استانی 23:32 - 01 آبان 1397

بررسی ساخت پل معلق در ورودی شهر پلدختر به‌جای پل «دره خزینه»

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادپور روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهری پلدختر در محل شهرداری این شهر، کارایی پل معلق در ورودی شهر پلدختر را بهتر از دره خزینه دانست و اظهار داشت: استاندار لرستان دستور ساخت پل معلق دره خزینه را صادر کرده، تامین اعتبار شده و میراث فرهنگی به عنوان متولی آن انتخاب شده است.

وی افزود: در بازدید میدانی که از ورودی شمالی شهر پلدختر صورت گرفت احداث پل معلق در این بخش کارایی بیشتر و بهتری دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: از فرماندار می خواهیم این موضوع را بررسی و مدیریت کند تا در صورت عدم وجود حساسیت اجتماعی و بار مثبت اعتبار پل معلق دره خزینه برای احداث پل معلق در ورودی شهر هزینه شود.

مرادپور افزود: با توجه به بازدیدهایی که از پل معلق دره خزینه انجام شد، این پل در گذشته برای انتقال گروه تحقیقاتی و مطالعاتی کارکنان سد کرخه ۲ بر روی رودخانه سیمره احداث شده که پس از آن رها و عشایر و مردم برای رفت و آمد از آن استفاده می کردند.

وی خاطرشان کرد: این پل معلق به خاطر هیجانی که ایجاد کرده به یک جذابیت تبدیل شده و هر ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان افزود: بر اساس مطالعات انجام شده و رایزنی هایی که با سازنده پل معلق خزینه صورت گرفته این پل به لحاظ فنی از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و قابل استفاده دائمی نیست و رفتن به آنجا برای مردم هزینه بردار است.

مرادپور گفت: پل معلق در ورودی شهر پلدختر برای عموم قابل استفاده دائم و در دسترس است و چشم انداز آن از دو طرف به کوه و پارک صخره ای می رسد و زیر آن رودخانه دایمی کشکان است.

وی افزود: پل معلق در ورودی شهر با طول و ارتفاع زیاد می تواند گردشگران را به سمت خود جذب کند و همچنین می توان در ۲ طرف آن تاسیسات و استراحتگاه احداث کرد که این ظرفیتی بزرگ است و موجب تحول در پلدختر می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان احداث پارک صخره ای را از اقدامات خوب شهرداری پلدختر دانست و خاطرنشان کرد: حذف دکه ها در ورودی شمالی شهر پلدختر کار خوبی بود چراکه چهره شهر را زشت می کرد.

مرادپور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسائل سیاسی مهم و در راس امور است اما چنانچه سیاست مداری با استفاده از سیاست خود موجبات توسعه منطقه را فراهم کند سیاست درستی دارد و تمام مسائل سیاسی و اجتماعی باید منجر به عمران و آبادانی شود نه این که فرصتی برای تخریب باشد.

وی افزود: مسئولان باید از سیاست های خود در راستای پایه ریزی برنامه های مفید برای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در راستای رفع بیکاری و بهبود معیشت مردم بهره ببرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: رودخانه کشکان که سرمایه ای برای استان محسوب می شود از پلدختر عبور می کند و ممکن است سیلاب خرابی هایی به بار بیاورد، اما طبیعت فعل و انفالات خود را دارد و اگر سیلاب مخرب می شود نتیجه دخالت های بشر در طبیعت است؛ از این رو باید زیر ساخت ها در شهرستان با رعایت ایمنی کامل ساخته شود تا از خسارات جلوگیری به عمل آید.

مرادپور گفت: مسئولان با هماهنگی و اتحاد برنامه ها و اقدامات هوشمندانه در شهرستان انجام دهند تا در آینده پشیمان نشوند.


9952485
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است