استانی 16:01 - 04 اردیبهشت 1393
شیرزاد در جمع خبرنگاران:
یزد - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: تجلیل از معلمان باید فراگیر شود.

تجلیل از معلمان فراگیر شود/ دیدار 40 معلم یزدی با رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شیرزاد، پیش از ظهر پنجشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته معلم اظهار داشت: آموزش و پرورش به سهم خود از معلمان و کارکنان دلسوز خود تقدیر می کند اما به نظر می رسد، شایسته تر است این تجلیل به صورت فراگیر و فراتر از آموزش و پرورش انجام شود.

وی با بیان اینکه در هر اداره، کارکنان آن، معلمان تاثیرگذاری داشته اند، عنوان کرد: هر اداره می تواند با دعوت از این معلمان تاثیرگذار، دین خود را در قبال جامعه معلمی ادا کند.

تجلیل از 260 معلم نمونه استان یزد در سطوح کشوری، استانی و منطقه ای

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه در هفته معلم امسال بیش از 21 برنامه در مرکز استان برگزار می شود و نظیر این برنامه ها نیز در شهرستان های استان برگزار می شود، بیان کرد: امسال از 260 معلم نمونه در سطح کشوری، استانی و منطقه ای تجلیل می شود.

وی عنوان کرد: در سطح کشوری از رضا صالحی وزیری، مدیر یکی از مدارس ابتدایی ناحیه یک یزد تجلیل می شود ضمن اینکه 40 نفر از معلمان یزدی برای دیدار با مقام معظم رهبری به تهران اعزام خواهند شد.

شیرزاد خاطرنشان کرد: از 10 معلم، مدیر، آموزگار و معاون نیز در نواحی یک و دو یزد، میبد، زارچ، ابرکوه و اردکان در مقاطع ابتدایی و متوسطه تجلیل می شود.

برتری یزد در رتبه آموزشی/ نقش معلمان در کسب رتبه‌های علمی نباید نادیده گرفته شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 800 واحد آموزشی در استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: انتظار می رود این واحدها به نحو شایسته ای معلمان خود تقدیر و تجلیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یزد از استانهای برتر آموزشی کشور محسوب می شود، معلمان در این برتری آموزشی استان نقش ویژه ای ایفا می کنند و تلاش های آنها نباید نادیده گرفته شود.

شیرزاد همچنین با اشاره به اولویت های آموزش و پرورش استان یزد با توجه به اولویت های وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اولویت نخست ما، ساماندهی نیروی انسانی و سپس توسعه مشارکت است و به دنبال آن، به دنبال ارتقا جایگاه مدیران مدارس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر جایگاه مدیران مدارس ارتقا یابد و یک مدیر به اندازه نیاز مطلع و آگاه باشد، مدرسه به یک آموزش ضمن خدمت تبدیل خواهد شد.

استانداردسازی نیرو، فضا و روش های تدریس از ارکان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

شیرزاد همچنین با اشاره به ارکان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان داشت: استانداردسازی نیروها، استاندارد سازی فضای آموزشی و استاندارد سازی روش های تدریس، از ارکان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: این سند توسط وزیر سابق و وزیر فعلی تایید شده و بحثی بر تصویب آن نیست بلکه مشکل اصلی بر سر اجراست.

شیرزاد بیان کرد: مرحله تدوین انجام شده و مشکلی ندارد، مرحله دوم نیز عملیاتی شدن آن است و مرحله سوم اجراست.

اجرای شتابزده طرح ها، کمبود نیرو و فضا به دنبال خواهد داشت

وی بیان کرد: در بسیاری از بخش‌ها، اجرا نباید شتابزده انجام شود و نخست باید زیرساختها فراهم شود نظیر نظام آموزشی 3-3-6 که بسیار خوب بود اما زیرساختهای آن برای اجرا آماده نبود و اجرای شتابزده آنها مشکلاتی از قبیل کمبود نیرو و فضای آموزشی را ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش در زمینه بودجه و اعتبار با مشکل مواجه است، تصریح کرد: آنچه مسلم است، مدارس ما بدون کمک خیران و اولیا مدارس، به شایستگی اداره نخواهد شد.

از 11 تا 17 اردیبهشت به عنوان هفته معلم تعیین و نامگذاری شده است.


3567555
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: ایستگاه هواشناسی انجیره با ۱۳۴ میلی متر بیشترین میزان دریافت نزولات جوی استان را از روز سه شنبه تا صبح امروز ثبت کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است