استانی 14:32 - 04 مرداد 1393
‌امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و فرماندار ویژه جهرم به‌مناسبت درگذشته آیت‌الله شب‌زنده‌دار جهرمی، سه روز عزای عمومی در این شهرستان اعلام کردند.

اعلام سه‌روز عزای عمومی در ‌جهرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام شنبه 4 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: آیت‌الله شب‌زنده‌دار جهرمی از چهره‌های یگانه اخلاق، علم و معنویت در حوزه های علمیه تشیع بوده که از شاگردان امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی بودند.

‌امام جمعه جهرم با اشاره به توجه امام خمینی (ره) به این عالم عالیقدر، افزود: شخصیت وجودی ایشان چنان بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ابتدای بازگشت از پاریس به منزل آیت‌الله شب‌زنده‌دار رفتند و رهبر انقلاب نیز چندین بار در منزل ایشان حضور یافتند.

امام جمعه جهرم، بی تفاوت بودن به دنیا را از خصایص اخلاقی این فقیه وارسته عنوان و تصریح کرد: توجه ایشان به عالم بالا آنچنان بود که زندگی دنیایی برای او اهمیتی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله شب‌زنده‌دار در تفسیر قرآن زبانزد علمای بزرگ بودند به طوریکه آیت الله جوادی آملی از ایشان به عنوان مفسر عالی جهان اسلام یاد می‌کردند و نظارت بر کار ترجمه المیزان توسط علامه طباطبایی به ایشان واگذار شده بود.

حجت‌الاسلام دژکام با اشاره به برگزاری مراسم تشییع و تدفین این عالم بزرگوار، بیان کرد: مراسم تشییع ساعت 18:30 فردا یکشنبه 5 مردادماه در قم برگزار و پیکر مطهر آن عالم ربانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود و آیت‌الله مکارم بر جنازه ایشان نماز اقامه می‌کنند.

وی ادامه داد: مراسم ختم آیت‌الله شب‌زنده‌دار جهرمی فردا شب در قم و در روزهای آینده در جهرم برگزار می‌شود.

امام جمعه جهرم ضمن اعلام 3 روز عزای عمومی در جهرم افزود: از امروز به مدت 3 روز درجهرم عزای عمومی اعلام می شود.

‌انتهای پیام


4330700
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است