ورزشی 11:51 - 08 شهریور 1393
رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید از نظر این فدراسیون اعزام سجاد مرادی به بازیهای آسیایی اینچئون منتفی است.

افشین داوری: از نظر فدراسیون، سجاد مرادی در لیست اینچئون نیست

به گزارش ایسنا، افشین داوری در نشست خبری با رسانه‌ها در کمیته ملی المپیک با اشاره به اهداف تعیین شده برای بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: پس از المپیک جریان پشتیبانی از ورزشکاران جهت حضور در بازی‌های اینچئون آغاز شد و از ابتدا 60 ورزشکار به همراه مربیان در اردوهای مختلف مورد پشتیبانی قرار گرفتند. اولین اردو نیز از 12 آبان گذشته در آکادمی ملی کمیته‌ المپیک آغاز شد.

وی با بیان این که برخی از ملی‌پوشان برای آمادگی جهت حضور در اینچئون به اردوهای برون مرزی اعزام شدند، گفت: علی‌رغم سختی‌های فراوانی که از نظر مالی داشتیم این اردوها بدون نقص انجام شد. در این راستا لیلا رجبی با توجه به فاصله‌ای که با سایر رقیبان خود در داخل کشور داشت به اردویی در بلاروس اعزام شد که نزدیک 5.5 ماه است زیر نظر مربی خود در این کشور تمرین می‌کند. او از بلاروس مستقیما به بازی‌های آسیایی می‌آید.

داوری به وضعیت تمرینی مریم طوسی و سپیده توکلی اشاره کرد و گفت: عملکرد آنها نسبت به دوره قبل بسیار تغییر کرده است. البته ما در بخش بانوان احساس می‌کردیم که بتوانیم تعداد بیشتر از سه نفر را به این رقابت‌ها اعزام کنیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. هر چند رکورد بانوان در رشته های مختلف بهتر شده، اما تنها این سه بانویی که قرار است به بازی‌های آسیایی بروند شرایط لازم را برای حضور در بازی‌های آسیایی دارند.

رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: در ادامه تمرینات ملی‌پوشان مریم طوسی و سپیده توکلی هم به اردوهای داخلی که پیش‌بینی شده بود اعزام شدند و پس از آن به اردو و مسابقات قزاقستان رفتند و در ترکیه و بلاروس اردو زدند.

وی در ادامه به وضعیت ملی‌پوشان اعزامی در بخش مردان به بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: ما در این بخش ورزشکاران بسیار خوبی داریم که شاید برخی از آنها نتوانستند ورودی‌های مورد نیاز را کسب کنند. این حد نصاب‌ها برای آن بود که شناخت کاملی از این ورزشکاران داشته باشیم.

رییس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: دوره قبل کاروان دوومیدانی که به بازی‌های آسیایی اعزام شد یک هندوانه قاچ نشده بود که خدا را شکر توانست نتایج بسیار خوبی را به دست بیاورد و نتایج به دست آمده نسبت به دوره‌های گذشته بی‌نظیر بود، اما حالا با توجه به این که ورزشکاران خود را تحت پوشش قرار داده‌ایم و مرحله به مرحله پیشرفت ‌کرده‌ایم می‌دانیم آنها در چه وضعیتی قرار دارند.

وی با بیان این که در بخش بانوان نیاز به کسب ورودی بازی‌های آسیایی نبود، گفت: در بخش مردان و در مرحله اول رکوردی را مطرح کردیم و بر اساس آن ورزشکاران وارد اردو شدند. پس از آن در اوایل سال 93 رکورد دیگری را ارائه دادیم که این رکوردها به کمیته‌های تخصصی نیز اعلام شد. ورزشکارانی که ورودی اولیه را به دست آورده بودند به اردوهای مختلف اعزام شدند و باید برای حضور در بازی‌های آسیایی حدنصاب جدید را هم به دست می‌آوردند که حاصل این برنامه در نهایت 18 نفری بود که توانستند این ورودی را به دست آورند.

داوری در ادامه به ورزشکاران ماده پرتاب دیسک به بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: ما در پرتاب دیسک دو نفر را در نظر گرفته‌ایم که بر اساس آن احسان حدادی و محمد صمیمی در لیست هستند. البته نباید از محمود صمیمی هم غافل شویم، او ورزشکار بسیار جوانی است که عملکرد بسیار خوبی داشته است. باید بگویم که صمیمی بورسیه المپیک شده و زیر نظر IOC مورد حمایت قرار خواهد گرفت و به هر کشوری که به ما ابلاغ شود اعزام خواهد شد.

