استانی 13:09 - 31 فروردین 1393
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، گفت: در سطح استان 35 منطقه نمونه گردشگری برای جذب سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است.

پیشنهاد 35 منطقه نمونه گردشگری کردستان برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رسول اشتودان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای استانی امور ایرانیان خارج از کشور در محل استانداری کردستان، اظهار کرد: 13 روستای هدف گردشگری و 38 بسته سرمایه‌گذاری در آبیدر از اقدامات ما برای جذب ایرانیان خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه در این منطقه مشکل زمین داریم که لازم است برای رفع آن فعالیت‌های جدی انجام شود، گفت: در قطب گردشگری دریاچه زریوار نیز 34 بسته سرمایه‌گذاری طراحی و تدوین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تصریح کرد: همچنین در سطح استان 35 منطقه نمونه گردشگری برای جذب سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است.

اشتودان از پیش‌بینی بسته‌های سرمایه‌گذاری در ارتباط با سدهای بانه و وحدت خبر داد و گفت: خوشبختانه استان کردستان دارای قابلیت‌های سرمایه‌گذاری بالایی است.

وی با بیان اینکه مناطق مختلف استان از نظر گردشگری مورد شناسایی قرار گرفته است، گفت: باید در همایش‌ و جشنواره‌های خارج از استان بویژه کردستان عراق سرمایه‌گذاری شود تا بتوان فرهنگ استان ما را در آنها ارائه داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: با اتخاذ تدابیر لازم، امیدواریم زمینه جذب و جلب سرمایه‌گذاران و کردهای ایرانی مقیم خارج از کشور فراهم شود.

اختصاص 53 فرصت سرمایه‌گذاری اقتصادی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان در ادامه این جلسه اظهار کرد: 53 فرصت سرمایه‌گذاری مطالعه و به تأئید سازمان سرمایه‌گذاری در استان رسیده است.

حسین دهقان افزود: جذاب کردن این بسته‌ها، مستلزم ارائه زمین به سرمایه‌گذار است که در خصوص تأمین این اراضی با مشکلاتی مواجه بوده و نیازمند رفع آنها هستیم.

وی با اشاره به تدارک چندین فرصت، خواستار مشخص کردن آنها به ترتیب اولویت شد و تصریح کرد: لازم است سازمان‌هایی چون منابع طبیعی بحث زمین و اراضی را حل کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان، تصریح کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید روال خود را طی کند و به تأئید سازمان سرمایه‌گذاری برسد.


3529174
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است