استانی 13:06 - 31 فروردین 1393
به مناسبت هفته زن در دستور کار قرار گرفت
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس از اجرای 41 هزار و 700 برنامه به مناسبت هفته زن و روز مادر در سطح این استان خبر داد.

اجرای 41 هزار برنامه در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سیده معصومه دستغیب اظهار داشت: زنان در عرصه‌های مختلف نظیر دوران انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی نقشی تاثیرگذار داشتند و در برهه‌های مختلف نشان داده‌اند که می‌توانند به منظور دستیابی به اهداف و آرمان‌های انقلاب به کشور و نظام کمک کنند.

وی افزود: توسعه پایدار به‌ عنوان یکی از بسترهای تعالی و رشد انسان، آن گاه می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که با یاری و مشارکت گروه‌های اجتماعی و برای آنان انجام شود که در این میان زنان نیز به عنوان بخش عظیمی از جامعه باید در تصمیمات لحاظ شوند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: زنان به دلیل ارتباط مستقیم با گروه‌های سنی جوانان، نوجوانان و کودکان و نیز تأثیر شگرف بر جامعه، از مهم‌ترین و مؤثرترین گروه‌های اجتماعی به شمار می‌آیند.

دستغیب اضافه کرد: مسلم است جامعه‌ای که می‌خواهد به سوی توسعه حرکت کند اگر تنها به عوامل مادی‌ توجه داشته باشد و تعالی انسان‌ها و کاهش نابرابری‌ها را در نظر نگیرد، به موفقیت دست‌ نمی‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت فاطمه(س) الگویی بسیار والا در تمام ابعاد برای بانوان است و مشاوران و مربیان تربیتی جامعه باید تلاش کنند درس‌های زندگی این بانوی بزرگ تاریخ را معاصر‌سازی کرده و به نسل جدید منتقل کنند.

دستغیب در ادامه حضرت زهرا (س) را دارای ویژگی‌های کمیابی از قبیل قناعت، صبر و شکرگزاری دانست و تصریح کرد: ویژگی‌های کمیاب آن حضرت باید به عنوان سرفصل‌های آموزشی تدوین شده و به نسل‌های جدید معرفی شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به این که مزد رسالت پیامبر اکرم(ص) تنها به اظهار علاقه زبانی نیست، بیان کرد: تاسی به سیره زندگی ائمه اطهار(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان عفیف‌ترین، با حیاترین و مبارزترین مادر جهان می‌تواند جامعه را به سعادت برساند.

دستغیب با بیان این که حضرت زهرا(س) به عنوان مهربان‌ترین مادر، سفارشات ویژه‌ای در زمینه حفظ و تحکیم بنیان خانواده دارند، ابراز داشت: وقتی زنان بدانند الگوی آن‌ها با تمام توان برای حفظ نهاد خانواده تلاش کرده است، نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: در هفته زن 18 فعالیت شامل کارگاه‌های آموزشی، جشن، جشنواره، همایش، مراسم تقدیر و تجلیل از بانوان فعال و صاحب‌نظر، نشست‌های تخصصی، دیدار از خانواده شهدا، سالمندان و مراکز ویژه، نمایشگاه‌های متعدد، ارائه خدمات رفاهی، برگزاری مسابقات، انتشارات و فعالیت‌های علمی و پژوهشی اجرایی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در پایان گفت: این 41 هزار و 700 برنامه هفته زن با حمایت روسای سازمان‌های اداری و غیر اداری و فرمانداران در سراسر این استان و با محوریت استانداری فارس برگزار می‌شود.


3529093
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است