بازار 16:41 - 15 فروردین 1400

تحصیل در مدارس کانادا

  معمولا یک از دغدغه­ های اصلی خانواده ها برای مهاجرت، کیفیت و کارایی سیستم آموزشی کشور مورد نظر برای فرزندانشان است زیرا ساختن آینده­ای بهتر برای فرزندان ، همواره یکی از دلایل اصلی مهاجرت خانواده­ها است . سیستم آموزشی در کشورهای غربی تقریبا از یک الگو پیروی می­کند اما تفاوت هایی نیز وجود دارد.

  اگر قصد مهاجرت با خانواده دارید و دارای فرزندایی هستید که نیاز به ادامه تحصیل در مدارس کانادا را دارند، این مقصد از کشورهایی است که با استفاده از سیستم های آموزشی نوین و به روز ، محیط آموزشی غنی و در عین حال شادابی را  برای فرزندان شما فراهم می­کند .

  بیش از یک سوم جوانان در کانادا از خانواده های مهاجر هستند. کانادا با دادن فرصت های برابر برای تحصیل و برخورد یکسان با همه ، ثابت کرده است که تفاوت کمی بین دانش آموزان خود قائل می­شود . دانش آموزان از خانواده­های بومی با دانش آموزان از خانواده­های اقلیت­ مذهبی و نژادی و حتی مهاجرها ، با هم هیچ تفاوتی برای نظام آموزشی این کشور ندارند . این روند باعث می­شود مهاجران جدید به سرعت ادغام و به همان اندازه همتایان بومی خود موفق شوند .

  در حالی که برخی از مردم بر این باورند كه سطح بالای مهاجرت می تواند به طور بالقوه در موفقیت دانش آموزان تأثیر بگذارد ، اما وقتی صحبت از كانادا می شود ، مهاجران می توانند كلیدی برای موفقیت آن باشند . پس شاید اغراق نباشد که بگوییم تحصیل فرزندان در کانادا می­تواند بهترین گزینه برای تحصیل فرزندانتان باشد .

 

مدارس ابتدایی در کانادا

  در کانادا تحصیلات ابتدایی یا دبستان برای کودکان اجباری است و از کلاس اول ، در سنین 6 یا 7 سالگی ، شروع می شود و تا کلاس ششم در سنین 11 تا 12 سالگی ادامه دارد . دانش آموزان در این مرحله از تحصیل فقط یک معلم دارند که همه موضوعات را در یک کلاس با دانش آموزان یکسان آموزش می دهد . کلاس­های فوق برنامه و آموزش­های ویژه مانند هنر ، موسیقی و ورزش نیز موجود است .

  در کانادا ممکن است ایالت به ایالت قوانین متفاوت باشد اما از لحاظ آموزشی در بیشتر استان­های کانادا ، این سیستم نسبتاً استاندارد است اگرچه ایالت کبک کارها را کمی متفاوت انجام می دهد .

 

کیفیت آموزشی در کانادا

  کانادا یکی از بالاترین کیفیت­های آموزش را در سراسر جهان ارائه می دهد. نقاط قوت سیستم آموزشی کانادا در ارائه برنامه­های یادگیری نوین و به روز شده در مقاطع ابتدایی و متوسطه است . می­توان گفت کانادا از معدود کشورهای است که از طریق شورای وزیران آموزش و پرورش از کیفیت و ثبات در سیستم آموزشی اطمینان حاصل می­کند .

  مقطع ابتدایی اهمیت فراوانی در شکل­گیری شخصیت و علایق کودکان در آینده دارد زیرا روانشناسان کودک بر این باورند که شخصیت هر انسان در کودکی و در محیطی که رشد می­کند شکل می­گیرد . از این رو سیستم آموزشی کانادا سعی بر این دارد تا محیطی برای کودکان فراهم کند که در عین شادابی ، برای آینده کودکان مفید و موثر باشد .

  یکی از ابزار­هایی که برای رسیدن به این امر مورد نیاز است ، معلم کارآزموده و حرفه­ای است . کانادا از بهترین و کار آزموده­ترین معلم­های خود برای تدریس در این مقطع تحصیلی استفاده می­کند که یکی دیگر از مزیت­های این کشور در حوزه نظام آموزشی است .

