استانی 17:04 - 25 تیر 1399

تعدادی از کادر پزشکی در چهارمحال وبختیاری درگیر بیماری کرونا شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: پس از افزایش شیوع بیماری کرونا در هفته‌های اخیر تعدادی از کادر پزشکی و بهداشتی درگیر بیماری شدند که بسیار نگران کننده بود اما با رعایت شدید پروتکل‌های بهداشتی شرایط به خوبی کنترل شد.

وی اظهار کرد: ثبات نسبی در شیوع بیماری کرونا شکننده و برای تداوم آن نیازمند ادامه همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بویژه استفاده همگانی از ماسک هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: تمامی افراد در این روزها مشکوک به بیماری کرونا تلقی می‌شوند لذا حفظ فاصله ایمن با یکدیگر، استفاده از ماسک و رعایت سایر نکات بهداشتی در ارتباط با دیگران ضروری است.

وی تصریح کرد: به لحاظ میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های استان با در نظر گرفتن درصد جمعیت، به ترتیب شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن و لردگان نسبت به سایر شهرستان‌ها دارای بیشترین موارد ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹ هستند.

وی عنوان کرد: پس از پیک اول بیماری کرونا در فروردین ماه ۹۹ شاهد سیر نزولی آن در اردیبهشت ماه بودیم و مجدداً در اواسط خردادماه امسال پیک دوم بیماری را تجربه نمودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: با توجه به نوسانات تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بطور روزانه، ملاک قضاوت میزان شیوع بیماری و شدت انتشار آن، آمارهای هفتگی است.

وی ادامه داد: پس از شدت یافتن میزان شیوع کرونا در استان طی هفته‌های اخیر، در چند روز گذشته شاهد ثبات نسبی آمار مبتلایان و افت خیلی خفیف آن بودیم که ماحصل رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

وی گفت: استان دارای بیمارستان اختصاصی درمان کرونا نیست و کل کادر درمانی در تمامی شهرستان‌ها درگیر درمان مبتلایان به این بیماری هستند و این امر موجب خستگی مضاعف پرسنل و کادر درمانی و عدم امکان چرخش پرسنل مانند کادر درمانی بیمارستان‌های استان‌های بزرگ و پر جمعیت کشور شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: کادر بهداشتی، درمانی، اداری، خدماتی بدون منت و با تمام وجود و انگیزه و ایمان به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

وی گفت: امید است مردم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به کنترل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ کمک کنند.


10620725
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است