استانی 07:20 - 09 بهمن 1393
فجر انقلاب/128
رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر گیلان از برگزاری 400 عنوان برنامه این کمیته در دهه فجر خبر داد.

جهانی: 400 عنوان برنامه کمیته روستایی و عشایری گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر جهانی چهارشنبه شب در جلسه هماهنگی برنامه های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان در این شهرستان اظهار کرد: پیروزی انقلاب به رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی محسوب می‌شود و همه باید در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این واقعه مهم تلاش کنیم.

وی استفاده از مشارکت و ظرفیت مردم به‌ویژه جوانان را از جمله محورهای مورد نظر در اجرای ویژه برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب دانست و افزود: مسجد و مدرسه محوری، جذابیت‌گرایی و بهره‌گیری از مهارت‌های فرهنگی از جمله سیاست‌های کمیته روستایی و عشایری در تدوین برنامه‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه در 2 هزار روستای گیلان ستاد دهه فجر تشکیل شده است، افزود: در مجموع بالغ بر 2 هزار عنوان برنامه توسط اعضای کمیته روستایی و عشایری گیلان به مناسبت سی‌و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب پیشنهاد شده که همزمان با این ایام خجسته اجرا می‌شود.

وی از برگزاری 400 عنوان برنامه کمیته روستایی و عشایری گیلان در دهه فجر خبر داد.

برپایی جشن بزرگ انقلاب در گیلان

جانشین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان هم در ادامه جلسه مذکور با تاکید بر ضرورت اهمیت بزرگداشت سالگرد انقلاب، گفت: مردم هوشمند و با بصیرت ایران اسلامی به خوبی نظاره‌گر عملکرد مسئولان و قدرشناس خدمات نظام هستند.

حجت‌الاسلام روح‌الله موسوی، گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب را وظیفه‌ای همگانی در مقابل امام (ره) و شهدا دانست و تصریح کرد: ایام پیش رو فرصت مناسبی برای تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی از برگزاری جشن بزرگ انقلاب ویژه روستاییان و عشایر گیلان خبر داد و افزود: این جشن در شرق گیلان به مرکزیت املش و در غرب استان به مرکزیت شهرستان‌های رضوانشهر و تالش برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این جشن‌ها هنرهای بومی و محلی گیلان مانند جاجیم‌بافی، چادرشب بافی، پخت نان و غذاهای محلی، مسابقات ورزشی و ... نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تجلیل از روستاییان و عشایر برگزیده در زمینه‌های مختلف قرآنی، کشاورزی، صنایع دستی و ... را از دیگر برنامه‌های شاخص دهه فجر در گیلان عنوان کرد.

ارائه خدمات دامپزشکی رایگان در روستاهای گیلان

دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان نیز در نشست مذکور به شاخص‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر در روستاها اشاره کرد.

حجت‌الاسلام  علی مقدسیان، نواختن زنگ انقلاب در روستاهای استان، گلباران و غبارروبی مزار شهدا، انجام ویزیت رایگان برای روستاییان، برگزاری مسابقات متنوع و برپایی جشنواره عشایری را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

وی اظهار کرد: اعزام تیم دامپزشکی به روستاها برای ارائه خدمات رایگان، نمایشگاه منطقه‌ای مشارکت زنان در توسعه پایدار، مسابقه مقاله‌نویسی و افتتاح مسکن مددجویی نمونه‌های دیگر از ویژه برنامه‌های دهه فجر در سطح روستاهای گیلان هستند.

به گزارش فارس، اعضای کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان در نشست مذکور از طرح‌های اقتصاد مقاومتی صومعه‌سرا بازدید کردند.


5726686
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» با پایان شمارش آرا، منتخب مردم خرم آباد و چگنی در مجلس دوازدهم مشخص شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» با پایان شمارش آرا، منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس دوازدهم مشخص شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» «ابراهیم فهیمی گیگلو» با کسب اکثریت آرا از حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز راهی مجلس دوازدهم شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» با پایان شمارش آرا، منتخب مردم میانه در مجلس دوازدهم مشخص شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» اکبر پولادی باغبادرانی منتخب مردم لنجان در مجلس دوازدهم شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» بر اساس اعلام اموزش و پرورش مدارس پارس آباد بیله سوار و اصلاندوز غیر حضوری شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» با پایان رأی گیری در حوزه های اخذ رأی، گفته می شود مردم دو حوزه انتخابیه زنجان، طارم و خدابنده در دور دوم انتخابات مشارکت حدود 23 درصدی داشته اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: از 11 اسفندماه 1402 تا امروز که شاهد برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، بیش از 15 هزار نفر رأی اولی به تعداد واجدین شرایط افزوده شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: بی تردید حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات امروز، علاوه بر افزایش اعتبار کشور، سبب یأس و ناامیدی بیشتر دشمنان خواهد شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: دشمن نهایت تلاش خود را می کند تا با سیاه نمایی و شائبه افکنی مردم را ناامید کند، اما دولت متقابلا در میدان اقدام و عمل برای ارتقای امید و اعتماد مردم تلاش می کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است