استانی 09:52 - 05 فروردین 1394
فرماندار سمیرم خبر داد
فرماندار سمیرم گفت: از 28 اسفندماه تا 3 فروردین جاری یک‌هزار مسافر در مدارس سمیرم اسکان داده شده‌اند.

اسکان یک‌هزار مسافر نوروزی در مدارس سمیرم

محمدحسین نصرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر نوروزی اظهار کرد: به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی اکیپ‌های امدادی، راهداری، پلیس و راهنمایی و گردشگری در ورودی‌های شهرستان و نیز بین جاده‌ها از 25 اسفندماه 93 مستقرشده‌اند و تا 17 فروردین‌ماه به‌صورت شبانه‌روزی در حال آماده‌باش کامل هستند.

وی افزود: سمیرم از قطب‌های مهم گردشگری استان اصفهان است که همه‌ساله به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز و تابستان پذیرای شمار زیادی از گردشگران از اقصی نقاط کشور بوده و در همین راستا خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران اولویت ستاد خدمات سفر شهرستان است.

فرماندار سمیرم بابیان اینکه محوریت ستاد اسکان مسافران به این شهرستان با آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: از 28 اسفندماه 93 تا 3 فروردین‌ماه تاکنون یک هزار نفر در مدارس سمیرم با امکانات لازم و فضاهایی مناسب اسکان داده‌ شده‌اند.

وی اضافه کرد: 115 کلاس درس در 20 آموزشگاه شهرستان سمیرم برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی مهیا شده است.

نصرتی همچنین با اشاره به نظارت مستمر گروه‌های گشت برای کنترل بازار و نیز وضعیت بهداشت غذا در ایام نوروز اذعان کرد: 40 تن میوه پرتقال در بازار سمیرم با قیمت‌های مصوب توزیع شد که این روند در ایام نوروز نیز ادامه دارد.

وی از تهیه و توزیع بروشورهای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان برای مسافران و گردشگران در این ایام خبر داد و گفت: مسافران با استفاده از این بروشورها که در پایگاه‌های ورودی شهر و مرکز اسکان‌دهی مسافران توزیع می‌شود، با مناطق گردشگری و جاذبه‌های شهرستان آشنا می‌شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اطلاعات این بروشورها شامل جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان، نقشه مناطق شهرستان و جزئیات نقاط گردشگری به همراه تصویر، شماره تلفن‌های هتل، مهمان‌پذیر، پایانه‌ها، پلیس‌راه، فرمانداری، میراث فرهنگی، شهرداری، مرکز بهداشت، ستاد اسکان، مراکز امدادی و انتظامی، امداد خودرو است.

وی با اشاره به بارش باران در روزهای اول و دوم فروردین گفت: با وجود بارش‌های شدید خوشبختانه با توجه به حضور نیروهای امدادی، راهداری و پلیس مشکلی برای مسافران پیش نیامد.

فرماندار سمیرم ضمن تأکید بر توجه مسافران به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش حوادث جاده‌ای افزود: آمارهای سال گذشته نشان‌دهنده این است که سرعت غیرمجاز، سبقت و انحراف به چپ ازجمله دلایل عمده تصادفات بوده است که تأکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌شود.

وی بر پرهیز از رانندگی طولانی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: مکان‌هایی برای استراحت در بین جاده‌ها برای مسافرین مهیا شده است که توصیه می‌شود رانندگان برای جلوگیری از خواب‌آلودگی در این مکان‌ها توقف و استراحت کنند.

نصرتی همچنین با اشاره به کوهستانی بودن منطقه و وجود جاذبه‌های گردشگری بکر در مناطق مختلف شهرستان گفت: مسافران می‌توانند در طول حرکت در مسیر شهرستان از زیبایی‌های مسیر با عنوان بخشی از سفر خود نیز لذت ببرند که همین امر خود باعث کاهش بار ترافیک و تصادفات جاده‌ای می‌شود.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با بیش از 54 نقطه گردشگری در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان در ایام تعطیل سال، پذیرای گردشگران از سراسر کشور است.


6095179
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» پیکر یک شهید گمنام در کرج پس از تشییع و استقبال از سوی مردم شهیدپرور شهرستان کرج، در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی سازمان انرژی اتمی به خاک سپرده شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده انتظامی بندرعباس از شناسایی و توقیف یک دستگاه کامیون تانکر حامل سوخت و کشف 25 هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس اداره آتش نشانی کیش دلیل آتش سوزی امروز ساختمان نیمه کاره در این جزیره را که موجب ایجاد حجم بسیار وسیعی از دود شده بود را جوشکاری بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی اعلام کرد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از یک میلیون و 160 هزار تن محصول گندم در استان خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با همکاری و هماهنگی با تولیدکنندگان، 40 مشکل اساسی در حوزه تولید و صنعت شناسایی و دسته بندی شد و در بخش های مختلف برای برون رفت از مشکلات به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار ایلام بر فعال شدن معادن بیتومین استان و تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل تاکید کرد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل از محکومیت 23 میلیارد ریالی مدیر کشتارگاه مرغ به دلیل گرانفروشی خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تکمیل سد سرپری نیازمند 350 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: اگر دولت کمک کند سال آینده کار ساخت سد به اتمام می رسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است