ورزشی 10:05 - 03 آبان 1393
رییس کمیته کوهستان می‌گوید ایران در دانهیل شانس کسب یکی از سکوهای قهرمانی آسیا دارد اما با شرایطی که در کراس کانتری پیش آمد احتمال می‌دهد ملی‌پوشان زیر 10 نفر باشند.

رییس کمیته کوهستان: دوچرخه‌ها نباید پیش از اینچئون تعویض می‌شد

بهرام علی قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم ملی کوهستان برای مسابقه‌های قهرمانی آسیا و حضور نداشتن دو رکابزن برتر ایران اظهار کرد: در ماده دانهیل تقریبا خیلی امیدوار هستیم که یکی از سکوها را به دست آوریم. اما در کراس کانتری با شرایطی که پیش آمد و سلیقه‌هایی که اعمال شد به خصوص در جوانان نمی‌توانم بحث خاصی مطرح کنم. در رده بزرگسالان نیز بر سکو قرار نمی‌گیریم اما احتمال می‌دهم در میان 10 نفر باشیم.

وی ادامه داد:‌ در مورد نبود شکری و مردانی نیز باید بگویم که در دوچرخه‌سواری تجهیزات و دوچرخه‌سوار باید با هم هماهنگ باشند این دو نفر که الان در تیم ملی نیستند در این قضیه زیاد سازگاری ایجاد نکردند. آن‌ها 10 سال می‌شد که با دوچرخه‌های خود تمرین می‌کردند و زمانی که نتوانستند با دوچرخه‌های شرکت KTM سازگاری داشته باشند تنش ایجاد شد.

علی قنبری در پاسخ به این پرسش که چرا صحبتی با قمری برای حضور مجدد شکری و مردانی در تیم ملی نداشته است گفت: کمیته فنی در مورد آن‌ها تصمیم گرفت و من عضو کمیته فنی نیستم. در واقع ماجرا از مسابقه‌های ترکیه شروع شد و این که با توجه به سیاست‌های کلان فدراسیون این دو رکابزن باید از دوچرخه‌های خریداری شده استفاده می‌کردند که البته نظر شخصی من مثبت نبود زیرا ممکن نیست بخواهیم به صورت لحظه‌ای ورزشکار با دوچرخه سازگاری داشته باشد و زمان می‌برد که این اتفاق رخ دهد.

وی درباره صحبت‌های خسرو قمری مبنی بر اینکه رکابزنان کوهستان در بحث دوچرخه‌ها به دنبال معامله و معامله‌گری بوده‌اند، تصریح کرد: من از این صحبت‌های آقای قمری اطلاعی ندارم و وارد این قضیه نمی‌شوم اما حتما موردی بوده که در راستای سیاست‌های کلان نبوده و آقای قمری چنین حرفی زده اما در مورد تعویض دوچرخه‌ها در آن وضعیت نظرم مثبت نیست. باید در اوایل سال رایزنی می‌شد و اسپانسر می‌آمد و بر اساس تخصص رکابزنان و شرایط بدنی دوچرخه‌ها داده می‌شد. چون سطح رکابزنان ما از آماتور بالاتر است. البته نمی‌گویم حرفه‌ای هستند اما آن‌ها در حد قهرمانی قرار دارند. از طرفی دوچرخه‌سواری که شش ماه در اردو است نمی‌شود هوا بخورد و مگر دوچرخه‌سواری که به اردو دعوت می‌کنیم حقوق دریافت می‌کند؟ در واقع برای فدراسیون به لحاظ درآمد وضعیت مالی مقدور نیست حقوقی پرداخت کند.

رییس کمیته کوهستان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قرارداد هری هنریکس تمدید می‌شود و آیا او از عملکرد مربی هندی راضی بوده است، بیان کرد: در ایران آدم‌های مسلط‌تری داریم. اما هنریکس تا 15 آبان قرارداد دارد و تمدید قراردادش به پایان مسابقه‌های قهرمانی آسیا موکول شده، آقای قمری تمام نتایج رقابت را مد نظر دارد اگر نتایج باب میل کوهستان ایران باشد در مورد تمدید قراردادش تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام


5031075
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اسطوره اسکاتلندی تنیس دنیا با حذف از رقابت‌های المپیک، بازنشسته شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نواک جوکوویچ با عبور از سیتسیپاس به نیمه نهایی تنیس المپیک رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مبینا فلاح با شکست مقابل کاماندار ترکیه‌ای از رسیدن به جمع ۱۶ کماندار برتر المپیک بازماند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس امروز عصر یک جلسه تمرینی در اردوی ترکیه برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیرانداز زن کره‌ای با ژست‌ها و چهره خونسردش بعد از هر تیر در المپیک، به یکی از چهره‌های محبوب فضای مجازی تبدیل شده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس در یک مسابقه دشوار موفق شد تامی پاول را ‏شکست داده و راهی نیمه‌نهایی تنیس المپیک شود. ‏
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست حریف آمریکایی به دیدار نیمه‌نهایی تنیس مردان المپیک پاریس رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دوچرخه‌سواران تیم ملی اسلواکی قربانی سرقت در دهکده المپیک در نزدیکی پاریس شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه پرسپولیس نسبت به طرح ادعا‌های واهی شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند و باشگاه تراکتور اطلاعیه‌ای را صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی والیبال زنان ایران در نخستین مسابقه خود در لیگ ملت‌های زنان آسیای مرکزی ۲۰۲۴ مغلوب هند شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است