ورزشی 08:29 - 11 خرداد 1393
از سوی فدراسیون صحبتی در مورد سرمربیگری تیم ملی با فرکی نشده است
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت:‌ تا زمانی که من در اتریش بودم، مشکل خاصی بین کی‌روش و صالح وجود نداشت.

نبی: تا زمانی که در اتریش بودم اختلافی بین کی‌روش و صالح ندیدم/نقل حاشیه برای تیم ملی ثواب ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس، با مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران در خصوص مسائل روز مربوط به تیم ملی و فدراسیون فوتبال گفت و گویی را خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس انجام داده که متن آن در زیر می‌آید:

فارس: تمدید قرارداد کی‌روش به کجا رسید؟ سرمربی پرتغالی تیم ملی که اعتقاد دارد برای آینده جایی در بین برنامه‌های فدراسیون فوتبال ایران ندارد. آیا واقعاً این چنین است؟

هم من و هم آقای کفاشیان در این خصوص صحبت کرده‌ایم. نیت ما این است که قراردادمان را با کارلوس کی‌روش تمدید کنیم و با او کار را دنبال کنیم و غیر از این هم موضوع دیگری در میان نیست.

فارس: اما صحبت از قرارداد کی‌روش با آفریقای جنوبی به گوش می‌رسد.

تا جایی که من اطلاع دارم تمام فکر و ذکر سرمربی تیم ملی به این تیم و رقابت‌های جام جهانی است و به همین دلیل این مربی تا این لحظه با جای خاصی صحبت و مذاکره رسمی نداشته است.

فارس: گفته می‌شود اگر به هر دلیلی کی‌روش قراردادش را با فدراسیون تمدید نکند، حسین فرکی به طور حتم سرمربی تیم ملی خواهد بود؟ شاهد این ادعا نیز عدم تمدید قرارداد فرکی با تیم سابقش یعنی فولاد است. آیا این موضوع صحت دارد؟

از طرف فدراسیون هیچ فردی با فرکی در خصوص سرمربیگری تیم ملی صحبتی نکرده است.

فارس: یعنی فرکی در بین گزینه‌ها هم نیست؟

گزینه اول و آخر ما فعلاً کارلوس کی‌روش است.

فارس: تا سه‌شنبه، یعنی زمان اعزام تیم ملی به برزیل، جلسه‌ای با کی‌روش در خصوص تمدید قراردادش خواهید گذاشت؟

در این مورد کفاشیان مطلع هست اما قطعاً طی دو روزه آینده جلسه‌ای با کی‌روش خواهیم داشت. 

فارس: در خصوص مجید صالح و ادامه همکاری وی در تیم ملی طی روزهای گذشته صحبت‌هایی مطرح شد. البته شنیده شد حمایت صالح در جریان دیدار تیم ملی مقابل مونته‌نگرو از یکی از اعضای تیم ملی، ناراحتی کی‌روش را در پی داشته و همین موضوع جرقه اختلاف کی‌روش و صالح را زده است. آیا صحت این موضوع را تأیید می‌کنید؟

این مطالبی که می‌گویید را در بازی مقابل مونته‌نگرو  رؤیت نکردیم. باید ببینیم منبع خبر دوستانی که این خبر را منتشر کرده‌اند چه کسی بوده است تا از آنها این سؤال را مطرح کنید.

فارس: یعنی مشکلی بین صالح و کی‌روش نیست؟

تا زمانی که من در اتریش بودم، مشکل خاصی نداشتند. امروز هم نه کی‌روش را دیدم و نه صالح را تا در این مورد از آنها سؤالی بپرسم.

فارس: در مورد رنگ بازوبند نکونام نیز حرف و حدیث‌هایی مطرح شد که با توجه به نزدیک شدن به آغاز رقابت‌های جام جهانی به نظر این مسائل بد موقع بود. آیا پرداختن به این مسائل تمرکز تیم ملی را بر هم نمی‌زند؟

تیم ملی همیشه از حواشی پرهیز می‌کند، این حاشیه‌ را هم ما درست نکردیم و برخی رسانه‌ها به آن دامن زدند. البته این موضوع هم یک موضوع عادی بود، همانطور که در سنوات گذشته امثال کریمی، مهدوی‌کیا و پنجعلی با بازوبند قرمز برای تیم ملی بازی کردند و سؤال من این است که مگر کسی در آن برهه زمانی به آنها اعتراض یا انتقاد کرد؟ یا به طور مثال زمانی که کریم باقری از میادین خداحافظی کرد، علیرضا منصوریان او را روی دوشش بلند کرد و دور زمین چرخاند یا زمانی که مهدوی‌کیا از فوتبال خداحافظی کرد، نکونام پیراهن قهرمانی تیمش را تغییر داد و با عکس مهدوی‌کیا به جشن قهرمانی رفت. پس همواره این مسائل مطرح بوده و مربوط به امروز نیست.

برخی به دنبال حاشیه‌سازی در این مقطع برای تیم ملی هستند و من خواهش می‌کنم که به این موضوعات پرداخته نشود، چون نقل این حواشی در هر صورت برای تیم ملی ثواب ندارد.

فارس: با این حساب پس مشکلی برای نکونام برای بستن بازوبند آبی در جام جهانی وجود ندارد؟

بحث ما در این مقطع، بازوبند آبی‌، قرمز و زرد نیست و ملی‌پوشان همگی به زمین می‌روند تا برای مملکت و پرچمی که روی لباس تیم ملی نقش بسته است افتخارآفرینی کنند و بجنگند.

فارس: گفته می‌شود 23 بازیکن اصلی تیم ملی مشخص شده اما کی‌روش ترجیح داده تا از فرصت نهایی فیفا در این مورد استفاده کند. حتی برخی‌ سایت‌ها اسامی خط خورده‌ها را هم مشخص کرده‌اند.

این موضوع را به هیچ وجه تأیید نمی‌کنم و باید صبر کنیم تا کی‌روش در این مورد لیست نهایی را اعلام کند. کی‌روش هنوز در این مورد اطلاعاتی نداده است.

فارس: در مورد حضور آقای روحانی در جشن بدرقه تیم ملی چه خبر؟ آیا رئیس جمهور در این جشن شرکت خواهد کرد؟

طی هفته‌های گذشته درخواست رسمی از سوی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای نهاد محترم ریاست جمهوری ارسال شده تا آقای رئیس جمهور در این مراسم شرکت کند و قاعدتاً ظرف دو روز آینده این موضوع مشخص خواهد شد.

فارس: از هاشم بیک‌زاده چه خبر؟

بیک زاده در باشگاه کورینیتانس اقدامات درمانی را دنبال می‌کند و نتیجه اقدامات پزشکی این بازیکن قرار است تا فردا و نهایتاً دوشنبه اعلام شود.

فارس: از فدراسیون فوتبال ایران یا کادرفنی، فرد خاصی برای هماهنگی کمپ‌ها، زودتر به برزیل نخواهند رفت؟

5 نفر از اعضای خارجی کادرفنی تیم ملی از اتریش به برزیل رفتند تا این هماهنگی‌ها انجام شود.

فارس: ساعت پرواز ملی‌پوشان به برزیل مشخص است؟

بازیکنان تیم ملی سه‌شنبه آینده ساعت 5 صبح ایران را به سمت برزیل ترک خواهند کرد.


3888941
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است