استانی 11:11 - 06 آذر 1393
قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه گفت: هدف مشترک، تعالی و بالندگی کشور از معانی وحدت این دو نهاد است و باید به سمتی حرکت کنیم که شعار زده نشویم.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله 'سیدهاشم حسینی بوشهری' روز پنجشنبه در دیدار با رییس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو بال این کشور هستند و هرکدام برای پیشرفت، نیاز به دیگری دارند.



وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط حساس پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت، اضافه کرد: در آن زمان ظرفیت دانشگاه ها محدود بوده و کشور نیاز به یک خیزش علمی قابل توجه داشت که با ابتکار بزرگان، فضای جدیدی در موضوع علم اندوزی و دانش در کشور با راه اندازی دانشگاه آزاد باز شد.



وی ادامه داد: امروز شعبه هایی از دانشگاه آزاد را در خارج از کشور نیز داریم که بسیار امید بخش است.



مدیر حوزه های علمیه در ادامه به دغدغه های موجود در کشور پرداخت و افزود: ورودی دانشگاه ها در دنیا راحت و خروجی آن بسیار سخت است، اما متاسفانه در ایران کمی بالعکس است و باید در این روند تغییراتی صورت گیرد.



حسینی بوشهری گفت: امروز اعطاء مدرک در تمام دانشگاه ها وضع مناسبی ندارد و باید روندی را در پیش گرفت تا مدیران آینده ما با تحصیلات کامل و علم زیاد پشت میز بنشینند.



وی با تاکید بر بومی گزینی در دانشگاه آزاد، تصریح کرد: برخی از دانشجویان از یک استان به استانی دیگر برای ادامه تحصیل روانه می شوند که آثار منفی از آن به جای مانده و با گسست خانواده روبرو هستیم.



عضو خبرگان رهبری همچنین به هزینه های تحصیل اشاره کرد و گفت: بسیاری از خانواده ها علاقه مندند که تحصیلات تکمیلی داشته باشند؛ اما گاهی شهریه هایی دریافت می شود که سنخیتی با وضع مردم ندارد و بسیاری از مردم را با مشکلات عدیده مواجه می کند.



حسینی بوشهری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقشه های شوم دشمنان، بیان داشت: امروز سیل شبهات با گذشته قابل مقایسه نیست و باید در این زمینه فعالیت ها چند برابر شود تا بتوان دانشگاهیان را از گزند این حملات در امان داشت.



معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در دانشگاه در هشت حوزه مشغول به فعالیت هستیم، گفت: مهمترین آن مباحث فرهنگی و دینی است.



حجت الاسلام والمسلمین سید طاها هاشمی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشگاه دولتی امکان بهتری برای ارتباط عمیق با حوزه های علمیه دارد و در صدد آن هستیم این همکاری به صورت سیستمی صورت پذیرد.



وی با بیان این مطلب که 350 نفر از اساتید فرهنگی دانشگاه آزاد را روحانیون تشکیل می دهند، ابراز داشت: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی به سمت سوق دادن دانشجویان به سوی مسائل فرهنگی حرکت می کنیم.



وی گفت: زنگ فرهنگی، از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است که موضوعات مناسبی را برای آن در نظر گرفته ایم.



'حمید میرزاده 'رییس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سفر به قم با شماری از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کند. ک/1



/8138/ 553/ 607

انتهای پیام /*


5282385
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: ایستگاه هواشناسی انجیره با ۱۳۴ میلی متر بیشترین میزان دریافت نزولات جوی استان را از روز سه شنبه تا صبح امروز ثبت کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است