استانی 08:21 - 06 بهمن 1399

تست کرونا در زنجان ۲۰ درصد افزایش یافته است

فتح الله حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تنها راه قطع بیماری کرونا رفتار و باور درست مردم است، گفت: مردم بر این امر اذعان داشته باشند که باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تست کرونا در استان زنجان ۲۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: این استان در سطح کشور در خصوص تست کرونا بیشترین آمار را دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۲۲ هزار و ۷۵ تست در استان انجام گرفته است، گفت: پی سی آر مثبت ۳۵.۵ درصد بود و تست سریع ۱۸.۱ درصد است و الان پی سی ار مثبت به ۱۳.۱ درصد و تست سریع ۸.۲ درصد رسیده است.

حقیقی تاکید کرد: همچنین باید به صورت خیلی فعال بیمار یابی زود هنگام مورد توجه قرار گیرد و موارد مثبت قرنطینه شوند.

وی با بیان اینکه شرایط بیماری کرونا در استان نسبت به گذشته استیبل و بهتر است، ابراز داشت: باید زنجیره انتقال این بیماری قطع شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی هدف قطع این بیماری و انجام تست‌های سریع است، افزود: هر یک نفر که پی سی آر مثبت است باید ۱۰ نفر از اطرافیان تست گرفته شود.

حقیقی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار تست انجام گرفته است، افزود: یعنی به ازای برای هزار نفر ۱۳۰ نفر تست گرفته می‌شود و هدف ما پایین آمدن این بیماری است و در سایه این تست باید این بیماری در استان به زودی از بین برود.

‌وی تصریح کرد: این استان از نظر تست کرونا در سطح کشور بی نظیر است و باید تست سریف در استان تقویت شود.


10919489
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است