بازار 12:10 - 06 تیر 1400

ماشین حساب ارز دیجیتال چیست؟

امروزه بازار ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین طرفداران بسیاری پیدا کرده است و خیلی از افراد با خرید و فروش بیت کوین به کسب درآمد می پردازند. برای نگهداری و معامله ارزهای دیجیتال به یک یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز است که با استفاده از آن و از طریق صرافی ها مانند صرافی ارزینجا بتوان در معاملات رمز ارزها شرکت نمود.  کاربران معمولا برای محاسبه سود استخراج ارز دیجیتال، تبدیل آن با رمز ارزهای دیگر و همچنین سود خرید و فروش از روش دستی استفاده می کنند اما ماشین حساب های ارز دیجیتال متنوعی وجود دارد که این محاسبات را با دقت بالا و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند که می توانند به کاربران کمک شایانی نمایند. اگر می خواهید با ماشین حساب ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

 

انواع ماشین حساب ارز دیجیتال

ماشین حساب ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد که معامله گران معمولا از آن ها استفاده می کنند. از رایج ترین ماشین های ارز دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ماشین حساب Sabe

Sabe در واقع پلتفرمی آموزشی می باشد که ارائه دهنده کلاس های آموزشی برنامه نویسی است اما دارای ماشین حسابی جهت محاسبه سود ارز دیجیتال نیز است که کاربران با استفاده از آن می توانند سود معاملات خود را حساب نمایند. در ماشین حساب sabe باید توکن هایی مانند ریپل، تتر و کوین هایی که خریداری کرده اید را به همراه قیمت خرید آن ها وارد کنید تا سیستم میزان سود را محاسبه کند. در این ماشین حساب داده های ورودی شما با توجه به قیمت روز دائما بروز رسانی می شود در نتیجه در هر لحظه که به آن مراجعه کنید می توانید میزان سود و زیان خود را مشاهده نمایید.

  • ماشین حساب CoinMarketCap

اگر می خواهید بر اساس قیمت روز بیت کوین سود خود را محاسبه کنید این ماشین حساب می تواند گزینه مناسبی باشد. در واقع این ماشین حساب در کوتاه ترین زمان ممکن نرخ هر نوع ارز دیجیتالی را بر حسب یورو، دلار، روبل و .. محاسبه کرده و به شما اعلام می کند.علاوه بر این ماشین حساب Coin MarkerCap نوعی مبدل ارزهای فیات است که می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

  • ماشین حساب Easy Bitcoin

اگر ارز مد نظر و مورد معامله شما بیت کویت است می توانید از این ماشین حساب استفاده نمایید. زیرا به صورت اختصاصی برای محاسبه سود حاصل از قیمت بیت کوین طراحی شده است. برای استفاده از آن کافی است که تعداد بیت کوین ها به همراه قیمت خرید و فروش آن ها وارد کنید که میزان سود را محاسبه کند. آنچه که موجب تمایز این ماشین حساب با سایر ماشین حساب ها شده این است که در آن می توانید میزان کارمزد را نیز وارد نمایید و استراتژی های long یا short را مشخص کنید یا اینکه فقط کارمزدها را محاسبه کنید.

  • ماشین حساب Crypto Compare

با استفاده از ماشین حساب ماینینگ می توانید میزان سود ماینیگ خود را در بازه های زمانی مختلف هفتگی، ماهانه و سالیانه محاسبه نمایید. این ماشین حساب دارای تنظیماتی است که از طریق آن می توانید ارزش کل فرآیند ماینینگ را به دست آورید. ماشین حساب ماینینگ را می توان برای محاسبه سود ارزهای دیجیتالی مثل اتریوم کلاسیک، زی کش، بیت کوین، لایت کوین و .. استفاده کرد.

  • Currexy

Currexy روشی عالی برای محاسبه میزان سرمایه بیت کوین بر اساس قیمت بیت کوین در هر لحظه است. برای رسیدن به این هدف کافی است که تعداد بیت کوین ها را تعیین کنید تا بتوانید مبلغ معادل آن ها بر حسب یورو، دلار آمریکا، زی کش، پوند و .. به دست آورید. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید یک ارز دیجیتال را ماین نمایید حتما باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید که دچار ضرر و زیان نشوید. از جمله این فاکتورها می توان به میزان مصرف برق بر حسب وات، قدرت هش ریگ ماینینگ، میزان کارمزد استخر ماینینگ و ... اشاره نمود.

  • ماشین حساب Crypto Trader.Tex

با استفاده از این ماشین حساب می توان میزان سود و زیان ارزهای دیجیتال از روش های مختلف مانند معاملات الگوریتمی، سرمایه گذاری ساده، ماینینگ و ... را محاسبه کرد. در واقع این ماشین حساب برای مشخص نمودن میزان سود و زیان از اطلاعات تراکنش های شما از پلتفرم های ارز دیجیتال، استخرهای ماینینگ، اکسچنج ها و ... استفاده می کند. با استخراج تمامی داده های معاملاتی می توانید گزارش تمام سود وزیان های خود را مشاهده نمایید.

  • ماشین حساب BTC.com Mining

برای انجام معاملات ارز دیجیتال می توانید از صرافی های مختلفی استفاده کنید که یکی از آن ها ارزینجا است. اگر می خواهید پیش از انجام معامله در این صرافی از میزان سود و سرمایه خود اطلاعات کاملی داشته باشید این ماشین حساب می تواند گزینه عالی باشد. زیرا در مقایسه با سایر ماشین حساب های ارز دیجیتال پیشرفته تر و کامل تر است و می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد.از جمله امکانات این ماشین حساب می توان به افزودن چند رینگ ماینینگ، افزایش سطح دشواری و نرخ سود، شروع سطح دشواری و ... اشاره نمود.

