استانی 09:12 - 07 اسفند 1398
بختیار:
ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم از اقتصاد متکی به نفت به یک اقتصاد دانش‌بنیان گذر کنیم باید بپذیریم در بودجه باید دست از منابع نفتی بکشیم و منابع حاصل از صادرات درآمد نفت را در چارچوب برنامه ششم توسعه کشور در حساب صندوق توسعه ملی واریز کنیم.

اتکا به درآمدهای نفتی، مهم‌ترین دلیل رد کلیات بودجه ۹۹ بود

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کلیات بودجه ۹۹ و دلایل رد آن در مجلس، اظهار کرد: کلیات بودجه روز گذشته در مجلس رأی نیاورد. به همین دلیل به دنبال راهی هستیم تا یک بودجه بدون مشکل به مجلس ارائه شود. بنابراین اگر کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق یا در صحن علنی رد شود به دولت بر می‌گردد، اما اگر کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شود و به صحن علنی بیاید و صحن آن را رد کند، رد کلیات در آیین‌نامه داخلی مجلس راجع به این موضوع مسکوت است.

وی افزود: بنابراین نتیجه این شد که کار به کمیسیون تلفیق ارجاع شود تا کمیسیون تلفیق این اشکالات را که نمایندگان در رد کلیات بودجه مطرح کردند رفع کند و هفته آینده دوباره کلیات بودجه به صحن بیاید تا بتوانیم بودجه ۹۹ را قبل از سال جدید مورد رسیدگی و تصویب قرار دهیم تا بتوانیم در ابتدای سال ۱۳۹۹، بودجه کل کشور را بدون هیچ مشکلی در اختیار داشته باشیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان منتقد بودجه بودند، اما قصد داریم کلیات بودجه را اصلاح کنیم و با همکاری کمیسیون تلفیق، دولت، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات یک بودجه واقعی و عملیاتی تهیه و در مجلس تصویب شود.

بختیار در خصوص علل رد کلیات بودجه ۹۹ در مجلس، تصریح کرد: یکی از ایرادات اصلی بودجه ۹۹ این است که وضعیت درآمدهای نفتی و پیش‌بینی این درآمدها با توجه به تحریم‌های نفتی یک امر دست نیافتنی است. اگر می‌خواهیم از اقتصاد متکی به نفت به یک اقتصاد دانش‌بنیان گذر کنیم باید بپذیریم در بودجه باید دست از منابع نفتی بکشیم و بیاییم منابع حاصل از صادرات درآمد نفت را در چارچوب برنامه ششم توسعه کشور در حساب صندوق توسعه ملی واریز کنیم و بودجه بدون اتکا به نفت ارائه دهیم.

این عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر هم بودجه بدون نفت نمی‌بندیم حداقل بودجه‌ای را ببندیم که درآمدهای نفتی‌اش محقق شود. امسال با همین مشکل مواجه و در اواسط سال  با کمبود منابع درآمدی مواجه شدیم. هدف مجلس این است که بودجه ۹۹ به گونه‌ای بسته شود که گریبان اقشار ضعیف جامعه گرفته نشود.

  انتهای پیام


10414267
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» بر اساس اعلام اموزش و پرورش مدارس پارس آباد بیله سوار و اصلاندوز غیر حضوری شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» با پایان رأی گیری در حوزه های اخذ رأی، گفته می شود مردم دو حوزه انتخابیه زنجان، طارم و خدابنده در دور دوم انتخابات مشارکت حدود 23 درصدی داشته اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: از 11 اسفندماه 1402 تا امروز که شاهد برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، بیش از 15 هزار نفر رأی اولی به تعداد واجدین شرایط افزوده شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: بی تردید حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات امروز، علاوه بر افزایش اعتبار کشور، سبب یأس و ناامیدی بیشتر دشمنان خواهد شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: دشمن نهایت تلاش خود را می کند تا با سیاه نمایی و شائبه افکنی مردم را ناامید کند، اما دولت متقابلا در میدان اقدام و عمل برای ارتقای امید و اعتماد مردم تلاش می کند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» امام جمعه موقت سنندج 3 عامل رسیدن به معنویت را بیان کرد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به اهمیت مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای گفت: مردم استان با حضور پرشور خود در پای صندوق های اخذ رای نماینده سوم البرز را با رای بالا برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» دومین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت تمام الکترونیک با حضور پرشور مردم در شهرستان پردیس در حال برگزاری است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضور در دور دوم انتخابات، تکمیل رسالت انتخاباتی و تعیین سرنوشت جامعه است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مردم شهرستان گنبدکاووس امروز ( 21 اردیبهشت) همزمان با سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) پویش « پدر دختری» راه برای شرکت در پای صندوق های رأی راه انداختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است