استانی 07:08 - 05 دی 1393
همزمان با هفته وقف
همزمان با هفته وقف، همایش یاوران وقف در یزد با حضور واقفین، اصحاب وقف، هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد و کارکنان اوقاف و امور خیریه یزد برگزار شد.

همایش یاوران وقف در یزد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، همایش یاوران وقف، پنج‌شنبه شب با حضور واقفین، اصحاب وقف و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد، کارکنان اوقاف و امور خیریه استان یزد و معاون امور اوقافی و حقوقی و امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن غدیر یزد برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در حاشیه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره واقفان و خیران درگذشته استان یزد اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در راستای حفظ موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان قدم برداریم.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل با اشاره به آیات و روایاتی که در مورد وقف مطرح شده است، بیان کرد: در اغلب این روایات و احادیث، جنبه اخروی وقف مدنظر قرار گرفته و اغلب آنها به اجر معنوی و اخروی سنت حسنه وقف اشاره دارند.

وی با بیان اینکه خداوند برای ما بقا و ماندگاری می‌خواهد، تصریح کرد: غیر از خدا هرچه هست، فانی است به همین دلیل خداوند متعال برای ما بقا می‌خواهد و وقف را یکی از رموز ماندگاری بشر قرار داده است.

عادل با بیان اینکه آثار و برکات وقف برای همه افراد جامعه باقی می‌ماند، اظهار داشت: وقف ظرفیتی بزرگ و حرکت در راستای ارزش‌ها و بهترین منبع برای حل مشکلات جوانان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از وقف به عنوان کارآمدترین شیوه برای کمک به بیماران یاد کرد و بیان داشت: وقف از اهرم‌های توانمند و قوی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و بی‌منت‌ترین جلوه ایثار و انفاق و زیباترین تجلی حس نوع‌دوستی و انسانیت است.

وی همچنین از وقف به عنوان گنجینه‌ای برای حمایت و توسعه علم و دانش یاد کرد و اظهار داشت: وقف یکی از پشتوانه‌های مهم فرهنگ، معنویت و علم و دانش است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برای ترویج فرهنگ وقف در استان یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات انجام شده در این زمینه به نتیجه رسیده به نحوی که امسال از ابتدای سال جاری 30 موقوفه جدید ثبت شده و در هفته وقف امسال نیز موقوفات جدید دیگری به آنها اضافه شده است.

عادل ادامه داد: در حال حاضر در استان یزد 11هزار و 900 موقوفه و 40 هزار رقبه وجود دارد و استان یزد در این زمینه از استان‌های پیشرو به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اطلاع‌رسانی در مورد سنت حسنه وقف در طول هفته وقف خاطرنشان کرد: 22 ایستگاه همه واقف باشیم در سراسر استان یزد در طول این هفته راه‌اندازی شد که روحانیون در مورد سنت حسنه وقف، ویژگی‌ها، احکام و ... این سنت اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دادند.

وی همچنین از برگزاری 25 نشست صنفی و علمی با اقشار مختلف در طول این هفته خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این جلسات در ترویج سنت حسنه وقف بسیار تاثیرگذار بوده است.

در این مراسم از واقفین و اعضای هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه استان یزد همچنین از متولی بزرگترین بیمارستان موقوفه یزد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.


5484980
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است