استانی 17:56 - 06 آبان 1400

تحول فرهنگی نیاز به ساختارشکنی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی ظهر پنجشنبه در جلسه بازسازی ساختار فرهنگی کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات سیستم‌های فرهنگی این است که ذیل سازمان استخدامی قرار گرفته‌اند تاکید کرد: همانگونه که آگاهیم فرهنگ با صنعت، کشاورزی، تجاری فرق دارد و مدل فرهنگ لازمه این نیست که همه در ساختار قرار بگیرند بلکه باید بر اساس ساختار قرار گیرند.

حریزاوی متذکر شد: افراد جامعه که شامل بچه‌های بسیجی و حزب اللهی است باید مجهز به امکانات پیشرفته باشد که بتوانند تولیدات و خلاقیت داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: تحول انقلابی باید عقلایی، عادلانه، اندیشه ورزانه، عالمانه، فکری، و مبتنی بر فلسفه و حکمت الهی باشد که بسیار سخت و دشوار است که باید به آن توجه بیشتر کرد.

حریزاوی تصریح کرد: مردم، دولت رئیسی را انتخاب کردند و این دولت باید به مردم توجه کند. همانگونه که اطلاع داریم مردم در رنج اقتصادی هستند و باید برای مشکلات مردم علاج واقعه کرد.

وی بابیان اینکه متأسفانه درباره مفهوم فرهنگ در جامعه زیاد بحث نشده و گمان می‌کنیم پرداختن به فرهنگ بسیار آسان است، ولی اینگونه نیست و جای بسیار تفکر و اندیشه دارد، افزود: فرهنگ به سن و قشر خاصی تعلق ندارد و به گفته رهبر کبیر انقلاب فرهنگ مانند هوایی است که ما تنفس م ی کنیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: یکی از ساختار فرهنگی، رویکردهای فرهنگی است و متأسفانه کمتر به این رویکرد توجه شده است. سیاست‌ها، راهبردها و راهکارها همه پایه رویکردها هستند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه بابیان اینکه نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید مورد بازنگری قرار گیرد و در این نقشه مهندسی اضلاعی وجود دارد که خیلی از این اضلاع مشهود است ولی در مسائل فرهنگی اثر کار گذرا است، افزود: این مسئله مبانی فرهنگی، موضوعات فرهنگی، مسائل فرهنگی، آسیب‌های فرهنگی، اقدامات فرهنگی، اصناف فرهنگی و اماکن فرهنگی را شامل شده است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای بازسازی انقلابی همه ما باید مورد بازنگری قرار بگیریم و بیشتر ادارات ما باید ادغام شوند اما این کار زمانی امکان پذیراست که فردی وجود داشته باشد که این ساختار را تغییر دهد.

حریزاوی با بیان اینکه طرح تحول فرهنگی با همراهی وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور اجرا می‌شود، ادامه داد: تحولات فرهنگی نیاز به فرد آگاه و ساختار شکن دارد.


11292252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است