ورزشی 00:05 - 15 مرداد 1393
لیگ برتر فوتبال فردا وارد هفته دوم می شود.

تقابل سرخابی‌های تهرانی و اهوازی در هفته دوم لیگ

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

* نفت تهران – راه آهن

شاگردان علی‌رضا منصوریان در دومین گام‌شان به مصاف راه آهنی می روند که هنوز هم درگیر مشکلات مالکیت‌اش است. نفت تهران هفته گذشته نمایش خوبی را برابر پرسپولیس ارائه داد و انتظار می رود که برابر راه‌اهنی که به خوبی بدنسازی نکرده است، بازی بهتری هم ارائه دهد. راه آهنی ها به دلیل بدنسازی دیرهنگامشان در بازی با استقلال خیلی زود میدان را به حریف واگذار کردند و برای جلوگیری از دومین شکست پیاپی قطعا همه کار می کنند.

محمد امین حاج محمدی از نفت تهران به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی قبلی تیمش از این دیدار محروم است.

* گسترش فولاد – سپاهان

سپاهانی ها با نمایشی که در برابر پیکان ارائه دادند، نشان دادند که از مدعیان اصلی قهرمانی هستند. آنها تیم خوبی را بسته اند و تمرینات منظم‌شان پیش از فصل به آنها کمک کرده که هماهنگ‌تر از بسیاری از تیم های لیگ برتری عمل کنند. آنها درحالی باید به مصاف گسترش فولاد بروند که این تیم هفته گذشته می توانست با سه امتیاز زمین را ترک کند اما گل دقیقه پایانی استقلال خوزستان مانع از کسب سه امتیاز خارج از خانه شد. پیروزی در این دیدار برای سپاهانی ها می تواند آنها را در قامت یک مدعی قهرمانی قرار دهد و نشان دهد بازی بسیار خوب آنها برابر پیکان یک اتفاق نبوده است.

* فولاد – پرسپولیس

حساس ترین دیدار این هفته را فولاد و پرسپولیس در اهواز انجام می دهند. فولادی ها هفته گذشته برابر تراکتورسازی شکست خوردند و حالا باید جبران مافات کنند. از آن طرف شاگردان دایی هفته گذشته برابر نفت تهران متوقف شدند و نمی خواهند این سه امتیاز را به راحتی از دست دهند. دیدار دو تیم در طول فصل های گذشته همواره از جذابیت های فنی خاصی برخوردار بوده است و انتظار می رود که بار دیگر این اتفاق در بازی روز پنجشنبه رخ دهد.

از تقابل های جالب این دیدار می توان به حضور رضا نوروزی در پرسپولیس اشاره کرد. او با پیراهن فولاد در فوتبال ایران اوج گرفت و عنوان آقای گلی را از آن خود کرد اما در این فصل برای سرخ‌پوشان به میدان می‌رود. همچنین سوشا مکانی، دروازه بان فصل گذشته فولاد در این فصل برای پرسپولیس به میدان می‌رود.

از نکاتی که می‌تواند روی این دیدار تاثیر داشته باشد، روند قضاوت در این بازی است. اعتراضات دایی به داوری دیدار هفته قبل تیمش موجب شد تا او با جریمه نقدی روبه رو شود و البته با شخصیتی که از دایی میان اهالی ورزش شناخته می‌شود، خیلی دور از ذهن است که اگر داوری در این دیدار کمی علیه پرسپولیس باشد، سرمربی سرخ‌پوشان روی نیمکت بماند و اعتراضی به آن نداشته باشد.

از دیگر نکات جالب این دیدار می‌توان به حضور بازیکنانی که سربازی نرفته اند اشاره کرد. در پرسپولیس ماهینی و در فولاد افشین و رحمانی، کسانی هستند که به دلیل مشابه نمی‌توانند تیمشان را در این دیدار همراهی کنند. همچنین در این دیدار کفشگری به دلیل دریافت کار قرمز در بازی قبلی تیمش غایب است.

* پیکان – سایپا

این دیدار احتمالا کم تماشاگرترین بازی هفته خواهد بود. دو تیم صنعت خودروسازی کشور در حالی به مصاف هم می‌روند که پیکان تیمی نسبتا گران قیمت بسته و سایپا با هزینه ای حدود 6 میلیاردی راهی مسابقات شده است. هفته گذشته شاگردان جلالی نتوانستند از پس نفت مسجد سلیمان که به تازگی به لیگ برتر آمده بگذرند و این هفته در دستگردی مهمان پیکانی هستند که هفته گذشته در اصفهان برابر سپاهان شکست خورد. شاید همین مسئله کمی باعث شود تا دو تیم زیاد رو به جلو کار نکنند چراکه هیچ یک دوست ندارند بدون امتیاز از این میدان خارج شوند.

