ورزشی 03:18 - 24 تیر 1399
درحالی که کمتر از یک سال به پایان دوره ریاست اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناسیتک باقی مانده است، اتفاقات عجیب در برگزاری مجامع انتخاباتی هیات‌های استان‌ها هم‌چنان ادامه دارد.

حاشیه پشت حاشیه!/ برگزاری سلیقه‌ایی انتخابات هیات ژیمناستیک سمنان

به گزارش ایسنا، خردادماه امسال مجمع انتخاباتی هیات ژیمناستیک استان چهارمحال و بختیاری پس از ۲۴ ماه کشمکش و حاشیه‌های فراوان بین فدراسیون ژیمناستیک و اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد. حسین آقاخانی یکی از کاندیدای مجمع چهار محال و بختیاری به تخلفات صورت گرفته در  این مجمع اعتراض کرد و در طی نامه‌هایی به مدیر کل اداره ورزش استان حضور غیر قانونی بعضی از افراد را که حق حضور در این مجمع را نداشته بودند اعلام کرد.

اما به نظر این پایان حاشیه های برگزاری مجامع توسط فدراسیون ژیمناستیک نبوده است. چندی پیش مجمع انتخاباتی هیات ژیمناستیک استان سمنان نیز برگزار شد که حاشیه هایش باز هم دامن گیر فدراسیون ژیمناسیتک شد است.

مجمع انتخاباتی هیات ژیمناستیک استان سمنان با حضور اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون و سایر اعضا در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان در حالی برگزار شد که فامیلی فر، علیرضا باقری و مسعود رحمانیان سه کاندیدای ریاست هیات بودند که در دور اول انتخابات باقری یک رای و فامیلی فر و رحمانی هرکدام هشت رای کسب کردند. پس از رای گیری دور دوم، فامیلی فر با کسب ۹ رای از ۱۶ رای ماخوذه به عنوان رئیس جدید هیات ژیمناستیک این استان انتخاب شد.

اما در روند این رای گیری اتفاقات جالبی رخ می‌دهد. شاید بپرسید که چرا در دور اول ۱۷ نفر در انتخابات شرکت کرده و در دور دوم ۱۶ نفر؟

این اتفاق عجیب در برگزاری مجمع باعث می‌شود که یکی از کاندیداهای این استان ابهامات  جدیدی در خصوص برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت ژیمناستیک استان سمنان که در دوم تیر برگزار شده بود را مطرح کند و طی نامه‌هایی اعتراض خود را به دست اداره بازرسی کل استان سمنان برساند. ابهاماتی که در صورت تایید مراجع ذی‌ربط انتظار می‌رود به این موضوعات ورود شود تا بدعت گذاری جدیدی در برگزاری مجامع انتخاباتی هیات‌ها صورت نگیرد.

نکات جالب توجه و رویه‌های خلاف مقررات در انتخابات هیات ژیمناستیک سمنان به این شرح است:

۱- احمد خراط‌ها به عنوان رئیس هیأت ژیمناستیک شهرستان شاهرود با دعوت مدیر کل محترم اداره ورزش و جوانان استان سمنان به عنوان یکی از اعضای مجمع در انتخابات شرکت کرده و فارغ از هرگونه رای و نظری که داشته‌ در دور اول انتخابات مشارکت کرده و پس از برابر شدن آراء در دور اول، طی اقدامی عجیب و سوال برانگیز با دستور رئیس مجمع، خانم دکتر درگاهی از دور دوم انتخابات کنار گذاشته می‌شود!.

این اقدام با اعتراض شدید اعضای مجمع بالاخص نماینده اداره آموزش و پرورش استان سمنان مبنی بر غیرقانونی بودن این اتفاق همراه می‌شود که متاسفانه هیچ پاسخ و توضیحی در رابطه با این اقدام غیرقانونی توسط رئیس مجمع ارائه نمی‌شود.

گنجاندن یک فرد در دور اول انتخابات و حذف او در دور دوم انتخابات بدون هیچ دلیل قانونی، بیش از پیش به شائبه سلامت و قانونی بودن انتخابات دامن زده که این مهم نیازمند بررسی، تنویر افکار عمومی و اعضای مجمع و ابطال انتخابات و برگزاری مجمع مجدد آن است.



