استانی 18:16 - 10 تیر 1399

مسیر آبشار «چهارده» بیرجند بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در پی انتشار گزارش خبرگزاری مهر و پس از آن مطالبه مردمی در فضای مجازی و سامانه سجام موجب شد تا روز گذشته دادستان مرکز استان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی از این منطقه بازدید کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند به همراه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با عزیمت به روستای چهارده، بازدید میدانی از روستاهای چهارده، چهارده بالا، خواجه معصومه و جبدران به عمل آوردند و با اهالی و مالکین روستاهای نامبرده شده، به گفتگو نشستند.

تعدادی از اهالی مانند این روستاها نیز از بسته شدن مسیر روستاها و آبشار شکایت داشتند و خواستار بازگشایی مسیر بوده اند.

دادستان مرکز خراسان جنوبی در دیدار قول مساعد داد تا موضوع با فوریت در دستورکار قضائی قرار بگیرد و نتیجه ظرف ۲۴ ساعت اعلام شود.

امروز سه شنبه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در گفتگوی رسانه ای به تمامی حرف و حدیث ها پایان داد تا مردم استان دیگر دغدغه بسته شدن مسیر آبشار چهارده را نداشته باشند.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه بر فاصله گرفتن دستگاه قضائی از دادخواست محوری (شکایت خصوصی) و ورود مدعی العموم به دعاوی که حقوق عامه در آن مطرح است تاکید دارد، گفت: در این راستا پس از مطرح شدن مشکلات آبشار چهارده روز گذشته به همراه دادستان مرکز استان از این منطقه و روستاهای بالا دست آن بازدید داشتیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالبه مردمی از دستگاه قضا ظرف ۲۴ ساعت مورد رسیدگی قرار گرفت، عنوان کرد: مسیر مسدود شده در منطقه چهارده بیرجند مسیرعام و معبر اهالی روستاهای بالا دست بود که بستن راه غیر قانونی و تخلف است.

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: مالک روستای چهارده، که مسیر را مسدود کرده بود، قبل از صدور هرگونه دستور قضائی، همکاری لازم را بعمل آورد و به دادستانی اعلام نمود که امروز مسیر را کاملاً باز نموده تا دسترسی به آبشار و اماکن بالادست به سهولت و مانند قبل صورت پذیرد.

وی از مردم خواست تا هرگونه موارد مشابه که متضرر حقوق عامه باشد، و یا هرگونه تخلف و اقدام غیر قانونی را به سامانه سجام دادگستری اطلاع بدهند تا دستگاه قضائی اقدامات قانونی مقتضی را در دستور کار قرار دهد.

وی اطمینان خاطر داد: تمامی گزارشات ارسالی مردم به سامانه سجام محرمانه بوده و هیچگونه اطلاعاتی از گزارش دهنده افشا نخواهد شد.

خبرگزاری مهر به عنوان اولین رسانه مطالبه مردمی در زمینه مشکلات دو منطقه گردشگری را در گزارشی با عنوان «فروش دو منطقه گردشگری / کویرنشینان از طبیعت گردی محروم شدند» منتشر کرد که کمتر از سه روز این مطالبه رسیدگی و امروز مسیر دسترسی به این منطقه و آبشار آن بازگشایی شد.


10597017
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است