استانی 11:58 - 18 فروردین 1400
ایسنا/زنجان مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ به صورت کامل به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود.

چه محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز زنجان اعمال شد؟

جلیل نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره از لحاظ بیماری کرونا، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، محدودیت‌هایی برای فعالیت ادارات و کارکنان، فعالیت تجاری، بازرگانی و خدماتی، فعالیت‌های آموزشی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و ترددها ابلاغ شده است.

وی در رابطه با فعالیت ادارات و کارکنان در وضعیت قرمز کرونایی، افزود: در این شرایط کاهش حضور کارکنان دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری تا یک‌دوم و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها نیز دو سوم را خواهیم داشت و برگزاری جلسات نیز با حضور حداکتر ۱۵ نفر خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه وظیفه عمده نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا بر عهده معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری زنجان است، تصریح کرد: بهداشت نیز در موارد موردی از ادارات استان زنجان بازدید خواهد کرد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با فعالیت تجاری، بازرگانی و خدماتی در شرایط قرمز کرونایی، گفت: مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های قرمز به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد و پس از آن در صورت تشدید بیماری کرونا با تشخیص وزارت بهداشت تعطیلی‌ها تمدید خواهد شد.

نصیری از پلمب ۱۵ روزه رعایت‌نکنندگان تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ خبر داد و اظهار کرد: سازمان صمت مسئول بازرسی از این مشاغل بوده و معاونت بهداشت نیز بر عملکردها و تعطیلی‌ها نظارت می‌کند و نیروی انتظامی استان، اتاق اصناف استان و اتحادیه‌های مربوطه نیز همکاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مشاغل گروه یک مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در وضعیت قرمز کرونایی اجازه فعالیت دارند، افزود: گفتنی است در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی با مشاغل گروه یک نیز پلمب خواهند شد.

این مسئول در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در شرایط قرمز کرونایی، تصریح کرد: در این شرایط فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اعم از نماز جمعه و جماعت یومیه، مساجد، مراسم‌ آیینی و مذهبی به صورت کامل تعطیل خواهد بود و با رعایت‌نکنندگان در مرحله اول تذکر کتبی به ستاد برگزاری نمازجمعه و هیئت امنای مساجد، تولیت‌ها و در مرحله دوم قطع بسته‌های حمـایتی به مدت یک ماه خواهند بود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با فعالیت‌های آموزشی در شرایط قرمز کرونایی، گفت: مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به صورت کامل تعطیل خواهند شد و در صورت رعایت نکردن در مرحله اول تذکر کتبی بـه مدیر مدرسه، رئیس دانشگاه، مدیریت حوزه و مرحله دوم انفصال از خدمت به مدت دو ماه و جریمه نقدی موسسات آموزشی بخش خصوصی به مبلغ ۲ میلیون تومان خواهد بود.

نصیری از ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به سایر شهرهای استان و کشور خبر داد و اظهار کرد: ورود خودروهای غیربومی نیز به شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی ممنوع است و متخلفان یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

وی در رابطه با محدودیت‌های تردد شبانه در استان زنجان، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در همه شهرستان‌های استان زنجان بر قوت خود باقی است و رعایت‌نکنندگان ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

انتهای پیام


11015203
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: ایستگاه هواشناسی انجیره با ۱۳۴ میلی متر بیشترین میزان دریافت نزولات جوی استان را از روز سه شنبه تا صبح امروز ثبت کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است