رییس فدراسیون دوومیدانی به وضعیت تمرینات احسان حدادی اشاره کرد و گفت: حدادی به مدت شش ماه تمریناتش را در کیش آغاز کرد و پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله مسابقه لیگ الماس و اردوهای کوتاه در فرانسه، آلمان و روسیه در حال حاضر به همراه امین نیک‌فر زیر نظر کیم در روسیه به سر می‌برد و قرار است ظرف چند روز آینده به ایتالیا برود. در نهایت نیز اردویی در آلمان خواهد داشت و پس از آن مستقیما به بازی‌های آسیایی می‌آید.

وی ادامه داد: محمد صمیمی هم زیر نظر عباس صمیمی تمریناتش را پشت سر گذاشت و در حال حاضر هم اردویی در اصفهان دارد که 10 روز دیگر مشخص می‌شود که تمریناتش در کجا ادامه خواهد یافت.

داوری در ادامه وضعیت تمرینی کاوه موسوی، ورزشکاران 4 در 400 متر ، رضا قاسمی و رضا تفتیان را تشریح کرد و درباره اردوی نفرات پرش ارتفاع هم گفت: کیوان قنبرزاده و محمدرضا وظیفه دوست هم اردوهای مختلفی را پشت سر گذاشتند. قنبرزاده حدود یک ماه در اردبیل اردو زد و حالا هم در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران تمرین می‌کند. او قرار است به اردوی گیلان برود. بیشتر اردوهای وظیفه دوست در تهران بود و کسب رکوردهای اخیرش حائز اهمیت است.

وی با بیان این که در یک ماه آخر مانده به مسابقات اینچئون نفرات اصلی تیم 4 در 400 مشخص خواهد شد، گفت: شش نفر یعنی مهدی زمانی، سجاد هاشمی، سینا روحانی، احسان طهماسبی، رحیمی و رضا قاسمی حضور دارند که دو تن از این ورزشکاران در لیست ذخیره قرار خواهند داشت.

رییس فدراسیون دوومیدانی محمدحسین ابارقی را یکی از چهره‌های بسیار خوب دوومیدانی توصیف کرد و گفت: این دونده حدود دو سال و نیم است که به همراه مربی‌اش تحت پوشش فدراسیون قرار دارد و همچون سایر دوندگان سرعتی اردوهای مختلفی را پشت سر گذاشته است. اما حسن تفتیان هم در حال حاضر در ترکیه حضور دارد و این مرحله دوم اردوی او در این کشور است. این ورزشکار با توجه به داشتن اسپانسر شرایطی برایش مهیا شد تا بتواند تمریناتش را در این کشور ادامه دهد و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد به طور مستقیم به بازی‌های آسیایی خواهد رفت در غیر این صورت به ایران می‌آید و با کاروان اعزام خواهد شد.

وی درباره کاوه موسوی هم گفت: او در بلاروس زیر نظر تیخن تمرین می‌کند و شرایط خوبی دارد. او به صورت مستقیم به بازی‌های آسیایی می‌رود و به ایران باز نمی‌گردد. محمدرضا مقدم هم دیگر ورزشکار پرتاب چکش است که در حال حاضر تمریناتش را در گلستان ادامه می‌دهد و پیش از این هم در قزاقستان و ترکیه اردو داشته است.

رییس فدراسیون دوومیدانی در ادامه به وضعیت محمد ارزنده اشاره کرد و گفت: این پرنده طول یک آسیب جدی داشت که از سالیان سال با آ‌ن درگیر بود به طوری که مهره‌های دنبالیچه او جابجا شده بود اما پزشکان این آسیب را برطرف کردند. ارزنده یک پارگی در راسته شکمی هم داشت که این موضوع یکی از حادترین آسیب‌های او بود که خو‌شبختا‌نه آن نیز بر طرف شده و او نیز توانست با این آسیب دیدگی‌ در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا هم مدال آور شود.

وی با بیان این که ارزنده در مسابقات لیگ دوومیدانی دچار آسیب دیدگی‌ شد، گفت: ما هم نگران بودیم که نتوانیم او را در بازی‌های آسیایی داشته باشیم، اما زمانی که از او MRI گرفتیم کمیته‌ پزشکی اعلام کرد که مشکلی ندارد و با توجه به این که این ورزشکار تنها یک سانتیمتر با ورودی مورد نظر فاصله داشت در لیست ما قرار گرفت و در مسابقات حضور خواهد داشت. به این ترتیب ما 19 نفر در لیست اعزامی به بازی‌های آسیایی داریم و من برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

به گفته رییس فدراسیون دوومیدانی آخرین اردوی ملی‌پوشان دوومیدانی در گیلان است.

