استانی 12:29 - 11 بهمن 1393
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی خبر داد
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی از بهره‌برداری از 22 طرح گازرسانی در این استان به مناسبت دهه فجر خبر داد.

بهره‌برداری از 22 طرح گازرسانی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین تقی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح‌ها شامل گازرسانی به 17 روستای خراسان شمالی و همچنین پنج طرح مقاوم سازی، بازسازی و خطوط تغذیه روستایی است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی اعتبار صرف شده برای اجرای این طرح‌های گازرسانی را در مجموع 259 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: طرح‌های گازرسانی به روستاهای خراسان شمالی شامل پنج روستای بجنورد، پنج روستای شیروان، سه روستای اسفراین، سه روستا در فاروج و همچنین یک روستا در مانه و سملقان است.

به گفته تقی‌نژاد این طرح‌ها عمدتا در مناطق صعب‌العبور استان اجرا و آماده افتتاح شده است.

وی اظهار کرد: برخی از طرح‌های گازرسانی روستایی در استان خراسان شمالی هفته دولت امسال آغاز شده و عملاً در کمتر از 6 ماه  اجرا و آماده بهره برداری شده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی خانوارهای برخوردار از این طرح‌های گازرسانی را اکنون دو هزار و 311 خانوار اعلام کرد و افزود: این طرح‌ها در طول دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون 381 روستا در استان از نعمت گاز برخوردار هستند بیان داشت: این در حالی است که در ابتدای تاسیس خراسان شمالی صرفاً 26 روستای استان از این نعمت برخوردار بودند.

تقی‌نژاد همچنین 99 درصد از جمعیت شهری استان خراسان شمالی را برخوردار از نعمت گاز عنوان کرد و گفت: هم اکنون شاخص برخورداری گاز در استان 61 بوده که برابر با میانگین کشوری است.

وی گفت: طرح‌های مختلف گازرسانی هم اکنون از محل مصوبات سفر رهبری در استان خراسان شمالی در دست اجرا بوده که با تکمیل این طرح‌ها شاخص گازرسانی استان بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.


5740502
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است