ورزشی 08:00 - 29 دی 1395
داستان‌های تاریخ فوتبال
آلفردو دی استفانو گل های زیادی را به صورت عقربی ثمر رساند که یکی از آن گل ها جز زیباترین گل های تاریخ فوتبال محسوب می شود.

چه بازیکنی در به ثمر رساندن گل‌های عقربی مشهور بود؟

به‌ گزارش ‌ایسنا، آلفردو دی‌استفانو زمانی که پا به جهان فوتبال گذاشت ویژگی های زیادی داشت. یکی از آن ها ضربات عقربی شکلش بود که او را از دیگر بازیکنان متمایز می کرد. او از این روش برای پاس های کوتاه استفاد می کرد اما گاهی این ضربات تبدیل به گل می شدند که این گل‌ها باعث شهرتش در این زمینه شد. با این حال دوست نداشت این موضوع را نشان دهد. دی استفانو در این باره گفت: ابتدا باید گلزنی را یاد بگیرم سپس به ضربه عقربی فکر کنم.در حقیقت او از این ضربه به عنوان آخرین فرصت بهره می برد.

گل مشهورش برابر وایادولید حتی تا به امروز نیز پر بازدید است. دی استفانو ضربه ای به صورت عقربی در مقابل ساسو بهت زده که دستانش را باز کرده بود به توپ می زند.این گل زمانی به ثمر رسید که سامورا نخستین فصل حضورش در مادرید را تجربه می کرد و همه را با این گل شگفت زده کرد. او پیراهن شماره ۹ را بر تن می کرد اما در تمام نقاط زمین حضور داشت و به همین خاطر انتقادات زیادی از او می شد چون پست اصلی خود را رها می کرد. با این حال او در زمان مناسب گلزنی می کرد و توانست در نخستین فصل حضورش جایزه پیچیچی (برترین گلزن ) را با ۲۹ گل در ۳۰ بازی را کسب کند و به انتقاد ها پایان دهد.گل دی استفانو برابر وایادولید او را به بازیکنی فوق العاده از نظر مردم تبدیل کرد و همه را متوجه توانایی های منحصر به فردش کرد. آن دیدار برای مادرید خاص بود. سفیدپوشان تا دقیقه ۳۷ سه بر یک پیش بودند ( گل سوم را دی استفانو به ثمر رساند) اما در نهایت چهار بر سه مغلوب شدند.

مهاجم مادرید گل های عقربی دیگری به ثمر رساند چون نمی توانست به روش دیگری به توپ ضربه بزند. بهترین گل او با این شیوه در سومین دیدارش برای تیم ملی اسپانیا رقم خورد. اسپانیا در این بازی دوستانه پنج بر صفر پیروز شد. میگل مهاجم اسپانیا به کناره زمین رفت و سپس به مرکز زمین پیش روی کرد. در این حرکت سریع دی استفانو او را همراهی می کرد. مهاجم اسپانیای وارد محوطه جریمه شد و هنگامی که به مرکز محوطه نفوذ کرد یک ضربه زیبا عقربی شکل زد و توپ درون دروازه بلژیک جای گرفت. تماشاگران به شدت تحت تاثیر این گل قرار گرفتند.

اوگو سانچس مدت ها در تمرینات چنین ضربه ای را تمرین کرد اما نتوانست در جریان بازی به این روش گلزنی کند. دی استفانو نه تنها در اسپانیا بلکه در اروپا مورد تحسین قرار گرفت. مادرید در آن سال دومین جامش را در اروپا فتح کرد و توپ طلا به مهاجم آرژانتینی- اسپانیایی رسید. متاسفانه از گل زیبای دی استفانو فیلمی پیدا نشد. یک سال بعد از روزنامه اکیپ به مادرید آمدند و خواستند تا شبیه سازی این گل انجام شود و دی استفانو آن را پذیرفت. از آن لحظه عکس برداری کردند و روزنامه فرانسوی درباره آن روز گزارش مفصلی نوشت.

انتهای پیام


8679458
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است