استانی 15:00 - 06 مرداد 1393
اوقاف قزوین/
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: نماز عید سعید فطر در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان اقامه می‌شود.

نماز عید سعید فطر در امامزادگان و بقاع متبرکه قزوین اقامه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت ‌الاسلام مصطفی نوروزی با اشاره به اینکه نماز عید سعید فطر در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان اقامه می‌شود، اظهارداشت: طرح ضیافت الهی امسال با استقبال با شکوه روزه‌داران در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین برگزار شد.

وی افزود: این برنامه‌ها با هدف تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی و قرآنی در جامعه به ویژه پیرامون امامزادگان برگزار شد که امید است با اجرای این برنامه‌ها‌، فضای انس با قرآن و سطح پاسخ‌گویی به مسائل دینی و شرعی مردم در امامزادگان ارتقا یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح اجرای امینانه نیات واقفان است، خاطرنشان کرد: امسال در بیشتر امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان با حضور مفسران و خطبا، جلسه تفسیر قرآن برگزار شد.

نوروزی با بیان اینکه امسال در امامزاده و بقاع متبرکه استان قزوین، نماز عید فطر برگزار می‌شود، بیان کرد: عید سعید فطر عید بندگی و عبودیت الهی است و در این روز، مؤمنان روزه‌دار با اقامه باشکوه نماز عید سعید فطر، در پایان یک ماه عبادت و روزه‌داری، پاداش بندگی و عبودیت و اخلاص خود را از درگاه حق تعالی دریافت می‌کنند.

نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ضمن انتقاد از اوضاع کنونی حجاب در جامعه بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی ظهر دوشنبه در جلسه استانی آئین بزرگداشت امامزادگان که در سالن کنفرانس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، با انتقاد از وضعیت نامناسب حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: اجرای کار فرهنگی مناسب و عمقی و نه سطحی و زودگذر در جامعه ضروری است.

وی با تأکید بر مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در زمینه حجاب و عفاف افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب و عفاف در جامعه باید از دستگاه‌های اداری آغاز شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن و موازی‌کاری در اجرای برخی برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: تعامل، هم‌فکری و همیاری دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای یک حرکت مناسب و تأثیرگذار فرهنگی برای مبارزه با بی‌حجابی امری ضروری است.

این مسئول با بیان اینکه برای بزرگداشت و تکریم امامزادگان بین مردم باید کار تبلیغی و تشویقی صورت گیرد، عنوان کرد: امامزادگان به دلیل اینکه حیات دینی و مذهبی مردم ایران به آنها وابسته است، بر گردن مردم حق دارند.

وی با تأکید بر اینکه تاریخ ایران گواه این مدعاست، ادامه داد: اگر امروز دین داریم و شیعه هستیم به دلیل وجود امامزادگانی است که در کشور حضور داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه امام صادق(ع) اجر رسالت پیامبر گرامی اسلام را در ارتباط با اهل بیت و اطاعت از آنها دانستند، افزود: بنا به فرموده امام صادق(ع) اجر رسول خدا در رابطه با فرزندان اهل بیت(ع) نیز تکریم و بزرگداشت آنهاست.

وی با بیان اینکه بزرگداشت امامزادگان با آبادانی بقاع متبرکه و اجرای برنامه‌های فرهنگی محقق می‌شود، تأکید کرد: با توجه به بررسی عملکرد خود می‌بینیم که هنوز نتوانسته‌ایم دین خود را به این امامزادگان ادا کنیم.

نوروزی با تأکید بر اینکه توسعه بقاع متبرکه به همراه آماده‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی زمینه استقبال بیشتر مردم را فراهم می‌کند، تصریح کرد: با انجام این دو مورد گردشگری مذهبی محقق می‌شود و نیاز نیست که تبلیغات گسترده‌ای صورت گیرد.

برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان برای دومین سال پیاپی در قزوین

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهارداشت: همایش بزرگداشت امامزادگان برای دومین سال پیاپی در استان قزوین برگزار می شود.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین  در امام‌زادگان سراسر استان گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری، یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی و بصیرت عاشورایی از جمله ویژه‌برنامه‌هایی است که بر اساس یکسان‌سازی تبلیغی در امام زادگان سراسر استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور بیش از 2700 بقعه و در استان قزوین 100 بقعه فعال وجود دارد، بیان کرد: با اهتمام شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت روز پنجم ذی‌القعده به عنوان روز تکریم امام‌زادگان نام‌گذاری شد و این موجب شد که در سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این زمینه حرکتی جدید آغاز شود و بحث همایش بزرگداشت امام‌زادگان در دستور کار قرار گرفت و از سال گذشته نیز برگزاری کنگره بین‌المللی امام‌زادگان مورد توجه قرار گرفت که از دیگر کشورها هم در این مراسم حضور داشتند تا در خارج کشور هم یک حرکت جدیدی در این زمینه صورت گیرد.

حجت الاسلام نوروزی افزود: با توجه به پیش رو بودن  دهه کرامت از تاریخ 10 شهریور ماه (اول ذی القعده) همزمان با میلاد کریمه اهل بیت، حضرت معصومه سلام الله علیها  تا تاریخ 21 شهریور ماه (یازدهم ذی القعده) تولد حضرت امام رضا علیه السلام   و با توجه به نامگذاری روز پنجم ذی‌القعده به عنوان روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان علیهم‌السلام ، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی تبلیغی، ویژه این روز طراحی و اجرا می شود که مهم‌ترین آن برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در سطح استان است.


4348426
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است