۲- محمد ایزدفر، همسر کاندیدای ریاست هیأت ژیمناستیک استان سمنان در انتخابات فعلی، به عنوان رئیس هیأت ژیمناستیک شهرستان سمنان در انتخابات شرکت کرده است. نامبرده تا شهریور ۱۳۹۸ به مدت ۸ سال به عنوان ریاست هیأت ژیمناستیک استان فعالیت داشته و بعد از اون همسرشان خانم ملیحه فامیلی فر ( کاندیدای انتخابات فعلی)  به عنوان سرپرست هیأت استان انتخاب می‌شود!.

حال در مورد حضور ایزدفر به عنوان رئیس هیأت ژیمناستیک شهرستان در این مجمع نیز دو شائبه مطرح است:

الف - آیا انتخاب همسر رئیس اسبق هیأت ژیمناستیک به عنوان سرپرست برای برگزاری انتخابات امری مسبوق به سابقه است؟ 

آیا فردی شایسته‌تر، دارای سوابق ورزشی مرتبط بیشتر، مدیر و مدبر تر از همسرسابق رئیس هیأت برای سرپرستی وجود نداشته است؟

آیا با این اتفاقات شائبه‌ی انتخاب سرپرست برای مهندسی انتخابات مجمع و تداوم سلطه‌ی فامیلی‌فر بر ژیمناستیک استان سمنان وجود ندارد؟

ب - حکم ریاست هیأت ژیمناستیک شهرستان برای ایزدفر بعد از بازنشستگی توسط چه کسی صادر شده است؟ طبق نص صریح قانون، خانم فامیلی فر به عنوان سرپرست هیأت استان اجازه صدور حکم برای ایشان را نداشته است، از طرفی صدور حکم آقای ایزدفر پیش از بازنشستگی به عنوان رئیس هیأت استان برای شخص خودشان به عنوان رئیس هیأت شهرستان هم که خلاف قانون بوده است، فارغ از این دو مورد حضور آقای ایزدفر بازنشسته به عنوان رئیس هیأت شهرستان هم که خلاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان است، پس دلیل حضور ایشان در مجمع به عنوان یکی از اعضا برای دادن رای به همسر خویش چه وجهی دارد؟



۳- طبق ماده ۳ "دستورالعمل انتخاب اعضای ردیف‌های ۵ تا ۸ آیین نامه هیأت‌های ورزشی استان‌ها" ابلاغ شده توسط معاونت رئیس جمهور، یک نفر از مربیان فعال که دارای بالاترین مدرک مربیگری باشد باید به عنوان نماینده مربیان برای حضور در مجمع انتخاب شود. خانم ندا خدایی، خواهرزاده کاندیدای انتخابات هیأت ژیمناستیک استان، به عنوان نماینده مربیان در مجمع شرکت داده شده، در حالی که طبق مدارک و مستندات موجود حداقل ۳ مربی با مدارک و سوابق فعال به مراتب بالاتر از ایشان در استان سمنان حضور دارند. آیا انتخاب خواهرزاده یک کاندیدا که حداقل‌های قانونی برای حضور در انتخابات را ندارد و حذف مربیان نام آور ورزش استان امری قانونی و منطقی است؟



۴- مطابق ماده یک "دستورالعمل انتخاب اعضای ردیف ۵ تا ۸ آیین نامه هیأت های ورزشی استان"، نماینده ورزشکاران باید به ترتیب بر حسب بیشترین امتیاز مکتسبه از مقام های المپیک، مسابقات جهانی، بازی های آسیایی، قهرمانی کشور و در نهایت کمترین حالت یعنی قهرمانی استان انتخاب شود. چگونه است با وجود حضور ورزشکاران حائز مقام اول در ژیمناستیک شاخه ژیم فور لایف در سطح کشوری نماینده ورزشکاران از یک فردی با مقام استانی انتخاب می‌شود؟ 



۵ - خانم زهره عهدی و مینا دیبا در تاریخ مقرر و قبل از اتمام مهلت اعتراضات، با ارائه مستندات نسبت به حضور نماینده مربیان در مجمع اعتراض کردند و طبق نص صریح قانون باید مستندات و مدارک بررسی و پاسخ نامه و در صورت لزوم تغییر نماینده مربیان لحاظ می‌شد اما این اتفاق رخ نداد.



به گزارش ایسنا،‌ معترضین به برگزاری سلیقه‌ای انتخابات هیات ژیمناستیک سمنان رونوشت‌هایی از تخلفات را به مراجع ذی‌ربط ارسال کرده‌اند و امید است نهادهای نظارتی با عزمی جدی به این نوع موضوعات ورود پیدا کرده تا شاهد اجرای مر قانون در انتخابات هیات‌های ورزشی استان‌ها باشیم. 

انتهای پیام


10617529
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است