استانی 22:02 - 16 فروردین 1399

نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی برای بیماران پس از درمان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار دوم مجتبی محمدی عصر شنبه در مراسم افتتاح نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی نیروی دریایی ارتش در بندرعباس بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان هرمزگان نیروی دریایی ارتش هم وظیفه خودش دانسته است هم راستا با فعالیت‌های ارتش در جهت کمک مجموعه‌های درمان یو ستاد مقابله با کرونا استان باشد.

دریادار دوم محمدی اظهارداشت: یک نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی متشکل از دو مجموعه شامل ۵۰ تختواب برای آقایان و ۵۰ تختخواب برای بانوان در مجموعه ورزشی هفت تیر آماده شده است.

وی عنوان کرد: این نقاهتگاه به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و شرایط پیش رو مورد استفاده و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فرمانده منطقه امامت نیروی دریایی ارتش در بندرعباس اضافه کرد: با امکانات در اختیار و امکاناتی که در اماکن زیستی ما موجود بود این مجموعه را به عنوان نقاهتگاه تجهیز و در اختیار مجموعه درمانی قرار دادیم.

۵۰۰ تختخواب برای درمان بیماران کرونایی در هرمزگان اختصاص یافته است

همچنین در ادامه حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۵۰۰ تخت بیمارستانی برای درمان بیماران ویروس کرونایی در استان اختصاص داده ایم. فضاهایی هم برای تکمیل مراحل درمانی در سطح استان در نظر گرفته ایم.

وی عنوان کرد: بیماران پس از ترخیص از بیمارستان به این مراکز جهت ادامه درمان به مدت ۱۴ روز منتقل می‌شوند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: مبتلایان به ویروس کرونا در ۳ فاز درمانی قرار می‌گیرند. یک فاز به بیماران حاد تنفسی اختصاص دارد و یک فاز هم به بیمارانی که تنها به درمان بدون دستگاه‌های تنفسی اختصاص دارد و یک فاز هم برای آماده سازی بیماران برای ورود به منزل مشخص شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: پیش از این تصور بر این بود که بیماران پس از ترخیص پروسه قرنطیه و استراحت ۱۴ روزه در منزل را رعایت می‌کنند ولی تجربه ۲ ماهه اخیر نشان داد برخی از بیماران پروسه قرنطیه بعد از بهبود بیماری را رعایت نمی‌کنند. استراتژی ایجاد نقاهتگاه برای بیماران بهبود یافته پس از ترخیص از بیمارستان در نظر گرفته شد.

به گفته فرشیدی، با ۱۰۰ تخت مورد بهره برداری قرار گرفته امروز تعداد تخت‌های دوران نقاهتگاهی به ۶۰۰ تخت رسید. امیدواریم با مراقبت‌های دوران درمان بیمارستانی نیازی به تخت‌های نقاهتگاهی نداشته باشیم.


10469232
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است