استانی 12:49 - 01 دی 1393
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی:
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: یکی از نیازهای اساسی استان قم، اقامت است و کمبودهای جدی در این حوزه وجود دارد.

استان قم با کمبودهای جدی در بخش اماکن اقامتی روبه‌رو است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سعید شیرکوند در بازدید از پروژه‌های عمرانی سرمایه‌گذاری استان قم اظهار کرد: پروژه‌های بسیار خوبی در حال انجام است که پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و امیدوارم با نظر مساعد و رویکردی که استاندار قم دارد کمک شود که راه همواری پیش‌ روی سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه تنوع پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان قم خوب است و با راه‌اندازی این مجموعه‌ها به ظرفیت‌های گردشگری کشور افزوده خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: یکی از نیازهای اساسی استان قم، اقامت است، کمبودهای جدی در این حوزه وجود دارد که با پروژه‌های هتل‌های در دست ساخت، ان‌شاءالله بخشی از این مشکل برطرف می‌شود و انگیزه‌ای برای دیگر سرمایه‌گذاران خواهد شد که از ظرفیت موجود در این استان بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: ما به سهم خودمان به سرمایه‌گذارانی که تسهیلات دریافت می‌کنند بین 6 تا 8 درصد یارانه پرداخت می‌کنیم و از محل صندوق توسعه ملی، وام‌های 16درصدی می‌پردازیم که برای آنها بسیار مناسب و کمک‌کننده است.

شیرکوند در خصوص مشکلات حوزه صنایع‌دستی اضافه کرد: عمده مشکلی که کشور ما با آن روبه‌رو است، موضوع بازاریابی است و متأسفانه هنوز به شیوه سنتی صورت می‌گیرد که باید اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و شرکت‌هایی وارد این حوزه شوند و کنسرسیومی ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما برنامه داریم که با شرکت‌های بازاریابی حرفه‌ای در حوزه داخل و بین‌الملل وارد مذاکره شده و این کار را به یک تیم حرفه‌ای واگذار کنیم.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حوزه میراث فرهنگی گفت: بناهایی که قابلیت واگذاری دارند به وسیله صندوق حفظ و احیا، شرایط و هزینه‌های بازسازی و مرمتشان محاسبه و از طریق B.O.T به بخش خصوصی واگذار می‌شوند که در حال حاضر چند بنا در استان قم در حال واگذاری است.


5465030
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است