به گزارش ایسنا، وی پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره این که محمد ارزنده مربی ندارد آیا امکان آن هست که در فرصت باقی مانده ایگور تاکلین به ایران باز گردد؟ گفت: متاسفانه چنین امکانی وجود ندارد، چون اگر او بخواهد دوباره به ایران بیاید نیازمند پروسه‌ای است و این موضوع امکان‌پذیر نیست. ما نیروهای بسیار خوبی در ایران داریم و از سوی دیگر الان زمانی نیست که ورزشکاری نیاز به تمرین داشته باشند، بلکه نیاز به ریکاوری دارند. به همین دلیل مشکلی برای ارزنده پیش نخواهد آمد.

رییس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: ما هم دوست داشتیم تاکلین در ایران بماند، اما او به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانست در ایران باشد، حتی ورزشکاران ما نگران بودند که به خاطر تعهدات مالی این مربی برود. به طور مثال یک بار فروردین امسال ملی‌پوشان با من تماس گرفتند و گفتند که اگر پول این مربی داده نشود او باز خواهد گشت. به همین دلیل من با ماشین شخص‌ام آمدم و 36 میلیون از حساب خود به این مربی دادم، اما متاسفانه او به تعهدات خود عمل نکرد و رفت.

داوری ادامه داد: صحبت شده تا حسین شایان به عنوان مربی با محمد ارزنده کار کند.

وی در پاسخ به این که آیا مشکلات مالی باعث شد این مربی به کشورش باز گردد، گفت: اصلا این طور نبوده است. حتی ایگور پول خود را یک ماه جلوتر می‌خواست که من آن را شخصی پرداخت کردم. موضوع شخصی بود که ایگور آن را به ما هم نگفت.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوالی درباره این که سجاد مرادی در لیست نفرات اعزامی قرار خواهد گرفت، گفت: تعداد نفرات اعزامی ما مشخص است. او ورزشکار بزرگی است، اما آشیل پای او دچار آسیب دیدگی‌ است و به همین دلیل امسال فرصت تمرین را از دست داد و نتوانست برای کسب ورودی مسابقه دهد. عملا از نظر فدراسیون سجاد مرادی در لیست ما حضور ندارد.

رییس فدراسیون دوومیدانی خاطر نشان کرد: بسیاری با ما صحبت کردند و برخی از رسانه‌ها به صورت حضوری آمدند و گفتند که سجاد مرادی به این بازی‌ها اعزام شود، اما بالاخره هر حضوری یک مسئول برای پاسخگویی دارد.

وی در پاسخ به این که پس از اقرا دونده عربستانی به دوپینگ، قرار است طلای بازی‌های آسیایی گوانگ جو و مسابقات آسیایی 2007 اردن، در جریان مسابقات اینچئون به سجاد مرادی داده شود؟ گفت: اگر این موضوع صحت داشته باشد قطعا باید او به بازی‌های آسیایی بیاید، اما چنین موضوعی از سوی فدراسیون جهانی یا IOC به ما اعلام نشده است. ما هم مثل شما شنیده‌ایم که دوپینگ دونده عربستانی در آمده، اما چیز مکتوبی به ما نرسیده است و حتی مکاتباتی هم در این باره انجام دادیم، ولی پاسخی نگرفتیم.

رییس فدراسیون دوومیدانی درباره شانس مدال امین نیکفر در بازی‌های آسیایی هم گفت: شرایط این ورزشکار در این دوره با سایر دوره‌های پیش متفاوت است. یعنی نیکفر هیچ موقع تا به این اندازه با برنامه نبوده است. ما به او اعلام کرده بودیم در صورتی این ورزشکار به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود که دو، سه ماه در اردوهای ما حضور داشته باشد و این اتفاق افتاد. فکر می‌کنم او روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد. حتی احسان حدادی هم گفت که تاثیرات کیم بر روی نیکفر محسوس بوده است. رکورد او در حال حاضر دومین رکورد آسیا در سال 93 است و ما امیدواریم بهترین نتیجه‌ را در اینچئون بگیرد.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که کار دوومیدانی کاران سخت‌تر از ورزش‌های گروهی است، درباره حضور روانشناس در کنار تیم ، اظهار کرد: ما درخواست ‌کرده‌ایم که روانشناس در کنار تیم باشد. قرار است برای یک ماه آخر، روانشناس به اردوی تیم ملی ملحق شود و قطعا در اردوی گیلان حضور خواهد داشت اما به هر حال بحث پزشک و مربی در حیطه وظایف کمیته ملی المپیک است.

