استانی 14:38 - 30 آبان 1399

جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی در خوزستان تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز جمعه در گفتگویی با بیان اینکه اهواز و کارون از لحاظ کرونا در وضعیت قرمز هستند، اظهار کرد: مسجدسلیمان، آغاجاری، آبادان، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول، اندیمشک، رامشیر، باغملک، ایذه، شادگان، خرمشهر و لالی و بهبهان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: همچنین ماهشهر، حمیدیه، هفتکل، شوش، هویزه، دشت آزادگان، اندیکا، باوی، گتوند، و هندیجان نیز در وضعیت زرد به سر می‌برند.

شریعتی تصریح کرد: در شهرهای قرمز، یک سوم کارمندان در محل کار حاضر و دو سوم به صورت دورکاری، در شهرهای نارنجی یک دوم در محل کار حاضر و یک دوم دیگر به صورت دورکاری، و در شهرهای زرد دو سوم در محل کار حاضر و یک سوم دورکاری کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در شهرهای قرمز تنها گروه شغلی یک شامل سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز درمانی، امدادی و خدماتی اجازه فعالیت دارند و بقیه گروه‌های شغلی دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند.

وی اضافه کرد: در شهرهای نارنجی فقط گروه شغلی یک و دو اجازه فعالیت دارند و در شهرهای زرد نیز تنها گروه شغلی یک و دو و سه اجازه فعالیت دارند.

شریعتی ادامه داد: فرماندار اهواز در طول این دو هفته موظف بر نظارت بر اجرای محدودیت در اهواز و کارون است.

وی گفت: برگزاری آئین‌های مذهبی و فرهنگی در شهرهای قرمز، و نارنجی به طور کامل تعطیل است و در شهرهای زرد در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل اجراست.

وی در خصوص محدودیت تردد خودرویی، بیان کرد: خودروهای با پلاک بومی در شهرهای قرمز و نارنجی نمی‌توانند از شهر خود خارج شوند و به شهر دیگری هم نمی‌توانند وارد شوند.

شریعتی افزود: پلاک‌های غیربومی نیز نمی‌توانند وارد شهرهای قرمز و نارنجی شوند؛ برای شهرهای زرد نیز هنوز برنامه‌ای اعلام نشده است.

استاندار خوزستان توضیح داد: محدودیت‌ها شامل ناوگان مسافری و باری نمی‌شود و باید با هدایت پلیس راه از کمربندی‌ها عبور کنند؛ بیمارانی که برای مداوا باید وارد مرکز استان شوند، برگ ارجاع پزشک مربوطه را همراه داشته باشند و ستاد کرونای شهرستان نیز تأیید کرده باشد.

وی ادامه داد: طرح بیمار یابی محلات و قرنطینه نیز مورد توجه است و تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند مهمانسراهای خود در جهت پشتیبانی در اختیار سپاه قرار دهند.

شریعتی بیان کرد: سالن‌های ورزشی و چند منظوره نیز در صورت نیاز برای نگهداری و قرنطینه بیماران باید بسیج شوند.

استاندار خوزستان گفت: در تمام دنیا محدودیت در برگزاری دورهمی‌های کوچک ۸۳ درصد، محدودیت مرزها ۵۶، دسترسی به ماسک ۵۱، محدودیت مسافرت ۴۲، تجمع بزرگ ۵۳ و حمایت گروه‌های آسیب‌پذیر ۴۲ درصد مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: این محدودیت‌ها دو هفته اجرا می‌شود و پس از آن بر اساس شرایط قابل تغییر است.

به گزارش مهر، تا ظهر ۲۹ آبان بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۲۳ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد دو هزار و ۹۳۸ نفر بستری و پنج هزار و ۷۲۲ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری زیر مراقبت ویژه قرار دارند.


10818020
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده یگان ویژه اصفهان گفت: فردی به دلیل استفاده از مواد روان گردان شیشه پیرزن 73 ساله را گروگان گرفته بود، دستگیر شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس حراست آموزش و پرورش استان کرمان از تجهیز 247 حوزه امتحان نهایی استان به ابزار حفاظتی و سیستم های پایش تصویری با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار خراسان شمالی، گفت: ضریب نفوذ گاز در خراسان شمالی به 100 درصد رسید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه از توقیف محموله لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در این شهرستان خبر داد. 
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیر نفت و گاز غرب کشور با اشاره به تولید روزانه 42 هزار بشکه نفت در اولین سال تأسیس این شرکت، گفت: اکنون این میزان بر اساس سیاست های کشور، دولت و وزارت نفت به 165 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور در جمع مردم مازندران گفت: مراتع و جنگل ها که سرمایه بزرگی است باید حفظ شود و به دست سوداگران نیفتد. باید با قاطعیت مقابل افرادی که می خواهند ذخایر ملی و ارزشمند دست اندازی کنند ایستاد. باید دست زیاده خواهان را قطع کرد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا تابلوی تمام عیار اخلاص و عمل در راه خداوند و جهاد فی سبیل الله هستند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آن چیزی که در غزه رخ می دهد از یک جا الهام گرفته می شود و دنیا می گوید که آن ها از ایرانیان الهام گرفته اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است