استانی 23:10 - 16 مرداد 1401

شهدا و اسرای کربلا مشعل‌دار جهاد تبین بودند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر یکشنبه در همایش طلایه داران جهاد تبین در شهرستان گناوه با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر ضرورت این جهاد در مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان اظهار داشت: تعبیر جهاد تبیین در فرمایش رهبر معظم انقلاب به منظور مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان، برگرفته از آیات و روایات اسلامی و زیارت‌های اهل بیت (ع) است.

امام جمعه گناوه افزود: یکی از اهداف دین و ائمه معصومین (ع) که تجلی عینی در زیارات و آیات پیدا کرده، جهاد است.

وی گفت: در زیارت نامه امام حسین (ع) شهادت و گواهی می‌دهیم که شما حق جهاد و آنچه که باید در مورد جهاد گفته شود را بیان فرمودید و لذا ائمه معصومین حق جهاد را بیان کردند.

وی بیان کرد: مصداق اتم و اکمل جهاد تبیین حادثه کربلا و وجود مبارک امام حسین (ع) است و محور حادثه کربلا جهاد تبیین است.

وی یادآور شد: اگر حادثه کربلا صورت نمی‌گرفت اسلام دفن می‌شد و شهدا و اسرای کربلا مشعل دار جهاد تبین بودند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: تا بعد از ظهر حادثه کربلا جهاد تبیین بر عهده یاران و شهدا بنی هاشم بود و بعد از آن این جهاد در اسرای کربلا تجلی یافت.

شهدا و اسرای کربلا مشعل‌دار جهاد تبین بودند

وی تصریح کرد: اسرای کربلا در هر جایی که می‌رسیدند هیچ گاه از حادثه کربلا غافل نمی‌شدند که اگر یک لحظه غفلت می‌کردند دشمن با تبلیغاتی مسمومی که به راه انداخته بود به اهداف خود می‌رسید.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: لذا جهاد تبیین پس از واقعه عاشورا بر عهده حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) قرار گرفت، در کوفه، شام جهاد کردند و آیات الهی را تبین کردند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امام حسین (ع) یکسال قبل از حرکت به کربلا و در سال ۵۹ هجری قمری خطبه منا را خواندند و وارد عرصه جهاد تبین شدند که محتوای این خطبه به بیان فضائل اهل بیت (ع)، معرفی امیرالمومنین علی (ع)، امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند.

وی بیان کرد: امام حسین ابتدا وارد عرصه جهاد تبیین شدند و پس از آن وارد جهاد اصغر شدند و حادثه کربلا به وجود آمد.

وی اضافه کرد: اگر مشعل داران و اسرای ال الله و جهاد تبیین آنها نبود حماسه عاشورا در همان کربلا می‌ماند و به فراموشی سپرده می‌شد.

وی گفت: اسرای کربلا و اهل بیت (ع) جهاد تبیین کردند و دشمن را رسوا کردند.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی نیز وظیفه ما به عنوان مشعل داران هدایت، جهاد تبین است و به عنوان مراقب و دیدبان اعتقادات مردم وظیفه داریم که در این زمینه اقدام کنیم و باید ابزار لازم را برای این دیدبانی را داشته باشیم تا بتوان از دستاوردهای عظیم کربلا و انقلاب اسلامی دیدبانی و صیانت و حراست کرد.


11647964
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است