وی درباره زمان اعزام ملی‌پوشان دوومیدانی به بازی‌های آسیایی هم گفت: کمیته ملی المپیک با محدودیت اعزام روبروست، اما با توجه به برنامه ملی‌پوشان ما برخی از آنها همچون احسان حدادی، نیکفر، موسوی و رجبی و ... به صورت مستقیم از اردوی برون مرزی خود به اینچئون می‌آیند. اولین گروه از ملی‌پوشان 31 شهریور ساعت 23 به اینچئون اعزام می‌شوند که مسابقه آنها پنجم شهریور است. دومین گروه هم هشتم مهر آغاز می‌شود و در مرحله دوم به اینچئون خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، داوری درباره حضور مربیان در بازی‌های آسیایی هم گفت: عباس صمیمی، احمدپور، صادق گرگانی، خسرو شیری و پریسا بهزادی از جمله نفراتی هستند که به عنوان مربی در کنار ملی‌پوشان خواهند بود و برای ملی‌پوشان پرش قرار بود ایگور به این رقابت‌ها اعزام شود، اما او دست ما را در حنا گذاشت. احتمالا غیاثی و من با توجه به سابقه‌ای که در پرش داشته‌ایم به ورزشکاران کمک کنیم. در حال حاضر لیست اعزامی مربیان بسته شده و نمی‌توانیم شخص دیگری را اضافه کنیم.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که کاروان دوومیدانی چند مدال از بازی‌های آسیایی کسب خواهد کرد، گفت: تعداد مدال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. این در حالی است که بیشتر روزها در اینچئون هوا بارانی است و این موضوع در عملکرد ورزشکاران ما هم تاثیرگذار خواهد بود. البته تلاش ‌کرده‌ایم که شرایط را طوری مهیا کنیم تا ورزشکاران ما به این وضعیت آب و هوایی هم عادت کنند. به هر حال عملکرد ورزشکاران نشان می‌دهد که نتایج قابل قبولی را به دست خواهند آورد یا خیر.

وی درباره احتمال اعزام هادی سپهرزاد به بازی‌های آسیایی هم گفت: هادی سپهرزاد و سجاد مرادی شرایط مشابهی دارند و کارشناسان هم نظرات درستی دارند. شاید حضور این دو نفر شانس های زیادی را برای ما داشته باشند و من هم به این موضوع اعتقاد دارم. از نظر شخص من هادی سپهرزاد با توجه به رشته‌اش که بسیار سخت است و می‌خواهد از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کند شاید نسبت به سجاد مرادی در ارجحیت قرار داشته باشد. همه این موضوعات درست است، اما بالاخره فدراسیون برنامه‌ای داشته و آنها نتوانستند طبق آن برنامه پیش بروند و فعلا آنها در لیست ما قرار ندارند. حالا باید دید که چه اتفاقی می‌افتد.

وی در پاسخ به این که آیا فدراسیون باید نسبت به سجاد مرادی نرم‌تر عمل کند و آیا با این شرایط تجدید نظری برای حضور او در بازیهای آسیایی صورت خواهد گرفت؟ گفت: هادی سپهرزاد با توجه به شرایطی که داشت در نهایت در مسابقات انتخابی شرکت کرد و نشان داد که برای فدراسیون و تصمیمش ارزش قائل است و این موضوع قابل تقدیر است. شاید باید این موضوع را عنوان کنم که سجاد مرادی سه روز قبل از مسابقات انتخابی به من پیامک زد و گفت که حتما در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد و گفت که اجازه دهید که قبل از مسابقه یک کفش میخی بپوشم و بدوم. او حتی 600 متر مسابقه داد و اطلاع دارم که 400 متر را خوب رفت و حتی تب و تاب دوی خود را بالا برد. اصلا این طور نیست که بحث ایستادن مقابل ورزشکار سالاری وجود داشته باشد و ورزش ما مانند فوتبال نیست، چون ورزشکاران خوب ما به اندازه انگشتان دست هستند. آنها بسیار ارزشمند هستند، مرادی هم با سایر ورزشکارانمان متفاوت است و ارزش او را درک می‌کنیم.

وی ادامه داد: سجاد مرادی حتی اگر یک دوی آرام هم داشته باشد قطعا به فینال خواهد رسید و همه این توانایی‌ها می‌تواند استدلال توجیهی باشد که او را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم، اما به هر حال فدراسیون قوانینی گذاشته و او در مجموع نفرات ما قرار نگرفته است.

رییس فدراسیون دوومیدانی در ادامه درباره نبودن مربی حسن تفتیان گفت: ما مربی سرعتی خوب داریم و مشکلی در این باره وجود ندارد. تفتیان در حال حاضر تمریناتش را در ترکیه زیر نظر یک مربی ترک انجام می‌دهد که این مربی با ورزشکاران اروپایی هم کار می‌کند. او ورزشکار بسیار خوبی است و می‌تواند با آمادگی کامل در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشد.

ا‌نتها‌ی پیا‌م


4598638
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی با چند ملی پوش شانس کسب سهمیه المپیک دیدار و گفت و گو کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت و انتخابی تیم ملی با معرفی نفرات برتر در بخش پسران به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز پیگیری می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بایرلورکوزن رکورد شکست ناپذیری در فوتبال اروپا در قرن ۲۱ را جابجا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است