استانی 10:17 - 08 آبان 1393
امام جمعه سرایان:
امام جمعه سرایان گفت: تبین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه افراد از جمله وظیفه حکومت است.

تبین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم در جامعه است

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد نجمی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول مسلم شریعت اسلام است که در روایات بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی به قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا اشاره و تصریح کرد: امام حسین(ع) برای احیاء و زنده‌ نگه‌داشتن همین دو اصل مهم یعنی امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

امام جمعه سرایان به بیان یک نکته مهم در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه افراد از جمله وظیفه حکومت است.

نجمی‌پور با بیان این‌که باید اولویت‌شناسی در امر به معروف و نهی از منکر مشخص شود، یادآور شد: امروز مهم‌ترین معروف حفظ نظام جمهوری اسلامی است.

وی به مردمی شدن موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید مردمی باشد و آموزش آن از مساجد و دانشگاه‌ها با محوریت کارشناس دین باید آغاز شود.

امام جمعه سرایان به برخی از عوامل بازدارنده از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و اضافه کرد: این عوامل شامل ترس، خجالت و بی‌تفاوتی است.

نجمی‌پور ادامه داد: اگر بخواهیم فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم باید از خود و خانواده خود آغاز کنیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه عمومی دانست و اضافه کرد: باید تمام مردم در هر جایگاهی که قرار دارند نسبت به این موضوع دغدغه و اهتمام داشته باشند.

امام جمعه سرایان با بیان این‌که امر به معروف و نهی‌ از منکر باید با اخلاق نیکو همراه باشد، یادآور شد: در این راستا می‌توان به برخورد پیامبر(ص) با جوان یهودی، برخورد امام جواد(ع) با مرد شامی و برخورد امام حسین(ع) با عمرسعد اشاره کرد.

نجمی‌پور ادامه داد: امر به معروف ایثار می‌خواهد و باید انسان از آبرو و مال خود در این راه هزینه کند.

وی گفت: یکی دیگر از راهکار‌ها در اشاعه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر استقامت است.

امام جمعه سرایان اضافه کرد: برای اجرای بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید افراد متدین در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی به همنوعان خود با لفظ محترمانه تذکر دهند.

نجمی‌پور با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتبی از جمله مرتبه قلبی، زبانی و یدی است، افزود: در مرحله یدی تبلیغ عملی از جمله فعالیت رسانه‌ها و مبلغان دینی بسیار تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: باید این دغدغه در بین مردم ایجاد شود که امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.


5075723
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به اهمیت مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای گفت: مردم استان با حضور پرشور خود در پای صندوق های اخذ رای نماینده سوم البرز را با رای بالا برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» دومین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت تمام الکترونیک با حضور پرشور مردم در شهرستان پردیس در حال برگزاری است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضور در دور دوم انتخابات، تکمیل رسالت انتخاباتی و تعیین سرنوشت جامعه است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مردم شهرستان گنبدکاووس امروز ( 21 اردیبهشت) همزمان با سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) پویش « پدر دختری» راه برای شرکت در پای صندوق های رأی راه انداختند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از آسمانی شدن دو مامور انتظامی کادر و وظیفه در حین اجرای ماموریت انتقال متهم به یکی از استان های کشور بر اثر سانحه تصادف خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» بزرگترین پرچم مزین به نام حضرت علی بن موسی الرضا)ع) در پارک مردم همدان به اهتزاز در آمد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: آمارها و شاخص های اقتصادی نشان می دهد دولت در مسیر صحیح برای حل مشکلات گام برمی دارد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور صبح امروز جمعه در ادامه برنامه های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، با حضور در دفتر آیت الله العظمی جعفر سبحانی با ایشان دیدار کرد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مرجع تقلید شیعیان در دیدار با آیت الله رئیسی گفت: امروز اقتصاد و معیشت مردم در سختی بسیار است و هر کجا قدم می گذارید مردم از گرانی و سختی زندگی می گویند. بر این اساس باید توجه کرد که همه فعالیت ها برای رفاه مردم باشد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس ستاد انتخابات لرستان از امنیت کامل در برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه‌ی خرم آباد و چگنی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است