گوناگون 14:40 - 30 دی 1393
میرزا کدو غذایی بسیار خوشمزه و ساده است که بیشتر در گیلان و شمال کشور پخته می‌شود و به علت درست شدن سریع و در دسترس بودن مواد اولیه طرفداران زیادی دارد.

مدت انتظار: یک ساعت

مواد اولیه: برای 4 نفر

کدو سبز: نیم کیلو

تخم مرغ: 2 عدد

سیر: یک بوته

روغن: به میزان لازم

زردچوبه: یک قاشق چای‌خوری

نمک: به میزان لازم

فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا کدوها را خوب شسته، سپس لایه بسیار نازکی از پوست آنها را گرفته و به صورت درشت رنده می‌کنیم. سیرها را پوست گرفته، با گوشت‌کوب آنها را کوبیده و در روغن فراوان و با حرارت بسیار کم تفت می‌دهیم. پس از آن سیرها را از روغن خارج کرده و درون ظرف می‌ریزیم.

تخم‌مرغ‌ها را نیز جداگانه شکسته و پس از مخلوط کردن داخل روغن انداخته و سرخ می‌کنیم.

درون باقیمانده روغن، کدوهای رنده شده را سرخ کرده و مدام هم می‌زنیم تا ته نگیرد.(کدو نباید زیاد سرخ شود) در انتها سیر و تخم‌مرغ را همراه نمک، فلفل و زردچوبه به کدوها اضافه می‌کنیم.

میرزا کدو

نکات:

1)حواستان باشد سیر نباید زیاد سرخ شود، زیرا حرارت باعث تلخ شدن آن می‌شود.

2)برای آنکه سیرها هنگام سرخ شدن به هم نچسبند به آنها پس از له شدن کمی نمک بزنید.

3)این غذا گوشت ندارد ولی اگر مقداری گوشت بپزید و ریش ریش کرده و به آن اضافه کنید بسیار خوشمزه می‌شود.

نوش جان

مجله خانواده سبز - شماره 106


5662088
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار گوناگون

گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» امروز در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم 3 میلیون و 409 هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 41 میلیون و 400 هزار تومان است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 44 هزار و 783 تومان و حواله دلار نیز به 41 هزار و 814 تومان رسید.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» در سال های اخیر با افزایش سرمایه گذاری مستقیم و مشارکت در پروژه های مهم معدنی مانند طرح مس جانجا، گندله سازی صباامید غرب خاورمیانه و… در راستای توسعه زنجیره ارزش گام برداشته است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو، با بیان این که در سال جاری برنامه صادرات به کشورهای حوزه CIS دنبال خواهد شد، گفت: در این میان، حجم صادرات به بازار روسیه بیش از سایر کشورها و به صورت گسترده تر خواهد بود.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» ششمین نشست از سلسله نشست های تخصصی راهکارهای فناوری در صنعت خودرو با عنوان کلینیک فناوری خودرو، توسط جتکو از شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو به صورت رایگان برگزار می شود.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل و کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو، هم پای مردم شریف ایران در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حضور پرشوری خواهند داشت.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت صنعتی نیرومحرکه از برنامه راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه در سال جاری خبر داد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» اقدامات بانک رفاه کارگران به منظور حمایت از ساخت و تامین مسکن کارگران شتاب می گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است