استانی 18:54 - 22 اردیبهشت 1401

دستگاه ام.آر.آی بیمارستان طالقانی کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار مهر، تورج شیرزادیان عصر پنجشنبه در آئین افتتاح بخش ام. آر. آی بیمارستان طالقانی کرمانشاه که با حضور استاندار و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز بخش MRI ۱.۵ تسلا بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه به بهره برداری خواهد رسید که برای خرید، نصب و راه‌اندازی آن ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به وجود دستگاه‌های مشابه در بیمارستان‌های کرمانشاه، افزود: این دستگاه MRI دارای کیفیت و پردازش تصویربرداری بهتر و سخت افزار و نرم افزار بروزتری نسبت به دستگاه‌های موجود بوده و تنها دستگاه ام. آر. آی سه کاناله کشور است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون بیمارستان امام حسین (ع)، فارابی نیز به دستگاه ام. آر. آی مجهز هستند و این دستگاه سومین دستگاه ام. آر. آی در بیمارستان‌های کرمانشاه است و یک دستگاه ام. آر. آی دیگر نیز برای بیمارستان اسلام آبادغرب خریداری و برای نصب تحویل شده است.

شیرزادیان بیان کرد: بیمارستان امام رضا (ع) نیز دارای یک دستگاه ام. آر. آی سه تسلا بوده که برای درمان بیماران سکته حاد مغزی استفاده می‌شود و از این نوع دستگاه ام. آر. آی تنها چهار دستگاه در کشور موجود است.

وی ادامه داد: تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه ام. آر. آی بر اساس جمعیت شهر، شرایط بیمارستان و وجود نیروی انسانی متخصص صورت می‌گیرد.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: همچنین تعداد دستگاه‌های سی تی اسکن نیز در استان کرمانشاه در چهار سال گذشته با اقدامات صورت گرفته ۲.۵ برابر شده و بجز شهرستان گیلانغرب تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه دارای دستگاه سی تی اسکن هستند.


11558982
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است