استانی 08:49 - 29 آذر 1393
رئیس حفاظت محیط زیست پیرانشهر خبر داد
رئیس حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: با همکاری اداره آموزش و پرورش و محیط زیست شهرستان پیرانشهر 50 نوع بذر بلوط در مدارس این شهرستا توسط دانش‌آموزان کاشته، مراقبت و رشد داده می‌شود.

کاشت 50 نوع بدر بلوط در مدارس پیرانشهر

فاروق سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه درخت بلوط نقش به‌سزایی در محیط زیست انسانها دارد در بیشتر مدارس این شهرستان توسط دانش‌آموزان 50 نوع بذر بلوط کاشته، مراقبت و رشد داده می‌شود.

وی افزود: تا کنون بذر درخت بلوط در مدارس شبانه روزی محمد رسول الله، روستای پسوه، روستای کهنه لاهیجان و فاطمیه (س) توسط دانش‌آموزان کاشته شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست پیرانشهر هدف از کاشت درخت بلوط را حفظ و احیای گونه‌ بلوط ایرانی عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و مهاباد در مسیر جنگل‌های زاگرس قرار داشته و این مناطق از وضعیت نامناسب پوشش گیاهی برخوردار بودند کاشت بلوط در این مناطق صورت گرفته است.

سلیمانی اظهار داشت: نکته قابل توجه این بوده که با مدیریت صحیح می‌توانیم از بروز بسیاری از بحران‌های زیست محیطی جلوگیری کرده و به تجدید حیات درخت بلوط در جنگل‌های این شهرستان بپردازیم.

وی با اشاره به نقش موثر درختان بلوط در محیط زیست انسان‌ها اظهار داشت: درخت بلوط در حفاظت از آب‌های سطحی، پاکی هوا و تثبیت کردن میزان کربن در هوای طبیعت نقش موثری دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست پیرانشهر به فایده مهم درخت بلوط اشاره کرد و گفت: برگ‌های درخت بلوط موجب جذب بسیاری از ریز گردهای هوا شده و مانند فیلتر موجب پاکسازی هوای محیط اطراف می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه دانش آموزان آینده‌سازان ایران هستند، تصریح کرد: حفاظت محیط زیست و مسئولیت اجتماعی مقوله‌ای است که فقط با مشارکت مردم و قشر عظیم و تاثیر گذار نظام دانش آموزی، محقق می‌شود.


5451203
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است