استانی 16:01 - 13 مرداد 1394
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین از دستگیری چهار حفار غیرمجاز و غارتگر میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

دستگیری حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در ‌نمین

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، منوچهر نورزاده با بیان این مطلب گفت: با تلاش فرمانده مرزبانی شهرستان نمین و همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان چهارتن از حفاران غیر مجاز که موجب تخریب و نابودی میراث فرهنگی تاریخی منطقه می‌شدند، دستگیر و تحویل دستگاه قضایی داده شدند.

وی با بیان اینکه حفاری غیرمجاز مذکور در گورستان تاریخی گوول واقع در منطقه خانقاه اولیاء این شهرستان صورت گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر ابزار آلات حفاری، دستگاه گنج یاب از این حفاران غیر مجاز توسط مأموران نیروی انتظامی ضبط و توقیف شده است.

وی از جمله آثار تاریخی برجسته این شهرستان به تپه گئور قلعه، قیز قلعه سی دهستان حور و تپه اجاق داغی روستای کله سر اشاره کرد و گفت: از آنجایی که آثار باستانی هر شهر پیشینه تاریخی آن منطقه را بیان می‌کند، بنابراین حفاظت و نگهداری از این مهم، مستلزم همکاری و همیاری تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و عموم مردم است.

وی در پایان به افزایش تعامل بین نیروی انتظامی و میراث فرهنگی در مورد حفظ آثار و اموال تاریخی تأکید کرد و خواستار همکاری مستقیم و بیش از پیش نیروی انتظامی با اداره میراث فرهنگی برای حفاظت از عرصه و حریم آثار تاریخی، مبارزه با قاچاق اشیاء و اموال تاریخی فرهنگی و پیشگیری از حفاری های غیر مجاز شد.

انتهای پیام


6857990
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است