بازار 18:00 - 24 بهمن 1400

ضرورت ساخت سردخانه میوه در سراسر کشور

ساخت سردخانه میوه در سراسر کشور نیاز اساسی می باشد تا بتوان محصولات هر منطقه را برای مدت زمان طولانی نگهداری نمود و امکان استفاده از آن را در تمامی طول سال فراهم نماییم.

برای ساخت سردخانه ابتدا باید اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید و با مراحل ساخت و تچهیزات آن آشنا شوید که در اینجا قصد داریم شما را با این موارد آشنا نماییم.

ساخت سردخانه میوه باعث افزایش سود آوری باغداران و کشاورزان می شود به این دلیل که از عرضه ناگهانی محصولات به بازار جلوگیری می شود و قیمت محصولات در بازار کاهش نمی یابد و می توان محصولات را به صورت تدریجی به بازار عرضه نمود تا سود خوبی نصیب سردخانه داران و باغداران شود و از سوی دیگر مشتریان میوه مورد نیاز خود را همیشه در دسترس دارند و از خرابی میوه ها جلوگیری می شود.

 

ساخت سردخانه میوه

برای ساخت سردخانه میوه ابتدا باید محصول خود را مشخص نماییم به این دلیل که شرایط نگهداری هر میوه متفاوت می باشد و باید محیطی مناسب جهت نگهداری طولانی مدت فراهم آوریم.

سردخانه های میوه در ابعاد و حجم های مختلفی طراحی و اجرا می شوند و برای ساخت سردخانه میوه می توان از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده نمود که بر اساس فاکتور های مختلفی انجام می شود.

شرایط آب و هوایی در ساخت سردخانه میوه تاثیر گذار می باشد و تجهیزات استفاده شده در سردخانه بر اساس دما و نوع آب و هوا مشخص می شود به همین دلیل هزینه ساخت سردخانه در مناطق با شرایط اقلیمی مختلف متنوع می باشد و مصرف انرژی سردخانه و هزینه نگهداری محصولات در سردخانه هم متفاوت می باشد.

سردخانه میوه را می توان در دو مدل مختلف طراحی نمود که در ادامه هر کدام را معرفی می کنیم.

انواع سردخانه میوه

  • سردخانه میوه آمونیاکی
  • سردخانه میوه فریونی

ساخت سردخانه میوه آمونیاکی

سردخانه های آمونیاکی میوه از راندمان بالایی برخوردار می باشند و آنها را به صورت صنعتی و در ابعاد بزرگ طراحی و اجرا می نمایند این سردخانه ها معمولا دارای سالن های متفاوتی می باشند تا بتوانیم دما و رطوبت هر سالن را به صورت مجزا کنترل نماییم و میوه های مختلفی را در سردخانه نگهداری نماییم.

ساخت سردخانه آمونیاکی در ابعاد کوچک توجیه اقتصادی ندارد به این دلیل که هزینه ساخت آن بسیار زیاد می باشد و بهتر است که فقط در حجم بالا ساخته شوند.

در ساخت و نگهداری سردخانه های آمونیاکی باید بسیار دقیق باشیم به این دلیل که گاز آمونیاک بسیار سمی می باشد و در صورت وجود نشتی باعث مرگ انسان، جانوارن و گیاهان می شود و باید از تجهیزات امنیتی فراوانی در این سردخانه ها استفاده شود.

در ساخت سردخانه های آمونیاکی امکان استفاده از تجهیزات با فلزات رنگی مانند مس را نداریم به این دلیل که آمونیاک با این نوع فلزات واکنش می دهد و آن ها را در خود حل می کند و در ساخت تجهیزات آن از فلزاتی چون آهن و استیل استفاده می شود.

ساخت سردخانه میوه فریونی

سردخانه های فریونی در ابعاد و حجم های مختلفی طراحی و تولید می شوند و می تواند در اندازه یک اتاق یا یک سردخانه عظیم صنعتی پیاده سازی شود و هرچه ابعاد آن افزایش یابد هزینه ساخت آن هم بیشتر می شود.

