ورزشی 11:10 - 07 تیر 1401
سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: این اتفاق مبارک برای اولین بار در تاریخ تکواندوی بانوان رخ داده و ما قهرمانی را به فال نیک می‌گیریم و تقدیم مردم ایران می‌کنیم.

مداح:‌ بانوان تکواندو تاریخ‌ساز شدند/ بازی‌های کشورهای اسلامی سخت‌تر از قهرمانی آسیا خواهد بود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پرونده بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو آسیا با قهرمانی تاریخی بانوان ایران در کره‌جنوبی مهد تکواندوی دنیا بسته شد.این رقابت‌ها به مدت 4 روز و با حضور 299 تکواندوکار از 34 کشور به میزبانی شهر چانگچون برگزار شد و تیم ملی بانوان با کسب سه مدال طلا، دو نقره یک امتیاز جام قهرمانی را بالای سر برد.

مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌در پاسخ به این سؤال که شرایط فنی مسابقات چطور بود و حریفان را در این رقابت‌ها چطور دیدید،‌گفت: ابتدا باید این مدال‌های خوشرنگی که به دست آمده را به ملت ایران تبریک بگویم و خوشحالیم که توانستیم دل مردم را شاد کنیم. سطح فنی مسابقات در این دوره از رقابت‌ها با حضور کشورهایی مثل کره‌جنوبی، چین، تایلند، چین‌تایپه، ازبکستان، اردن و سایر کشورها بسیار بالا بود قهرمانان بسیار بزرگی در این دوره از مسابقات حضور پیدا کردند به هر حال هر کشوری با تمام قوا در این مسابقات حضور پیدا کرده بود تا بتواند سکوی قهرمانی را کسب کند. خدا را شکر بچه‌ها قدر لحظه‌ها را دانستند و با توجه به تمرینات سختی که از دو ماه گذشته داشتیم و تلاشی که بچه‌ها کردند خوشبختانه در کره‌جنوبی مزد زحمتشان را گرفتند.

وی در پاسخ به این سؤال که تا پیش از اعزام مسابقات قهرمانی آسیا دو ماه فرصت داشتید اگر زمان شما بیشتر از این بود آیا نتایج رقم خورده در کره‌جنوبی بهتر از این هم می‌توانست بشود،‌گفت: این دو ماه زمان بسیار کوتاهی بود برای آماده کردن تیم اما ما روزهای سخت و تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتیم به هر حال بچه‌های ما واقعا در فشار تمرینات اذیت شدند ما هم مجبور بودیم از زمان کوتاهی که تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا در اختیار داشتیم بیشترین بهره را ببریم واقعا بچه‌های ما می‌خواستند که قهرمانی آسیا را به دست بیاوریم و برای همین تلاش می‌کردند. خوشبختانه با کسب عنوان قهرمانی مزد زحماتشان را گرفتند.این اتفاق مبارک برای اولین بار در تاریخ تکواندوی بانوان رقم خورد که یک اتفاق خوشایندی است و ما این قهرمانی را به فال نیک می‌گیریم و این تاریخ‌سازی را به مردم ایران تقدیم می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: غرور این قهرمانی به هیچ عنوان باعث نمی‌شود که ما یادمان برود کار سخت‌تری را پیش‌رو داریم و از این به بعد کار ما سخت‌تر از این هم خواهد شد ما مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را پیش‌رو داریم که حتی به مراتب سخت‌تر از قهرمانی آسیا خواهد بود. پس از بازگشت بلافاصله تمرینات‌مان را از سر خواهیم گرفت و در جلسه فنی که با اعضای کادر فنی داشتیم به آنها گفتیم که پرونده قهرمانی آسیا همین جا بسته شده و نباید مغرور شویم. ماه سختی در پیش داریم و باید تمام تلاش‌مان را بکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در مجموع از عملکرد تیم و نتایجی که رقم خورده راضی هستید، گفت: به طور کلی با توجه به مدت زمان اردوی کوتاهی که داشتیم می‌توان بگویم که بله از نتایج بچه‌ها راضی هستم چون آنها در داخل شیاپچانگ تمام تلاش‌شان را کردند اما نقاط ضعفی داریم که باید برطرف شود.

 

وی در واکنش به این سوال که مدال طلای ناهید کیانی نسبت به سایر مدال‌ها پر سر و صداتر بود، حالا تمام نگاه‌ها به سمت کیانی است آیا به نظر شما در مسابقات کشورهای اسلامی این رنگ مدال می‌تواند تکرار شود یا خیر، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان مسیر آسانی در مسابقات پیش‌رو نخواهیم داشت همانطور که گفتم همه حریفان در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی قدر خواهند بود و ما هیچ کسی را دست‌کم نمی‌گیریم ناهید کیانی هم باید بیش از این تلاش کند و با ایرادهایی که است باید بیشتر کار شود.هنوز بازیکنان ما هیچکدام ششدانگ نیستند البته واقعا کیانی بازی هوشمندانه‌ای داشت. مدالی که او روز اول کسب کرد استارت خوبی برای ما بود اما واقعا در رویدادهای بعدی هیچ قولی نمی‌دهم چرا که مسابقات سخت است و ما هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم.

سرمربی تیم ملی بانوان در پایان صحبت‌های خود گفت: جا دارد از هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو تشکر کنم. امیدوارم حضور هادی ساعی تداوم داشته باشد و حمایت‌ها از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از تکواندو ادامه داشته باشد تا تکواندوی ایران موفق شود.

انتهای پیام/


11607617
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ووشوکاران کشورمان در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو در چین امروز ۲ مدال طلا و ۲ نقره کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که پسر و همسرش را در خانه به آتش کشیده بود، دستگیر شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا برای شرکت در انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان به تایید رسیده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان از امشب (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کار خود در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را آغاز می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قهرمان مسابقات اسکیت آزاد گفت: نبود پیست استاندارد تنها مشکل ما است، چون باید در این پیست‌ها مسابقه بدهیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق پرسپولیس گفت: حرفه‌ای گری بازیکنانمان برگ برنده بازی با آلومینیوم است، چون سرخپوشان تیمی را دستکم نمی‌گیرند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: اتفاقی در مالکیت رخ نداده و به ظاهر سرخپوشان را واگذار کرده‌اند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است