استانی 20:28 - 07 اسفند 1393
وزیر دفاع در آیین سومین دوره جایزه شهید دکتر رهنمون:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دفاع مقدس آینه تمام عیاری است که می‌تواند تمامی هنر ملت و جامعه اسلامی ما و امت ما را به نمایش بگذارد.

انقلاب اسلامی ایران جهانی شده/دفاع مقدس نمایش اقتدار ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، سردار حسین دهقان عصر امروز در آیین سومین دوره جایزه شهید دکتر رهنمون که در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) دارخوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر به دوران دفاع مقدس برگردیم ملتی را می‌بینیم که با همه ابعاد و هویت خود، در ترسیم آن نقاشی و انعکاس این آیینه توانسته خود را عرضه کند.

وی با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور همه مردم غیور کشورمان بودیم، تصریح کرد: در آن دوران، ملت از همه اقشار حضور داشتند، به هر شهرستانی که برویم این انعکاس را می‌بینیم و این گونه نیست که تنها بخشی از جامعه در آن حضور داشته باشند، بلکه همه ملت با تمامیت خود وارد این عرصه شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه تاریخ دفاع مقدس و آن دوران را می‌توان آیینه تمام نمای حضور همه ملت در دفاع از ارزش‌ها و بنیان‌های ارزشی دانست، افزود: آن روز هیچ چیز نمی‌توانست مرزی برای جدا کردن افراد باشد، هیچ کس دنبال نام و نشان نبود بلکه همگان در تلاش بودند تا در این راه، گوی سبقت را از یکدیگر بگیرند، آن روز همه چیز برای رضای خدا و دفاع از سرزمین بود.

دهقان گفت: وحدت و حضور منسجم در آن دوران، عامل قدرت دفاع ما بود، با وجود این که همه قدرت‌های جهانی از رژیم صدام حمایت می‌کردند، نتیجه این شد که همه قدرت‌های جهان در مقابل ملت ما سر تعظیم فرود آوردند و تسلیم شدند.

وی متذکر شد: براساس تعبیر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب، جامعه ما در دوران انقلاب و در مبارزه پس از آن دو ویژگی تمام عیار را از خودش به نمایش گذاشت که این دو ویژگی موجب جهانی شدن انقلاب ما شد.

وزیر دفاع ادامه داد: نخستین ویژگی احساس رسالت انسانی است، یعنی هیچ کس خودش را در دایره شخصی محبوس نمی‌کرد، جامعه ما و مردم ما برای خودشان رسالت انسانی قائل هستند و حضور خود را به دامنه انسانیت توسعه می‌دهند.

دهقان در ادامه اظهار کرد: کمک به هم‌نوع به عنوان یک شاخصه انسانی در جامعه پزشکی و در سوگندنامه آنها بسیار پررنگ است و آنچه که مسلم است این است که انسان، نیازمند کسی است که دردهایش را کاهش دهد، در جوامعی که نابهنجاری، تبعیض و آنچه که خلاف عدالت است وجود دارد، به خاطر نبود همین جنبه انسانی در آن جوامع است.

وی تاکید کرد: ویژگی دومی که می‌توان به آن اشاره کرد، کار برای رضای خدا است، یعنی داشتن نیت خالصانه برای انجام عمل صالح، که اجر اخروی را برای انسان و حیات طیبه را برای زندگی به ارمغان می آورد، عامه جامعه ما این دو ویژگی را دارد، به ویژه در جوامع فرهنگی و متخصص ما این ویژگی بسیار بیشتر است.

وزیر دفاع افزود: بیداری اسلامی علیه ظلم، فساد و تبعیض، محصول حرکت انقلابی ملت ما تا به امروز است، وحدت و یکپارچگی ایجاد نمی‌شود مگر آن که هر آن چه که منجر به وحدت می‌شود در کنار هم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز فصلی از دفاع مقدس باز است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس منجر به تغییر و تحولات پزشکی شده اما باید توجه کرد که این تحولات چه هستند و جامعه پزشکی چه بهره‌ای از آن تجارب گرفته و این تولید علم اگر اوجی ایجاد کرده است، چگونه می‌توان آن را توسعه داد.


5932401
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است