در محاسبه سود حاصل از استخراج بیت کوین چه عواملی موثر هستند؟

از ماشین حساب های ارز دیجیتال مختلفی می توان برای محاسبه میزان سود حاصل از استخراج بیت کوین استفاده نمود. اما عواملی بر این میزان سود اثر دارند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • قیمت بیت کوین

در صورتی که نرخ هش شبکه موجب کاهش سهم شما از قدرت هش شبکه گردد قیمت روز بیت کوین تا حدود زیادی این خسارت را جبران نماید. نمودارها نشان می دهد که قیمت بیت کوین نسبت به سال های گذشته روندی صعودی و روبه رشد دارد. بنابراین در محاسبات حتما باید به روند کاهشی قیمت BTC در سال های اخیر توجه نمود. از این رو بهتر است که متوسط قیمت BTC را به ماشین حساب بدهید. در سود حاصل از استخراج بیت کوین عوامل دیگری نیز مثل سرمایه گذاری اولیه در نوع سخت افزار خریداری شده و تاثیر ASIC ها بر رمز ارزها موثر است.

  • میزان پاداش و هزینه های معامله

با استخراج هر بلوک استخراج کننده پاداشی به صورت BTC دریافت می کند. معمولا استخراج هر بیت کوین 10 دقیقه طول می کشد. در زمان استخراج اولین BTC استخراج کنندگان 50BTC  را برای تایید بلوک دریافت می کنند . توجه داشته باشید که با ایجاد هر 210000 بلوک میزان پاداش BTC نصف می شود. برای تشویق ماینرها به اعتبار سنجی شبکه کارمزد تراکنش BTC صادر می شود. تا هنگامی که تمام 21 میلیون بیت کوین استخراج می شوند حجم معاملات در شبکه افزایش خیلی زیادی خواهد داشت در نتیجه ماینرها سود آوری تقریبا ثابتی دارند.

  • مالیات

در محاسبات هزینه استخراج بیت کوین باید میزان پرداخت مالیات را نیز در نظر گرفت. در خیلی از کشورها استخراج کنندگان بیت کوین باید مالیات بپردازند. از این رو ابتدا شرایط پرداخت مالیات استخراج ارز دیجیتال کشور خود را باید بررسی کنید و بعد میزان سود حاصل بیت کوین را محاسبه نمایید.

  • نرخ هش

منظور از نرخ هش یا هت ریت معیاری برای اندازه گیری قدرت محاسباتی لازم برای استخراج بیت کوین است. ماینرها بر اساس قدرت پردازشی شبکه خود محاسبات پیچیده ای انجام می دهند و به عنوان پاداش بیت کوین دریافت می کنند به میزانی که یک دستگاه استخراج بیت کوین نرخ هش بیشتری داشته باشد می تواند BTC بیشتری را استخراج نماید. از طرفی هر چقدر که شبکه بیت کوین هش ریت بالاتری داشته باشد بیت کوین ها از آن سخت تر استخراج خواهند شد.

  • هزینه برق استخراج بیت کوین

داشتن برق قدرتمند از لازمه های استخراج بیت کوین است که موجب شده خیلی از کشورها هزینه سنگینی را به ازای استخراج BTC صرف کنند. از این رو میزان هش ریت به برق مصرفی دستگاه ماینر بسیار اهمیت دارد. بنابراین باید از ASIC استفاده نمود که دارای مصرف برق کمتری باشد تا استخراج بیت کوین سود دهی داشته باشد.

آیا قیمت ارزها درماشین حساب های تبدیل ارز به روز هستند؟

بله این ماشین حساب ها در واقع ابزارها و نرم افزارهایی هستند که صرافی های آنلاین معتبر و با سابقه ای مانند صرافی ارزینجا از آن ها استفاده می کنند و تمامی نرخ های ارائه شده از سوی آن ها به روز است. در نتیجه کاربران می توانند به سهولت میزان سود خود را بررسی نمایند و در معاملات ارز دیجیتال شرکت کنند. تنوع این ماشین حساب ها بالا است که با توجه به نوع ارز دیجیتال خود و هدفی که دارید می توانید بهترین مدل را انتخاب نمایید.

چرا باید از ماشین حساب بیت کوین استفاده کنیم؟

ماشین حساب بیت کوین ابزاری بسیار کاربردی برای محاسبه میزان سود حاصل از استخراج BTC است. روز به روز شاهد افزایش استخراج و خرید و فروش بیت کوین هستیم که موجب شده روزانه معاملات بسیاری در شبکه ارزدیجیتال بیت کوین صورت بگیرد. از این رو نیاز است که برای داشتن معاملاتی دقیق و کسب سود بیشتر از ماشین حساب بیت کوین استفاده کنیم. برای استفاده از این ماشین حساب های آنلاین می توان به صرافی های دیجیتال و آنلاین مانند صرافی ارزینجا مراجعه نمود و به این ترتیب به ساده ترین شکل ممکن نقل و انتقالات ارزها ومعاملات توسط آن ها را انجام داد.

همچنین ماینرها با استفاده از این ماشین حساب ها راحت تر می توانند میزان سود حاصل از استخراج بیت کوین را محاسبه کنند. به عبارتی این ابزارها کمک می کنند که ماینرها اطلاعات کاملی از میزان سود ماهیانه، مدت زمان برگشت سرمایه، مقدار سود دهی ماینینگ خود و ... داشته باشند. از این رو به تمامی کاربرانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند پیشنهاد می کنیم که حتما از ماشین حساب های ارز دیجیتال استفاده نمایند و مدیریت صحیحی بر سرمایه خود داشته باشند.

 


11124021
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است