استانی 15:28 - 02 مرداد 1393
فرماندار اسدآباد خبر داد
فرماندار اسدآباد از افتتاح کارخانه کنستانتره صبا نور این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

افتتاح کارخانه کنستانتره اسدآباد در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود بکایی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد با 107 هزار نفر جمعیت و هزار و 196 کیلومتر مربع مساحت 6 درصد جمعیت استان و مساحت آن را تشکل داده، اظهار کرد: 8.5 درصد زمین‌های شهرستان اسدآباد قابل کشت است.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در تولید محصولاتی چون گوجه فرهنگی، شیر، هلو، شلیل، انگور، علوفه و یونجه از وضعیتی بسیار خوبی برخوردار است، افزود: شهرستان اسدآباد با تولید سالانه 520 هزار تن محصولات کشاروزی 10.5 درصد کل تولید استان را تشکیل می‌دهد.

فرماندار اسدآباد با تأکید بر اینکه 64 هزار هکتار زمین قابل کشت در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: 12 هزار بهره‌بردار از اراضی قابل کشت اسدآباد استفاده می‌کنند که 16 هزار اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه 42 واحد صنعتی در شهرستان وجود دارد که 32 واحد آن فعال و نیمه فعال هستند و 450 نفر شغل ایجاد کردند، تصریح کرد: 16 واحد معدنی در این شهرستان وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های موجود بخش معدن می‌تواند محور برنامه ریزی این شهرستان قرار گیرد.

بکایی با اشاره به اینکه 2 هزار و 150 شغل در اسدآباد در بخش فرش و صنایع دستی وجود دارد، افزود: 2 هزار و 500 نفر در بخش بهداشت و 5 هزار نفر در بخش خدمات فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه 4 هزار کامیون و تریلی در این شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تعداد ماشین سنگین باعث ایجاد 5 هزار شغل شده است که بیشتر به صورت رانندگان خودمالک فعالیت می‌کنند.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه چهار هزار و 300 واحد صنفی، خدماتی و تولیدی در شهرستان وجود دارد، ادامه داد: 34 هزار نفر در این واحدهای صنفی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه سرشماری سال 90 نشان می‌دهد 35 هزار و 700 نفر در شهرستان اسدآباد اشتغال داشته و فعالیت اقتصادی می‌کنند، خاطرنشان کرد: 5 هزار نفر بیکار در شهرستان اسدآباد وجود دارد که 13.5 درصد بیکاری در شهرستان را نشان می‌دهد.

بکایی با تأکید بر اینکه تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از 12 هزار نفر در سال 91 به 25 هزار نفر در سال 92 رسیده افزود: یکی از بزرگترین آسیب‌هایی که روستاهای شهرستان را تهدید می‌کند، سالخوردگی ساکنان روستاهاست.

وی 45 درصد جمعیت اسدآباد را ساکن در روستاها و 55 درصد را ساکن شهرها خواند و گفت: اسدآباد در تولید شیر و فرآورده‌های گوشتی مطرح بوده به طوری که 12 هزار دام سنگین و 30 هزار دام سبک در آن وجود دارد.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه 2 هزار و 700 چاه مجاز آب در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: 50 حلقه چاه غیر مجاز بعد از سال 83 و 220 حلقه چاه بدون پروانه‌ بهره‌برداری قبل از سال 83 وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه کارخانه کنستانتره صبانور در هفته دولت افتتاح خواهد شد، گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید 600 هزار تن کنستانتره ایجاد شده که سالانه به 800 هزار تن سنگ آهن نیاز دارد.

بکایی با بیان اینکه کارخانه گندله‌سازی نیز 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال محیط فیزیکی آن احداث خواهد شد، یادآور شد: شهرستان اسدآباد ظرفیت تولید فولاد بسیار خوبی دارد و باید سرمایه‌گذاران را برای فعالیت در شهرستان هدایت کرد.


4317049
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: ایستگاه هواشناسی انجیره با ۱۳۴ میلی متر بیشترین میزان دریافت نزولات جوی استان را از روز سه شنبه تا صبح امروز ثبت کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است