استانی 13:15 - 03 مرداد 1393
فارس گزارش می‌دهد
کردستانی‌ها بار دیگر با حضور بی‌نظیر خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

خلق حماسه‌ای دیگر توسط کردستانی‌ها در روز قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، همه آمده بودند، کودک، پیر، جوان، زن و مرد تا با مشت‌های گره کرده خود فریاد عدالت‌خواهی سر دهند. امروز آسمان کردستان با فریادهای الله‌اکبر مردم این سرزمین رنگین شده بود و سینه‌های مردم از ظلم‌های رژیم غاصب صهیونیستی سنگینی می‌کرد.

کودکان فلسطینی، آوارگان مظلوم، خانواده‌های بی‌سرپرست امروز دیگر شما تنها نیستید، تپش‌ سوزان دل‌های مردم ایران آتشی در سایه مژگان رژیم غاصب صهیونیستی انداخته است.

بال گرم نفس‌های کردستانی‌ها با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر داعش نسیم همدلی را در بوته‌های درد مردم غزه پیچانده بود.

خزیدن شعاع آفتاب روی آسمان مردم روزه‌دار کردستان نتوانست آن‌ها را در خانه نگه‌دارد بلکه با حضور بی‌نظیر خود خواستند زمینه نابودی رژیم غاصب را فراهم کنند.

انگیزه دفاع از مردم مظلوم غزه زبان روزه‌داران را در این گرمای طاقت‌فرسای تابستان عطش می‌داد.

اقشار مختلف مردم با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و پرچم‌های فلسطین از میدان آزادی به سمت خیابان امام حرکت کردند.

خیابان‌ها رنگ دیگری گرفته بودند و چهره‌ها در میان فریادهای مرگ بر صهیونیست بیزاری خود را از این رژیم غاصب اعلام می‌کردند.

شعارهای مردم روزه‌دار کردستانی در این راهپیمایی همچون طوفانی اندوه به جان رژیم صهیونیستی چنگ می‌زند.

وقتی در این راهپیمایی دختری نوجوان را روی ویلچری دیدم که با در دست داشتن عکس بچه‌های شهید غزه، می‌خواست به نوبه خود پیام عدالت‌خواهی را سر دهد پاهایم روی سنگفرش‌های خاموش پیش‌نمی‌رفت و سخت می‌لرزید.

کودکان غزه امروزه شهرشان خالی از بانگ‌های کودکانه شده و از دل خاک سرد سرزمین‌شان اندوه موج می‌زند.

بچه‌های بی پدر و مادر فلسطینی برگ‌های آرزوهای‌شان زرد و سرزمین‌شان گور آرزوهای‌شان شده و هوای خونینی را تنفس می‌کنند.

در سرزمین کودکان غزه نور صبح جای خود را به پرده خموشی و ظلمت داده و سینه‌های‌شان از حرارت سوزان ظلم و بی‌توجهی مجامع خفته مشوش است.

بانگ‌های پیرمردی سالخورده و عصا به دست در آن سوی خیابان نگاهم را به سوی خود کشاند. پرسیدم برای چه آمده‌ای؟ گفت: می‌خواهم تا در حمایت معنوی از مردم مظلوم غزه سهمی داشته باشم.

آقا جلال گفت: رژیم غاصب صهیونیست باید بداند که مردم غزه تنها نبوده و ایرانی‌ها همراه همیشگی آن‌ها هستند.

مهرداد شیخی، یک شهروند دیگر عنوان کرد: امروز روز اعلام انزجار از جنایت‌های اسرائیل و آمریکاست.

وی افزود: حضور مردم لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص خروش مردم ایران در روز جهانی قدس است.

این شهروند حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: این حضور در حد خروش بوده و قلم و زبان از درک آن عاجز هستند.

شیخی گفت: روز قدس یادگار امام کبیر (ره) بوده و باتوجه به جنایت‌های گروه‌های تکفیری و داعش حضور مردم در این راهپیمایی حساسیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل به همراه دارد.

وی افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس به نوبه خود موجب بیدار کردن مجامع خفته می‌شود.

شهلا مرادی، شهروندی دیگر خاطرنشان کرد: کشتار مردم بی‌گناه غزه بدون هیچ دلیلی به نوبه خود بزرگ‌ترین جنایت محسوب می‌شود.

وی این مهم را بزرگترین خیانت جامعه بشری دانست و عنوان کرد: در آن سوی کشتارها پشتیبانی استکبار جهانی نمایانگر می‌شود که به کشتار مردم بی‌گناه غزه کمک می‌کنند.

این شهروند سنندجی خاطرنشان کرد: مقاومت مردم در مقابل استکبار همواره ادامه داشته و حضور بی‌نظیر مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس موجب یاس و ناامیدی در رژیم غاصب صهیونیسم شده است.

مردم روزه‌دار کردستان امروز حماسه سیاسی دیگری را در عرصه ملی و بین‌المللی خلق کرده و بانگ حقانیت تنیده شده در مظلومیت فلسطین و قدس شریف را در جهان فریاد زدند.

کردستانی‌ها امروز آمده بودند تا طنین آتش وحدت و یکپارچگی خود را در معرض دید دشمنان نظام و اسلام بگذارند.

جاده رژیم غاصب صهیونیستی در دامن ظلمت گم شده و با تن‌های آغشته به رنگ قرمز مردم مظلوم فلسطین، هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

امید است خلق حماسه‌ای دیگر توسط مردم سرافراز کردستان به نوبه خود گامی در راستای بیداری جوامع خفته و بازشدن قفل‌های خاموشی آن‌ها بوده و پرونده‌ جنایت‌ها در غزه بسته شوند.

=============

گزارش از ویان توکلی

=============


4321902
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار مازندران با تاکید بر لزوم توجه به کشاورزی، گردشگری، اقتصاد دریامحور و رفع مشکل پسماند با روش های جدید و کارآمد، در سفر دوم رئیس جمهور به مازندران گفت: مدیران استان در تحقق مصوبات سفر اول و دوم هیات دولت به مازندران همت به خرج دهند....
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سال گذشته 973 کودک زیر 5 سال مبتلا به سوء تغذیه شناسایی و به وزارت رفاه معرفی شده اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: 240 مددجوی تحت حمایت این نهاد همزمان با دهه کرامت و میلاد ثامن الحج(ع) با کمک خیرین به زیارت کربلا و مشهد مقدس اعزام شدند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر به مراکز درمان ناباروری در کشور مراجعه کرده اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مرکز کنترل ترافیک دریایی سواحل مکران با نام ایستگاه مکران کنترل در روستای روستای بونجی شهرستان جاسک عملیاتی شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، گفت: نمایشگاه فروش محصولات خراسان شمالی و 4 استان دیگر هم مرز با همسایه شمالی ایران، در ترکمنستان برپا می شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با استقبال از افتتاح سد قیز قلعه سی بین دو کشور ایران و آذربایجان، گفت: افتتاح این طرح بزرگ فراملی، نماد همکاری های بلند مدت بین باکو و تهران است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس هیئت کشتی بسیج کشور گفت: با ورود و هم افزایی هیئت کشتی مازندران، هیئت کشتی بسیج شهرستان ها تشکیل شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه ها بین دو کشور داریم.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مشاور وزیر بهداشت در امور زنان و خانواده، گفت: فرایند های آگاهی بخشی و نظارت عمومی بر غربالگری مادران باردار، موجب کاهش 25 درصدی ورودی غربالگری شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است