استانی 08:17 - 01 مرداد 1393
فرماندار سراوان خبر داد
فرماندار سراوان از آمادگی مردم این شهرستان برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس خبر داد.

آمادگی مردم سراوان برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، درویش نارویی سه شنبه شب در جلسه مشترک شورای ادری و معتمدان سراوان در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: تحولات جهان اسلام و اتفاقاتی که در جامعه اسلامی سایه افکنده است و همچنین آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد، عزم ملت ایران به ویژه مردم سیستان و بلوچستان و سراوان را برای حضور باشکوه و گسترده در راهپیمایی روز قدس جزم کرده است.

وی افزود: روز جهانی قدس یکی از میراث‌های گرانب‌های حضرت امام (ره) برای دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و رساندن صدای آنها به گوش مردم جهان است.

این مسئول با اشاره به اینکه رویکردهای دولت نگاه توسعه‌ای مبتنی بر مسائل اقتصادی و تامین معیشت مردم و مدیریت اقتصاد جامعه است.

وی بیان کرد: دولت تمام توان خود را مبتنی بر این قرار داده است که بتواند در حوزه اقصادی کشور گام‌های موثری بردارد که یکی از آنها مهار افسار گریخته تورم بود که در سال‌های گذشته در حداکثر منحنی قرار داشت، دولت با تدبیر، اندیشید و توانست تورم را مهار و کاهش بدهد.

نارویی گفت: نگاه دولتمردان در شهرستان سراوان به ظرفیت‌ها و داشته‌های خودمان معطوف باشد و به تعبیری باید اقتصاد را بومی کنیم و بخش خصوصی مسئولیت دارد قسمت اعظم چرخه اقتصاد را مدیریت کند.

وی افزود: این شهرستان دارای نیروی کاری خوب سرمایه بالا و استعداد عالی در منطقه است که با مدیریت راحت می توان آنها را به کار گرفت و شاهد ‌شد توسعه شهرستان باشیم.

نارویی با تاکید بر اینکه به موضوع مرز باید با نگاه فرصت توجه کرد، یادآور شد: مجوز تجارت 54 قلم کالا صادر شده و تمام امکانات تسهیل و فراهم شده است، برای 45 هزار خانوار کارت مبادلات مرزی صادر شده که امید است به 60 هزار کارت ارتقا یابد.

فرماندار سراوان خاطرنشان کرد: نگاه این است که مردم در منافع مرز دخیل باشند که در این راستا چند نفر مباشر به عنوان نمایندگان مردم مسئولیت دارند تا این امورات را پیگیری کنند.

این مسئول ادامه داد: انتظار می‌رود مردم با ریسک پذیری به این کار رونق دهند، در بخش کشاورزی و دامداری نیز می‌طلبد که با یک عزم جدی ورود پیدا کرد زیرا در این بخش برای حداقل 300 نفر اشتغال ایجاد شود.

نارویی گفت: تولید با سرمایه‌گذاری رونق پیدا می‌کند، مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند افراد سرمایه‌دار که از تمکن مالی برخوردار هستند را شناسایی و آنها را در مسیر سرمایه گذاری و رشد و توسعه هدایت کنند.

وی افزود: امنیت یک جاده دو طرفه است که با همکاری مردم و مسئولان برطرف می‌شود و دولت به نهایی نمی‌تواند امنیت را بدون مشارکت مردم فراهم کند بلکه بخشی از این امر بر عهده مردم است.

فرماندار سراوان خاطرنشان کرد: مواد مخدر دامن خیلی از خانواده‌ها را آلوده کرده که باید برای مبارزه با این امر مهم فرهنگ سازی شده و امنیت روانی از عاملان مواد مخدر سلب شود.

این مسئول بیان کرد: نگاه دولت مردم محور است، دولت انتقاد پذیر بود و نقد را به عنوان یک کمک در راستای رفع مشکلات می داند.

وی گفت: انتظار می‌رود معتمدان و رسانه‌ها و گروهای مردم محور با ارائه راهکارهای خود مدیریت شهرستان را در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای یاری کنند.


4303081
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: ایستگاه هواشناسی انجیره با ۱۳۴ میلی متر بیشترین میزان دریافت نزولات جوی استان را از روز سه شنبه تا صبح امروز ثبت کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است