استانی 02:37 - 18 خرداد 1399
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در خوزستان، تعداد موارد ابتلا زیاد نبود و سطح ایمنی جامعه کم بود؛ با فراهم شدن شرایط انتقال در جامعه و زمانی که در دیگر نقاط کشور بیماری فروکش کرد، تعداد بیشتری از مردم خوزستان به کرونا مبتلا شدند.

موج بعدی کرونا در پاییز می‌آید / خوزستان هنوز در موج اول است

دکتر سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استفاده از عبارت موج برای اپیدمی بیماری‌ها، برگرفته از شکل امواج دریا است؛ یعنی موج بزرگی از دریا به ساحل می‌رسد و فروکش می‌کند و سپس موج بعدی می‌آید. در وقوع بیماری‌ها نیز شرایط به همین منوال است.

وی افزود: بعد از اینکه به طور ناگهانی موارد بیماری به "پیک" یعنی به بالاترین حد خود می‌رسد، به تدریج موارد بیماری کاهش می‌یابد که به این روند، پیک اول بیماری می‌گوییم. اگر مجددا موج بیماری تکرار شود، پیک بعدی بیماری و موج دوم اپیدمی رخ می‌دهد.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه تا پیش از اردیبهشت‌ماه هنوز پیک بیماری کرونا در خوزستان رخ نداده بود، تصریح کرد: زمانی که موارد بیماری در سطح کشور بالا بود، موارد ابتلا به بیماری در خوزستان تقریبا کم بود.

علوی افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در خوزستان، تعداد موارد ابتلا زیاد نبود و سطح ایمنی جامعه کم بود؛ با فراهم شدن شرایط انتقال در جامعه و زمانی که در دیگر نقاط کشور بیماری فروکش کرد، تعداد بیشتری از مردم خوزستان به کرونا مبتلا شدند.

وی گفت: در حال حاضر موارد روزانه ابتلا به این بیماری در خوزستان قابل مقایسه با مراحل ابتدایی بروز کرونا در کشور نیست. در آن دوره، شاید روزانه ۱۰ مورد جدید مثبت در خوزستان داشتیم اما اکنون تعداد موارد جدید بیماری در سطح خوزستان روزانه به بالای ۷۰۰ نفر رسیده است بنابراین خوزستان در آن زمان در موج اول بیماری نبود و اکنون موج اول بیماری را می‌گذرانیم.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: موج اول بیماری در سطح کشور تقریبا در اواخر بهمن‌ماه از قم آغاز شد. ثبت موارد مثبت در خوزستان از اوایل اسفندماه بود اما موج بیماری در خوزستان تقریبا از ششم اردیبهشت‌ماه آغاز شد و تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه به اوج خود رسید.

علوی ادامه داد: عدد در موج بیماری مهم نیست و این مساله بستگی به شرایط و موارد بیماری در روزهای قبل دارد. مثلا اگر در شهری هیچ مورد مثبتی نداشته باشیم اما ناگهان با چهار مورد مثبت مواجه شویم، می‌گوییم موج بیماری در این شهر رخ داده است. البته این وضعیت، به جمعیت شهرها نیز بستگی دارد.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها با پایان این موج بیماری، در فصل پاییز همزمان با بروز بیماری‌های تنفسی، احتمالا شاهد موج بعدی کووید - ۱۹ همراه با آنفلوانزا  باشیم.

انتهای پیام


10563080
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است