جنس تجهیزات مورد استفاده در سردخانه های فریونی معمولا از مس می باشد به این دلیل مس ضریب انتقال حرارت بالاتری نسبت به آهن و استیل دارد و همچنین ساخت قطعات و تجهیزات با مس راحت تر می باشد چون مس فرم پذیری راحت تری نسبت به استیل دارد.

هرچند که امکان استفاده از تجهیزات آهنی و استیل هم در این سردخانه ها وجود دارد ولی بهتر است که از تجهیزات مسی استفاده شود.

سردخانه های فریونی نیاز تمامی مجموعه های کوچک و بزرگ را تامین می نماید و امکان ساخت آن برای مجموعه های صنعتی، تجاری و خانگی فراهم می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه ها و استعلام قیمت آن به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

تجهیزات ساخت سردخانه میوه

در ساخت سردخانه ها از قطعات و تجهیزات مختلفی استفاده می شود که در ایجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

ساندویچ پانل

از ساندویچ پانل جهت ساخت سازه و سالن های سردخانه استفاده می شود این مصالح ساختمانی جدید مزایای بسیاری دارد که باعث می شود ساخت سردخانه سریعتر و با کیفیت بالایی انجام شود. ساندویچ پانل ها مدل های متفاوتی دارند و هر کدام در ضخامت و دانسیته متفاوتی طراحی و تولید می شوند.

ساندویچ پانل عایق حرارتی بسیار قوی می باشد و هرچه ضخامت و دانسیته آن بیشتر شود ضریب تبادل گرمایی آن کاهش می یابد و از هدر رفت انرژی جلوگیری می نماید و بهتر است که در مناطق با آب و هوای گرم از ساندویچ پانل با ضخامت و دانسیته بالا استفاده شود به این دلیل که با افزایش اختلاف دمای محیط داخل و خارج سردخانه ضریب انتقال حرارت افزایش می یابد که باید جلو این هدر رفت انرژی را با استفاده از ساندویچ پانل با ضخامت بالا گرفت.

اواپراتور

اواپراتور دستگاهی می باشد که درون سردخانه نصب می شود و وظیفه جذب گرمای محیط سردخانه را بر عهده دارد این دستگاه در ابعاد و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود که بر اساس نوع سردخانه و محصول مورد نگهداری در آن انتخاب می شود.

انتخاب اواپراتور مناسب در کیفیت نگهداری محصول بسیار تاثیر گذار می باشد عواملی چون سرعت پرتاب باد و میزان جذب رطوبت محیط که به فاصله بین فین ها بستگی دارد در انتخاب اواپراتور سردخانه تاثیرگذار می باشد.

صنایع برودتی نیک نوری یکی از بزرگترین تولید کنندگان اواپراتور در کشور می باشد که شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این شرکت به صفحه برودتی نیک مراجعه نمایید.

کندانسور

انتخاب کندانسور مناسب در ساخت سردخانه میوه بسیار مهم می باشد کندانسور ها که در سه مدل مختلف طراحی و تولید می شوند در مناطق با آب و هوای مختلف دارای راندمان و عملکرد متفاوتی می باشد که باید در انتخاب آن ها بسیار دقت نماییم.

مدل های کندانسور شامل آبی، هوایی و تبخیری می باشد که در ساخت سردخانه میوه می توان از هر سه مدل استفاده نمود که بر اساس شرایط اقلیمی منطقه احداث سردخانه انتخاب می شوند.

کمپرسور

کمپرسور یا همان موتور سردخانه وظیفه فشرده سازی مبرد را عهده دارد در ساخت سردخانه میوه کمپرسور مانند دیگر قطعات بر اساس محاسبات دقیقی انتخاب می شود تا بتواند بار برودتی مورد نیاز را تامین نماید و حجم کافی از مبرد را فشرده نماید.

کمپرسور ها دارای سه مدل کلی پیستونی، اسکرو و اسکرال می باشند که در ساخت سردخانه میوه معمولا از کمپرسور های پیستونی یا اسکرو استفاده می شود.

ساخت سردخانه میوه بر اساس معیار ها و محاسبات بسیاری انجام می شود که بهتر است این موارد را به کارشناسان صنایع برودتی نوری واگذار نمایید تا این خدمات را به صورت رایگان به شما ارائه دهند.

 

 

 

 


11453682
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است