  معلمان کانادایی از بالا­ترین تحصیلات برخوردارند و علاقه زیادی به کار خود دارند . آن­ها قبل از ورود به این حرفه مدرک کارشناسی و آموزش عملی را اخذ می­کنند . هم چنین همه معلمان موظفند دوره­­های آموزشی مورد نیاز را نیز طی کرده­ و مهارت­های تدریس و کلاس­داری خود را ارتقا دهند تا این توانایی را داشته باشند با فراهم آوردن محیطی که در آن یادگیری برای کودکان به صورت تعاملی و حمایتی است ، فرآیند یادگیری را برای کودکان آسان و دلپذیر­ کنند .

 تمام این مطالب نشان­دهنده سطح بسیار عالی تحصیلات در کانادا است زیرا دارای یک سیستم آموزش عمومی همراه با بودجه­ای قوی است که کانادا را از لحاظ کیفیت سیستم آموزشی به رتبه سوم در بین تمام کشورها را رسانده است .

 انواع مدارس ابتدایی در کانادا

  در کانادا سال تحصیلی معمولا از سپتامبر آغاز شده و در جون پایان می­یابد . هم چنین مدارس از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر یا از 9 صبخ تا 4 بعد از ظهر و از دوشنبه تا جمعه فعال هستند . البته در هر استان این کشور ممکن است این شرایط گفته شده متفاوت باشد .

  دانش آموزان موظفند تا سن 16 یا 18 سالگی تحصیل کنند . این سن با توجه به ایالتی که در آن زندگی می­کنند تعیین می­شود .

  مانند خیلی از کشور های دیگر در کانادا هم مدارس به دو گونه عمومی (دولتی) و خصوصی تقسیم می­شوند .  تحصیل برای تمام کودکان در مدارس عمومی (دولتی) برای شهروندان کانادا رایگان است. لازم به ذکر است دانش آموزان می تواند در مدارس شبانه روزی در کانادا نیز تحصیل نمایند.

مدارس دولتی در کانادا

 بسیاری از مدارس عمومی کانادا دانش­ آموزان بین المللی را مورد پذیرش قرار می­دهند . مدارس ابتدایی در سطح محلی ، با بودجه عمومی و توسط هیئت­های منتخب مدیریت می شوند که تلاششان بر این است برنامه­های درسی و مطالعاتی استاندارد ارائه دهند .

 از آن­جا که در کانادا زبان عموم مردم انگلیسی و فرانسوی است ، در مدارس هم هردوی این زبان­ها تدریس می­شود . دانش آموزان بین المللی خود این اختیار را دارند که هر کدام از این زبان­­ها یا حتی هر دو آنها را انتخاب کنند. البته باز هم در کبک شرایط کمی متفاوت است . در این استان دانش آموزان بین المللی باید زبان فرانسوی را انتخاب کنند مگر اینکه والدینشان از مدرسه درخواست کنند که زبان مورد تدریس به انگلیسی در تغییر کند . در برخی از استان ها یک سیستم مدرسه جداگانه نیز ارائه می­شود که شامل کلاس­های مذهبی است .

مدارس خصوصی در کانادا

  بعضی از والدین احساس می­کنند که فرزندانشان به کلاس­های کوچکتر و توجه ویژه تری نیاز دارند یا به دلایل شخصی مایلند آن­ها را به مدرسه خاصی بفرستند. بودجه این مدارس از طرف دولت تأمین نمی شود پس طبیعی است که تحصیل در مدارس خصوصی در کانادا شامل پرداخت پول است .

  نحوه ارائه برنامه و خدمات توسط مدارس خصوصی و مستقل با سیستم مدارس دولتی متفاوت باشد اما به طور کلی این نوع مدارس باید از برنامه درسی و سایر استانداردهای تعیین شده توسط ایالت پیروی کنند و برنامه درسی مشابه مدارس عمومی ارائه دهند . این امر باعث می­شود که دانش آموزان دوره تحصیل را مشابه دانش آموزان مدارس عمومی طی کنند .

  در این نوع مدارس کلاس­ها کوچکتر و تعداد دانش آموزان کمتر است و ممکن است فقط برای پسران یا فقط برای دختران ایجاد شده باشد . البته مدارس خصوصی هم وجود دارند که شامل اسکان در محل نیز است و مدرسه شامل خوابگاه برای اقامت دانش آموزان است .

 در این نوع مدارس دانش آموزان از برنامه نویسی تخصصی بهره­مند می­شوند . بعضی از مدارس خصوصی دارای برنامه مذهبی و هم­چنین دروس استانداردی خواهند بود که با توجه به سیاست­های هر مدرسه ممکن است متفاوت باشد .

