ورزشی 17:18 - 18 شهریور 1393
گزارش خبرنگار مهر از ازبکستان؛
رقابتهای چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان با قطعی شدن قهرمانی روسیه، حضور دو کشتی‌گیر ایران در فینال، حذف یزدانی و افضلی و شکست جوردن باروس کشتی‌گیر مطرح آمریکایی برابر دنیس سارگوش از روسیه همراه شد.

اسماعیل‌پور و محمدی فینالیست شدند، روسیه قهرمان/ باروس بالاخره باخت

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به تاشکند ازبکستان، در ادامه رقابتهای چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان که از صبح امروز سه‌شنبه در سالن ژیمناستیک پلاس برگزار شد که تیم ایران در این روز دو فینالیست به نام‌های مسعود اسماعیل‌پور و سیداحمد محمدی 61 و 65 کیلوگرم دارد و رضا یزدانی و رضا افضلی در وزن‌های 97 و 74 کیلوگرم از گردونه رقابتها کنار رفتند.

در وزن مسعود اسماعیل‌پور در دور نخست با نتیجه 6 بر 4 میکولا بلوتنجوک از اسلواکی را مغلوب کرد، سپس در دور دوم "نیام انخسایخان" از مغولستان نفر سوم آسیا را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و با برتری 12 بر یک مقابل "ولادیمیر دوبوف" نایب قهرمان جهان از بلغارستان به دیدار نیمه نهایی رسید.

اسماعیل‌پور در دیدار نیمه نهایی وزن 61 کیلوگرم برابر "ارتش سانا" قرار گرفت که با نتیجه 10 بر صفر این حریف قزاقستانی را شکست داد و به دیدار نهایی این وزن رسید. وی در دیدار فینال این وزن به دیدار "حاجی علی‌اف" از آذربایجان می‌رود.

همچنین در وزن 65 کیلوگرم، سیداحمد محمدی در دور اول برابر "ماکسی میلیان اوسرلیتنر" از اتریش با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد، در دور دوم هم "گئورگی بوچور" از رومانی را با نتیجه 7 بر صفر شکست داده بود و سپس برابر "میهایل ساوا" از مولداوی به پیروزی 14 بر 11 دست یافته بود تا حریف کایا در رقابت نیمه نهایی شود.

محمدی در این دیدار با نتیجه 17 بر 10 مقابل "مصطفی کایا" از ترکیه به پیروزی رسید و به فینال این وزن راه یافت. کشتی‌گیر وزن 65 کیلوگرم ایران برای کسب مدال طلای این وزن، به دیدار "سوسلان رومانوف" از روسیه می‌رود.

در وزن 74 کیلوگرم، رضا افضلی که در دور نخست توانسته بود "گابور هاتوش" از مجارستان نفر سوم جهان را با نتیجه 5 بر صفر شکست دهد، در دور دوم برابر "اشرف علی‌اف" از آذربایجان دارنده مدال برنز جهان، با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد. البته علی‌اف در مرحله یک‌چهارم نهایی به حریفی از گرجستان باخت تا با این نتیجه افضلی از گردونه رقابتها کنار برود.

از اتفاقات جالب و مهم دیگر این وزن می‌توان به شکست 9 بر 2 جوردن باروس کشتی‌گیر مطرح آمریکایی برابر دنیس سارگوش از روسیه اشاره کرد. شکست باروس یکی از مهمترین اتفاقات و شگفتی‌های این رقابتها را رقم زد.

رضا یزدانی در وزن 97 کیلوگرم رقابتها را با دو پیروزی 10 بر صفر برابر "سومیت کومار" از هند و 9 بر 3 مقابل "ماگومد موسی‌یف" از قرقیزستان آغاز کرد اما در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل "شامیل اردوغان احمداف" کشتی گیر روسی الاصل ترکیه با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد.

یزدانی که در جریان این کشتی از ناحیه سر مصدوم شده بود، باید برای اینکه از شانس کسب مدال برنز برخوردار می‌شد، منتظر حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال بود اما این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی مقابل گادیسوف از روسیه شکست خورد تا یزدانی حذف شده بزرگ کاروان ایران در این رقابتها لقب بگیرد.

اسامی فینالیست‌های 4 وزن دوم به شرح زیر است:

61 کیلوگرم:

مسعود اسماعیل‌پور (ایران) - حاجی علی‌یف (آذربایجان)

65 کیلوگرم:

سوسلان رامونوف (روسیه) - سیداحمد محمدی (ایران)

74 کیلوگرم:

دنیس چارگوش (روسیه) - تاکاتانی (ژاپن)

97 کیلوگرم: 

ختاگ گازیموف (آذربایجان) - عبدالسلام گادیسوف (روسیه)

با توجه به فینالست شدن سه کشتی‌گیر روش در اوزان 65 ، 74 و 97 کیلوگرم، حذف رضا یزدانی و رضا افضلی کشتی‌گیران ایران و حضور 2 کشتی‌گیر ترکیه در دیدار رده‌بندی چهار وزن دوم، باید از همین الان روسیه را قهرمان این دوره از مسابقات دانست.


4687711
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است