چند رسانه‌ای 15:14 - 28 دی 1399

بیش از۵۰ سال نوکری/ یک عمر ارادت به ساحت حضرت زهرا (س)

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با شنیدن نام حضرت زهرا (س) مادر سادات، دل ارادتمندان به آن حضرت می‌لرزد و اشک‌هایشان جاری می‌شود.

روایت زندگی و شهادت حضرت زهرا (س) از سینه سپر کردن برای امام زمانش تا ولایت پذیری محض از ولی زمانه برای شیعیان سراسر درس و سرچشمه برکت است.

با مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی ایران می‌بینیم هر کجا گره‌ای به کار افتاده نام و یاد مقدس حضرت زهرا (س) بوده که روشنگر راه گشته تا گره باز شود؛ و خیلی از عملیات‌های سنگین و دشوار دفاع مقدس با نام مقدس این بانو است که به پیروزی رسیده است.

حال با گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال از روایت زندگی و شهادت این بانو و گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی روایتی جدیدی از «بیش از ۵۰ سال نوکری» را عنوان خواهیم کرد.

روایت امروز روایت حسینیه‌ای است که به همت برادران باقری بیش از ۵۰ سال است که میزبان روضه فاطمیه است.

همراه با دوستان تحریریه و فیلمبردار ساعت ۵ صبح به سمت حسینیه حضرت زهرا (س) در خیابان شریعتی کرمانشاه و کوچه فرهنگ که این سال‌ها به روضه منزل حاجی باقری معروف است حرکت کردیم.

در هوای سرد روزهای زمستان از خیابان‌های خلوت کرمانشاه گذشتیم تا به محله شریعتی رسیدیم؛ با ورود به خیابان اصلی این محله و رفت و آمدها معلوم بود این روزها جنس این محله با سایر محله‌های کرمانشاه فرق می‌کند، اما همچنان باورمان نمی‌شد که کسی ساعتی قبل از اذان صبح در این هوای سرد دل از رختخواب گرم بکند و به نماز جماعت و بعد از آن روضه بیاید.

ساعت ۵:۴۵ دقیقه به کوچه فرهنگ رسیدیم، پرچم‌های سیاه عزای مادر سادات و نور سبز رنگ مهتابی‌ها فضای معنوی بر کوچه حاکم کرده بود و از همه مهم‌تر صدای قدم‌های چند نفری که در هوای سرد زمستانی تند تند به سمت حسینیه قدم بر می‌داشتند به گوش می‌رسید.

دوربین را برای ثبت اشتیاق پیر و جوان و نوجوان برای رسیدن به نماز جماعت روشن کردیم و همراه جمعیت وارد حیاط بزرگ حسینیه حضرت زهرا (س) شدیم.

جمعیت داخل حیاط که برای آماده شدن برای نماز جماعت ایستاده بودند باور کردنی نبود که این ساعت و این جمعیت برای چه اینجا ایستاده‌اند.

اذان صبح از بلندگوی داخل حسینیه پخش شد و صفوف نماز تشکیل شد، نماز جماعت صبح که تمام شد مهمانان به اتاق‌های جانبی حسینیه برای صرف صبحانه ساده (نان و پنیر و چایی) اما متبرک به نام حضرت زهرا (س) دعوت شدند، صبحانه‌ای که بیش از ۵۰ سال است در دهه دوم فاطمیه به مدت ۱۰ روز تکرار می‌شود.

بعد از صرف صبحانه مراسم سخنرانی و سپس روضه خوانی مادر سادات در حسینیه حضرت زهرا (س) برگزار شد.

بعد از مراسم روضه که به دنبال اخوان باقری برای گفتگویی صمیمی گشتیم گفتند که به محل کارشان در میدان تره بار کرمانشاه رفته‌اند، رهسپار میدان تره بار کرمانشاه شدیم، با ورود به میدان به دنبال حجره حاجی باقری گشتیم اما جوابی که از همه شنیدیم جالب بود، «مستقیم بروید، علم سیاه درب حجره نصب است».

«بیش از ۵۰ سال نوکری»

کرامت باقری از اخوان باقری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سابقه مراسم روضه در حسینیه حضرت زهرا (س) به قبل از انقلاب برمی‌گردد که به لطف پیروزی انقلاب اسلامی این مراسم رونق بیشتری پیدا کرد.

وی با اشاره رسم دیرینه این روضه مناسبتی در ۱۰ روز دوم ایام فاطمیه، افزود: سال‌ها است مراسم روضه حسینیه حضرت زهرا (س) در دهه دوم فاطمیه با اقامه نماز صبح آغاز و سپس از عزاداران مهمان سفره حضرت زهرا سلام الله علیها هستند و بعد از آن مراسم با سخنرانی و مداحی مادحین اهل بیت ادامه پیدا می‌کند.

بانی حسینیه حضرت زهرا (س) کرمانشاه با بیان اینکه این مراسم بیش از ۵۰ سال است برگزار می‌شود، گفت: از زمان تأسیس مراسم روضه به لطف حضرت زهرا (س) سالی نبود که مشکلی برای برگزاری داشته باشیم و هر سال مراسم روضه با شکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

باقری خاطرنشان کرد: استقبال نوجوانان و جوانان در این سال‌ها برای ما نوکران اهل بیت از همه چیز با ارزش‌تر است که چه بهتر از اینکه جوانان ما با شوق نماز جماعت صبح در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: مقام حضرت زهرا سلام الله علیها در نزد خداوند بسیار بالا است و در این ۵۰ سال مشاهده کردیم که افراد زیادی برای گرفتن حاجات به در این روضه به مادر سادات متوسل می‌شوند.


10907908
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار چند رسانه‌ای

چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» زندانی‌هایی که بیش از یکسال برای حفر تونل و فرار از زندان وقت گذاشته بودند، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» ۶ اردیبهشت سالروز شهادت نماینده تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی، شهید مهدی شاه‌آبادی است.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی گفت: آشنایی با مفاهیم اسلامی باید از زمانی که کودک سه ساله می‌شود به مرور گفته شود.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» شیربرنج سرشار از مواد مغذی است و جایگزین عالی برای شیر لبنی محسوب می‌شود.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» در روشی جالب، پلیس برای متوقف کردن خودروی خاطی، از یک تله توری استفاده می‌کند.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در جهان از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی رونمایی شد که می‌تواند ظرف تنها ۳ دقیقه تبدیل به یک هواپیما شود.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» شایع‌ترین علت بروز بیماری بیرون‌زدگی چشم در افراد بزرگسال بیماری‌های تیروئید و در کودکان تروما‌های نامحسوس و خونریزی‌های داخل اوربیت است.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله کاشانی، مردم را به تظاهرات علیه تشکیل رژیم صهیونیستی فراخوانده بود.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» دو جغد لانه‌ای را که سنجاب‌های دشتی در دل زمین حفر کرده بودند، تصاحب کردند.
چند رسانه‌ای
«باشگاه خبرنگاران» یک خودروی پراید در محل پارک جرثقیل قرار داده شده بود که راننده آن مجازات شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است