آمریکا به وجود آورد. اوباما در هتل محل اقامتش هوس می‌کند به باشگاه بدنسازی هتل رفته و مشغول وزنه زدن شود. نکته جالب توجه اینکه یکی از لهستانی‌های حاضر در باشگاه به راحتی با گوشی همراهش از اوباما فیلم می‌گیرد و آن را روی شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند. انتشار این فیلم سر و صدای زیادی به راه انداخت و مقامات آمریکایی را بر آن داشت تا به شدت از نیروهای امنیتی ویژه‌ای که مسئولیت سلامت اوباما را بر عهده دارند، گلایه کنند. توقع آنها این بوده که نیروهای امنیتی سالن باشگاه را برای باراک خالی می‌کردند.

اوبــاما ورژن بسکتبال

این موضوع دیگر نیازی به بحث زیاد ندارد‌؛ حلقه‌های بسکتبال متعددی که در گوشه و کنار کاخ سفید نصب شده‌اند، نشان می‌دهد که رئیس دولت آمریکا چقدر به این ورزش علاقه دارد. او هر ساله تیم قهرمان NBA را به کاخ سفید دعوت می‌کند و با آنها عکس یادگاری می‌گیرد. البته قهرمان رقابت‌های هاکی و بعضاً فوتبال آمریکایی هم از این برنامه ویژه باراک بهره‌مند هستند.

251 41


6158233
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس تمرین امروز (شنبه) خود را در حالی انجام داد که علی علیپور هم مورد استقبال سرخپوشان قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان گفت: فدراسیون فوتبال باید ورزشگاه‌های دیگر را هم به جز ورزشگاه آزادی برای انجام میزبانی‌ها مدنظر قرار دهد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسلمی گفت: ما تلاش می‌کنیم که سوله‌های صالحین را تبدیل به خانه کشتی می‌کنیم و در استان مازندران در ۴ شهرستان خانه کشتی بسیج داریم و این کار ادامه دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نشاطی گفت: نزدیک ۳ هزار سالن ورزشی در اختیار بسیج است و در ابلاغیه به استان‌ها خواستار فعال شدن خانه‌های کشتی در سراسر کشور شدیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس برای برپایی اردوی برون مرزی خود، هفته آینده راهی هلند خواهد شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در حالی به اردوی آلمان می‌رود که ۹ بازیکن از فهرست این تیم برای این اردو کنار گذاشته شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس فدراسیون فوتبال دخالت امیر قلعه‌نویی در مورد پرونده علیرضا بیرانوند را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم ملی راگبی هفت نفره ایران ۱۰ سوال و مسئله کارشناسی را مطرح کرد و خواستار پاسخگویی مسئولان وزارت ورزش به آنها شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های ورزشی امروز اروپا به نقل و انتقالات در فوتبال این قاره پرداختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ایوب العملود بازیکن مراکشی پرسپولیس دوشنبه وارد تهران خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است