استانی 10:35 - 16 اسفند 1399

ارسال تصاویر شخصی مادر توسط کودک به مخاطبین دردساز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پلیس بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه فردی وی را تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی اش در شبکه‌های اجتماعی کرده است، موضوع در دستورکار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بررسی علمی کارشناسان سایبری پلیس، مشخص شد که فرزند خردسال شاکی که در حال انجام بازی اینترنتی با تلفن همراه مادرش بوده که وارد گالری تصاویر شده و به صورت اتفاقی، تعدادی عکس شخصی مادر را به شماره همراه فردی که در مخاطبین گوشی ثبت شده بوده، ارسال کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت، در تحقیقات تکمیلی صورت پذیرفته هویت متهم و مخفیگاه وی مشخص شد که با هماهنگی قضائی، این مجرم سایبری طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و با بررسی تجهیزات مکشوفه، تصاویر و فیلم‌های خصوصی مربوط به شاکیه نیز مشاهده شد.

سرهنگ قاسمی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: از ذخیره تصاویر شخصی در تجهیزات هوشمند همراه خودداری کنند و به هیچ عنوان فضای مجازی و تجهیزات دیجیتال همراه را که به اینترنت متصل می‌کنند به عنوان حریم خصوصی و فضای امن تلقی نکرده و در صورتی تصویربرداری از هر موضوع خصوصی از طریق گوشی، تبلت و غیره، قبل از اتصال آنها به اینترنت، محتوای شخصی را به یک حافظه ذخیره ساز دیگر همانند هارد اکسترنال منتقل کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.


10978952
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است