  در واقع می توان گفت ارایه خدمات در مدارس خصوصی از کیفیت بالاتری برخوردار است که به طور حتم این موضوع تاثیر به سزایی در نحوه و کیفیت تحصیل دانش آموزان خواهد داشت .

هزینه تحصیل دوره ابتدایی در کانادا

  همانطور که قبلا هم گفته شد هزینه تحصیل مدارس ابتدایی عمومی (دولتی) برای شهروندان کانادا رایگان است. اگر فرزندتان را برای تحصیل به کانادا می فرستید ، باید قبل از آن برای اطلاع از دریافت هزینه­ای از دانش آموزان خارجی و مقدار آن با مدرسه مورد نظر تماس بگیرید و پرس و جو کنید .

  البته در مدارس عمومی هم مواردی پیش می­آید که مدرسه از شما درخواست هزینه کند که به آن هزینه­های دانش آموزی گفته می­شود . مقدار این هزینه­ معمولا بین 5 تا 100 دلار در هر ترم است . کلاس های فوق برنامه مانند موسیقی و هنر ، شرکت در فعالیت های اضافی و تیم های ورزشی نمونه­هایی از این موارد است.

 

 

 

 

 

 

 

الزامات آموزشی در کانادا

  برای ورود به هر مدرسه­ای دانش آموزان باید از یک سری از شرایط اولیه برخوردار باشند . برای اثبات این موضوع باید مدارکی به مدارس ابتدایی ارایه شود که عبارتند از :

1 - مدارکی که ثابت کند دانش آموز مقطع قبلی را به اتمام رسانده است .

برای مثال اگر قصد دارید فرزندتان را در کلاس سوم ثبت نام کنید ، باید مدارکی را در جهت اینکه کلاس دوم را به موفقیت به اتمام رسانده است ارائه دهید . البته با توجه به اختلاف سیستم آموزشی ما نسبت به کانادا ممکن است که اختلاف­هایی در سال و کلاس تحصیل پیش بیاید .

2 – مهارت­های زبانی ، انگلیسی یا فرانسوی

بسته به ایالت محل تحصیل ، دانش آموز باید سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی یا فرانسه را داشته باشد . البته مدارس ،کلاس­های فوق برنامه­ تقویت زبان را برای دانش آموزان بین المللی خود در نظر می­گیرند .

3 - گزارش مدرسه یا نتایج کارنامه از کشور خود

ممکن است بعضی از مدارس مدارک بیشتری نیز از شما طلب کنند که با مراجعه به سایت هر مدرسه و از طریق برقراری ارتباط مستقیم با آن­ها می­توان آن­ها شناسایی کرد .

 نحوه ثبت نام مدارس در کانادا

  هر مدرسه اعم از دولتی و خصوصی بازه زمانی خاص خود را برای ثبت نام دارد .

  برای ثبت نام فرزند خود در مدارس ابتدایی دولتی باید با هیئت مربوط به ثبت نام آن مدرسه صحبت کنید . آن­ها دانش آموزان جدیدالورود را بررسی می­کنند و با توجه به شرایط و توانایی­هایشان ، کلاس و سالی که برای دانش آموز باید در آن تجصیل کند را انتخاب خواهند کرد. هم چنین ممکن است کلاس­های آموزشی رایگان انگلیسی یا فرانسوی برای فرزند شما برگذار شود .

کلام پایانی در خصوص تحیل در مدارس کانادا

  تمام موارد گفته شده حاکی از آن است که کانادا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت است . سیستم آموزشی به روز و نوین، وجود معلمین کاربلد و حرفه­ای و از همه مهم تر عدم وجود تبعیض بین بومیان و مهاجران، این کشور را به مقصدی مطمئن برای مهاجرت تبدیل کرده است .

  سطح آموزش و پرورش در کانادا، بالاترین سطح ممکن است ، نحوه برخوردشان با همه یکسان است و تفاوتی قائل نمی­شوند، از همه شهروندان خود مراقبت می­کند و اطمینان حاصل می­کند که همه آموزش­های شایسته خود را می گیرند. همه این موارد باعث شده است میزان موفقیت کانادا چشمگیر باشد به گونه­ای که نمونه­اش در کمتر کشوری دیده می­شود .

 

 

 

 

 

 

 

 


11011064
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است