استانی 15:59 - 11 شهریور 1393
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس:
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست باید در جامعه نهادینه شود.

آموزش حفاظت از محیط زیست باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سید محمد حسین میرمحمدی ظهر امروز در جمع اعضای انجمن دوست‌داران محیط زیست اظهار کرد: بعد از صنعتی شدن زندگی بشر و رشد تکنولوژی مشکلات زیست محیطی نیز آغاز شد و امروز این امر به دغدغه‌ای برای انسان‌ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی بر روی جسم، روان انسان‌ها تأثیر می‌گذارد و آنان را دچار تنش‌های اجتماعی می‌کند، تصریح کرد: قانون‌گذارها تاکنون کارهای قابل توجهی در این زمینه انجام نداده‌اند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس به مشکلات زیست محیطی پسماندهای انرژی اتمی، کامپیوترها و وسایل الکترونیکی نیز پرداخت و تاکید کرد: اگر چنین زباله‌هایی دفن شود سال‌ها طول می‌کشد تا اثرات آن بر جسم و روح انسان‌ها مشخص شود.

وی از روحانیون و امامان جمعه و ائمه جماعات خواست مسائل زیست محیطی، فضای سبز، چگونه سالم زیستن را که در آموزه‌های دینی و سیره پیامبر (ص) و ائمه معصومین وجود دارد را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

میرمحمدی همچنین به بهره‌برداری از شن و ماسه رودخانه‌ها و تغییر در اکوسیستم اشاره کرد و گفت: پساب کارخانه‌های صنعتی و شیمیایی و منازل موجب می‌شود مشکلات جسمی و بیماری‌های متعددی گریبان گیر جامعه بشری شود.

وی استفاده از سموم و کودهای شیمیایی را موجب نیتراته شدن آب چاه‌ها عنوان کرد و افزود: زباله مشهودترین و ملموس‌ترین مشکلی است که پیرامون ما وجود دارد اما به نیتراته شدن آب چاه‌ها کمتر توجه می‌کنیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خواستار گرفتن تصمیمات آنی برای محیط زیست شد و خاطر نشان کرد: باید به موضوعات محیط زیست حساس باشیم و به موقع واکنش نشان دهیم و مردم را از خطراتی که در کمین آنها است، مطلع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نبا‌ید منتظر دستگاه‌های اجرایی و دولت و مجلس باشیم و باید گروه‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی به میدان بیایند، بیان کرد: اگر گروه‌های مردم نهاد فعالیت بیشتری داشته باشند مطمئناً دولت نیز از آنان حمایت خواهد کرد.

میرمحمدی اظهار کرد: آموزش حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست باید در جامعه نهادینه شود و آموزش و نگهداری از فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از دوران ابتدایی در کتاب‌های درسی گنجانده شود.

وی افزود: با وحدت و همدلی و دوری از مسائل سیاسی و تنش‌زا می‌توانیم در جهت رشد و آبادانی شهر و حفاظت از محیط زیست بکوشیم.

هیئت مؤسس انجمن دوست‌داران محیط زیست گلپایگان با حضور 19 نفر از دوست‌داران محیط زیست از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر بیش از 50 نفر عضو فعال و افتخاری دارد.


4629625
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است