استانی 11:55 - 19 آبان 1393
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود‌(عج) استان کرمانشاه خبر داد
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود‌(عج) استان کرمانشاه از برگزاری نخستین آزمون سراسری مهدویت در استان کرمانشاه هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد.

برگزاری نخستین آزمون سراسری مهدویت در کرمانشاه

بهروز همتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: نخستین آزمون سراسری مهدویت در سطح عمومی در استان کرمانشاه هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی "معارف مهدویت" را موضوع این آزمون عنوان کرد و ادامه داد: آزمون مذکور عمومی بوده و محتوا و سطح مخاطبان شرکت‌کننده برای آموزش غیرتخصصی معارف مهدویت طراحی شده و برگزار می‌شود.

همتی سنجش آگاهی و آموخته‌های داوطلبان در مورد معارف مهدویت را هدف اصلی برگزاری این آزمون بیان کرد و گفت: آزمون یاد شده به‌صورت سراسری برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود‌(عج) استان کرمانشاه بخش‌های این آزمون را شامل معارف عمومی این حوزه از جمله مباحث قرآنی، حدیثی، کلامی و تاریخی مربوط به امامت و به‌ویژه مهدویت برشمرد و افزود: بخش‌های ویژه ادیان و مذاهب، قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن، اخلاق و تربیت و حکومت و سیاست نیز در این آزمون گنجانده شده است.

این مسئول هدف از آموزش تخصصی را آن بخش از محتوا و فرآیند آموزشی ذکر کرد که با منابع دینی و تکیه بر روش‌شناسی و آموزش‌های متداول در رابطه با علوم اسلامی در حوزه‌های علمیه برای طلاب علوم دینی صورت می‌گیرد و هدف از آن تربیت دانشمند، محقق و مبلغ دینی است.

وی تاکید کرد: مرکز تخصصی امامت و مهدویت حوزه علمیه قم مجری این مبحث است و بنیاد مهدویت در استان‌ها نیز این امر را پیگیری و اجرا می‌کنند.

همتی با بیان اینکه این آزمون برای اقشار مختلف علاقه‌مند به مباحث مهدویت است، تصریح کرد: این آزمون فرصتی برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های عمومی در بستری هماهنگ و یک‌دست ارزشیابی شده است تا با برقراری عدالت آموزشی و امکان شناسایی استعدادهای محروم، کاستی‌های موجود در ارزشیابی‌های موردی و محلی دوره‌های آموزشی مهدویت را برطرف کند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود‌(عج) استان کرمانشاه شرکت در آزمون سراسری معارف مهدویت را بدون محدودیت خاصی از لحاظ قومی، مذهبی، سطح تحصیلات و وضعیت شغلی برشمرد و گفت: علاقه‌مندان با داشتن سلامت جسمی برای حضور در جلسه آزمون و حداقل سن 15 سال می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

همتی با بیان اینکه داوطلبان 10 تا 15 روز پس از برگزاری آزمون کارنامه ارزشیابی را محرمانه دریافت می‌کنند، تصریح کرد: این ارزشیابی میزان تسلط فرد در حوزه معارف مهدویت و رتبه وی در مقایسه با دیگران را مشخص می‌کند.

وی اعلام کرد: داوطلبانی که حداقل امتیاز لازم در آزمون را کسب کنند، امکان ورود به نظام جامع آموزش عمومی مهدویت را داشته و علاوه بر دریافت بسته کتب آموزش عمومی مهدویت، از آنان برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی سال 1394 دعوت می‌شود.

این مسئول آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون مذکور را 15 آذر ماه سال‌جاری عنوان کرد و از برگزاری این آزمون در ساعت 8 و 15 دقیقه صبح روز 12 دی ماه سال‌جاری خبر داد.

همتی پورتال جامع مهدویت به نشانی MAHDAVIAT.IR، مراجعه حضوری به دفاتر ائمه جمعه در شهرستان‌ها و به بنیاد مهدی موعود(عج) واقع در 40 متری مطهری غربی برای داوطلبان مرکز استان را راه‌های ثبت‌نام بیان کرد.

وی تصریح کرد: داوطلبان پس از ثبت‌نام کارت ورود به جلسه خود را از صفحه شخصی داوطلب مندرج در پورتال پرینت گرفته و به محل‌های تعیین شده برای آزمون مراجعه کنند و  در هر شهرستان نیز حوزه امتحانی تعیین می‌شود.

به گفته این مسئول، این آزمون 120 پرسش چهار گزینه بدون نمره منفی دارد و منابع آن یک خلاصه از کتاب 10 جلدی "دانش‌نامه امام مهدی(عج)" است که در پورتال جامع مهدویت قابل دریافت است و یک مجموعه دو جلدی به نام "نگین آفرینش" نیز به‌عنوان منبع انتخاب شده که قابل خریداری از دفاتر بنیاد مهدویت با تخفیف ویژه است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود‌(عج) استان کرمانشاه تاکید کرد: این بنیاد بیش از 100 دوره آموزشی در استان کرمانشاه برگزار کرده و بیش از 30 هزار نفر از اقشار مختلف را آموزش داده است.


5146746
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر بخش‌هایی از شهرستان افزر از توابع استان فارس را لرزاند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی اهل در استان فارس را لرزاند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» پویش " هر روز یک زباله از زمین برداریم" به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و سازمان پسماند شهرداری از قریب دو سال پیش در شیراز عملیاتی شد و علاوه بر مشارکت مردم در اجرای آن، با همکاری آموزش و پرورش، در چندین مدرسه نیز تاکنون اجرا شد...
استانی
«خبرگزاری تسنیم» 22 اردیبهشت ماه که به عنوان روز به یادماندنی در تاریخ استان کردستان به ثبت رسیده، یادآور سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در مورد ابطال بخشنامه گمرک، اقدامات ویژه قضایی برای اجرای این رأی در استان آغاز شده و تمام ماشین آلات و تجهیزات مشمول آن ظرف یک هفته در بنادر و گمرکات تعیین تکلیف می ...
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته 182 روستا و 121 واحد صنعتی و تولیدی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند و به 3 هزار و 988 واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز گازرسانی شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران از جمع آوری 564 نفر معتاد متجاهر از سطح غرب استان تهران خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی وانت قاچاقچی مواد، مقدار 43 کیلو و 450 گرم تریاک که در پوشش بار خرما قرار داده شده کشف شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» منتخب مردم شهرستان های خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیازمند برخی بازنگری ها هستیم، گفت: البته در این حوزه ها اقداماتی صورت گرفته، اما این فعالیت ها باید با قوت بیشتری پیش برود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر این استان در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را از استان های شاخص و تاثیرگذار کشور دانست و گفت: استان بوشهر با وجود موقعیت استراتژیک، از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس، از کاهش 33 درصدی موالید در 7 سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد تولدها در سال 1394 از حدود 1.5 میلیون ، سال قبل به یک میلیون نفر رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است