گوناگون 20:00 - 11 مرداد 1394
در موقعیت‌های این چنینی زیاد بوده‌اید: کم کردن ۵ کیلو در یک هفته٬ ظرف دو هفته کم کردن دو سایز و غیره. تمام این‌ها راه‌کارهایی هستند که در این‌جور مواقع مغز به ما دستور می‌دهد.

چرا زنان نمی‌توانند وزن کم کنند؟
امام علی علیه ‏السلام : عاقل‏ترین مردم کسی است که در امور زندگیش بهتر برنامه ‏ریزی کند و در اصلاح آخرتش بیشتر همّت نماید.

 

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، اگر با کاهش وزن درگیرید٬ احتمالا برخی از مشکلات آن را می‌دانید. اما بهتر است بدانید که در این زمینه تنها نیستید. در این‌جا به چند دلیل اصلی این مشکل می‌پردازیم:

 



احساسی خوردن

قبلاً هم در چنین شرایطی بوده‌ایم با همسرتان بحث می‌کنید٬ رئیس‌تان سر شما داد می‌زند٬ یا مثلاً کسی به ماشین‌تان در پارکینگ زده و در رفته. احساسات به مرور زمان شکل می‌گیرند و یکی از راه‌های ابراز آن‌ها این است که بنشینید و یک شکم سیر غذا بخورید. لعنت به هرچه رژیم. و خب٬ می‌دانید که این روش به افزایش وزن می‌انجامد و احساسات‌تان هم سر جایش خواهد بود.

 

 

تمرین کردن با حقه و ترفند

در موقعیت‌های این چنینی زیاد بوده‌اید: کم کردن ۵ کیلو در یک هفته٬ ظرف دو هفته کم کردن دو سایز و غیره. تمام این‌ها راه‌کارهایی هستند که در این‌جور مواقع مغز به ما دستور می‌دهد. اما بهتر است از گول زدن خود دست بردارید چون اگر جواب می‌داد٬ این‌قدر از وضعیت خود ناراضی نبودید.

 



مراقبه

مراقبه‌ی منظم می‌تواند به حفظ آب بدن کمک کرده و مانع از کمبود وزن شود. سعی کنید تمام داروهای تجویز شده و بی‌نسخه‌ را برای درمان خود و عوارض‌شان بررسی کرده و اگر دیدید که مانع از کاهش وزن تان می‌شود حتما با دکترتان مشورت کنید.

 



اضافه‌وزن در زمان بارداری

بدن به طور طبیعی در زمان بارداری اضافه وزن پیدا می‌کند تا بدین طریق مادر بتواند نوزاد درون شکم را تغذیه کرده و حتی بعد از زایمان٬ این وزن به همان حالت می‌ماند تا دوران شیردهی سپری شود.

 



وراثت

عوامل وراثتی نقش عمده‌ای در اندام ما و نیز در چگونگی کاهش و افزایش وزن ما ایفا می‌کنند. گاهی برای غلبه بر این عوامل باید همواره به سختی فعالیت کنیم٬ یا شاید هم ساختار استخوان اجازه نمی‌دهد که بخواهیم شکل و فرمش را تغییر دهیم.

 

الو دکتر / 2018


6848384
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است