گوناگون 10:16 - 10 فروردین 1399

۲ برابر شدن تعداد شرکتهای فناور تربیت مدرس/ افزایش حمایت مالی

محمد تقی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص اقدامات و نقش این دانشگاه در راستای تحقق شعار سال ۹۸ (رونق تولید) گفت: ما در این خصوص با توجه ویژه به توسعه شرکتهای فناور وابسته به پارک علم و فناوری دانشگاه و با حمایت همه جانبه معاونت پژوهش و فناوری به آن دسته از شرکتها که محصول فناورانه و بومی داشتند، میدان دادیم.

وی با بیان اینکه در سایه این پشتیبانی، تعداد شرکت ها تقریبا به ۲ برابر افزایش یافت، افزود: خوشبختانه این اقدام موجب شکوفایی محسوس در این زمینه شد و بصورت مشخص در مباحثی مثل موضوع کرونا، این شرکت ها از نظر عرضه محصولات مورد نیاز، طیفی از اقدامات بسیار ارزشمند داشتند که نتایج بسیار موثری را به همراه داشت.

احمدی با اشاره به انعقاد قراردادهای مختلف با شرکتهای فناور دانشگاه و درآمدزایی که منجر به استقلال مالی دانشگاه شد، اظهار داشت: با ایجاد شرکت های زایشی و جذب فارغ التحصیلان در همین شرکت ها، میزان اشتغال دانش آموختگان افزایش می یابد که این مورد یک شاخص مهم در رده بندی دانشگاه ها به شمار می رود.

وی با اشاره به برنامه این دانشگاه برای فعال کردن شرکت های فناور گفت: در دوره جدید بنا داریم با فعال کردن شرکت های تحقیق و توسعه در جوار دانشگاه، مشکلات را وارد دانشگاه کنیم که این خود منجر به ایجاد شرکت های زایشی از شرکت های بزرگ می شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به افزایش حمایت مالی از واحدهای فناور پارک در سال های اخیر افزود: در سال ۹۸، به منظور حمایت از این واحدها ۴۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد و پیش بینی ما برای پایان سال ۹۹، رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

احمدی ادامه داد: با مشارکت معاونت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، برای سال ۹۹، بنیان و پایه خوبی بر روی فناوری های پیشرفته در زمینه های مختلف؛ مثل تولید توربین، نهاده شده و سرمایه گذاری بزرگی صورت گرفته است.

وی گفت: بطور نمونه برنامه ریزی شده که توربین های گازی با مشارکت اعضای هیئت علمی توانمند دانشگاه و شرکت های خصوصی معتبر ساخته شود تا با تولید یک محصول کاربردی ملی، قدمی بزرگ را در کمک به رونق تولید برداریم. جزییات این فرآیند، در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. 


10461221
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است