* ملوان – صبای قم

ملوانی ها هفته گذشته برابر پدیده مشهد چندان قدرتمند نشان ندادند و بیشتر به دنبال حفظ تساوی بودند، بی‌تردید آنها به بازی های خانگی به شکلی دیگر نگاه می‌کنند. ملوان همیشه تیمی بوده که در خانه برای حریفان کار را سخت می کرده و شاید این مسئله برای بازیکنان جوان صبای قم کار را دشوار کند. صبایی ها در بازی قبل در نتیجه ای دور از ذهن از سد ذوب آهن گذشتند اما شاید در انزلی همه چیز فرق کند.

از نکات جالب این دیدار حضور پرتعداد بازیکنان جوان در دو تیم است که می تواند میزان دوندگی این دیدار و به تبع آن زیبایی این بازی را افزایش دهد.

* ذوب آهن – تراکتورسازی

ذوب آهنی ها که گل محمدی را به اصفهان آورده اند در نخستین گامشان نتیجه ناامید کننده ای را برابر صبا کسب کردند و حالا باید به مصاف تراکتورسازی ای بروند که هفته گذشته مدافع قهرمانی را شکست داده است. آنها برابر شاگران خطیبی به هیچ وجه کار راحتی ندارند اما می توانند امیدوار باشند که با استفاده از میزبانی، تراکتورسازی را شکست دهند هرچند که شکست تراکتورسازی کار سختی است. آنها هفته گذشته نمایش بسیار خوبی را برابر فولاد ارائه دادند و نشان دادند که با برنامه کار می کنند. در صورتی که تراکتورسازی سه امتیاز این دیدار را به دست آورد می توان این تیم را از مدعیان لیگ امسال به حساب آورد.

* نفت مسجد سلیمان – پدیده

دو تیمی که به تازگی به لیگ برتر آمده‌اند در هفته دوم به مصاف هم می روند هرچند که پدیده با خریدهایی که در این فصل انجام داده، چهره لیگ یکی خود را از دست داده است. نفتی ها هفته گذشته یک امتیاز ارزشمند را از سایپا گرفتند و پدیده ای ها هم با وجود برتری نسبت به ملوان، به تساوی رضایت دادند و باید دید این دیدار با چه نتیجه ای به پایان می‌رسد. میزبانی مسجد سلیمان در این دیدار می تواند سنجش خوبی از عملکرد این باشگاه باشد. از سویی دیگر قطعا مردم این شهر کوچک تیمشان را در این دیدار تنها نمی گذارند و همین مسئله می تواند به جذابیت های بازی کمک شایانی کند.

* استقلال – استقلال خوزستان

به گزارش ایسنا،‌ دو هم نام لیگ برتری درحالی به مصاف هم می روند که روابط دو باشگاه همواره حسنه بوده است. شاگردان قلعه نویی که هفته گذشته توانستند راه آهن را شکست دهند این بار میزبان شاگردان ویسی هستند که تغییرات بنیادینی را تجربه کرده است. استقلال خوزستان هفته گذشته با خوش اقبالی توانست از شکست خانگی فرار کند و باید دید آنها برابر استقلال چه می کنند. آنها فصل گذشته نمایش های خوبی را برابر استقلال ارائه دادند و شاید این بار هم این تیم را غافلگیر کنند. دست کم گرفتن تیم ویسی می تواند برای شاگردان قلعه نویی گران تمام شود، هرچند که آنها به خوبی می دانند که نباید در تهران براحتی امتیاز از دست بدهند.

برنامه کامل هفته دوم:

پنجشنبه 16 مرداد

فولاد خوزستان- پرسپولیس ساعت 19 و 30 ورزشگاه غدیر اهواز

گسترش فولاد تبریز- سپاهان ساعت 18 ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز

پیکان تهران- سایپا البرز ساعت 19 و 30 دقیقه ورزشگاه دستگری تهران

نفت تهران- راه‌آهن ساعت 18 ورزشگاه تختی تهران

جمعه 17 مرداد

ذوب‌آهن- تراکتورسازی ساعت 19 و 25 دقیقه ورزشگاه فولادشهر اصفهان

نفت مسجدسلیمان- پدیده ساعت 19 و 30 دقیقه ورزشگاه شهید بهنام محمدی

ملوان بندرانزلی- صبای قم ساعت 18 ورزشگاه تختی انزلی

استقلال تهران- استقلال خوزستان ساعت 19 و 30 دقیقه ورزشگاه آزادی

انتهای پیام


4404080
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است